McqL Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Witam forumowiczów. Pojawił mi się problem w mojej A4. Jak widać z tematu chodzi o temperaturę. Szukałem we wcześniejszych postach, ale nic nie znalazłem. Moja A4 zaczęła się grzać. Nie wiadomo czemu.. Temperatura podnosi się, gdy tylko jadę - nie ważne jak szybko. Podnosi się do temperatury ponad 100 stopni Celsjusza (więcej nie próbowałem). Zastanawiałem się, czy nie jest to przypadkowo jakiś błąd czujnika, ale sprawdziłem VAG'iem i błędów brak. Zastanawiałem się, czy nie jest to przypadkiem uszkodzone visco, jednak działa. Zrobiłem screen'a danych z pozycji 001 i 007, gdy samochód się grzał (temp na klimatroniku (49) ok 108 st. celsjusza, 100 stopni na blacie) - oto wynik: Sprawdzałem także temperaturę w klimatroniku i tak: na 49 - rośnie śmiało nawet do 118 stopni (nie miałem odwagi czekać na więcej) na 51 - stale trzyma temperaturę 90 stopni. Tak więc mam zagadkę.. co to może być.. słyszałem różne opinie (pompa wody, termostat), jednak nie chcę bez sensownie ładować w każdą część, która może grać, a może nie grać - dlatego pytam się specjalistów -forumowiczów . Dziś z kolei jadąc do pracy nowa zagrywka auta.. chciałem go rozbujać na 2 km i rozpędziłem się do 140 km/h i temperatura z 93 stopni (na klimatroniku poz. 49; 90 st. na blacie) zaczęła spadać do 70 stopni (na klimatroniku poz. 49; 70 na blacie). Zaskakujące było to, że spadła do takiego poziomu w przeciągu 30-45 sekund. Forumowicze.. Proszę o poradę.. co się dzieje z A czwóreczką? Co wymienić? Z góry dziękuję za odpowiedzi..
soolek Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Jest bardzo obszerny wątek o temperaturze, ale krótko: jeśli temperatura na blacie/klimatroniku różni się od tej na vagu, to walnięty jest czujnik G2/G62 (na podstawie info z forum). Ja właśnie dzisiaj zakupiłem takowy w ASO: numer 059 919 501 (4 pinowy zielony) do AFNa - cena 109 zeta z uszczelką. Chyba do Ciebie będzie taki sam, ale się upewnij.
Daimos Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 przyczyną może być uszkodzony czujnik lub co gorsze urwany wirnik pompy wodnej, nie dawno już podobny temat był na forum
soolek Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 przyczyną może być uszkodzony czujnik lub co gorsze urwany wirnik pompy wodnej, nie dawno już podobny temat był na forum Możesz rozwinąć o tej pompie lub zapodać jakiegoś linka?
Daimos Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_temperatura_plynu_ponad_100_stopni-t128963.0.html
McqL Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2010 No mam nadzieje, że to nie pompa - nagrzewnica działa bez zarzutów. Jutro wymienię czujnik i napiszę, czy gra, czy niestety popłynę finansowo...:/ z tego co wyczytałem w temacie z linka to przy wymianie pompy wody wymienia się też rozrząd? Napiszcie jeszcze proszę gdzie znajdę ten czujnik?
Sztomel Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Zrobiłem screen'a danych z pozycji 001 i 007, gdy samochód się grzał (temp na klimatroniku (49) ok 108 st. celsjusza, 100 stopni na blacie) - oto wynik: Sprawdzałem także temperaturę w klimatroniku i tak: na 49 - rośnie śmiało nawet do 118 stopni (nie miałem odwagi czekać na więcej) na 51 - stale trzyma temperaturę 90 stopni. Tak więc mam zagadkę.. co to może być.. słyszałem różne opinie (pompa wody, termostat), jednak nie chcę bez sensownie ładować w każdą część, która może grać, a może nie grać skoro wskazówka na wskaźniku w zegarach wskazuje temperaturę powyżej 90*C a Vag w grupie 007 odczytał wartość 87,3*C to sprawdź wskazanie temperatury w 17 Instruments, grupa 003 - pierwsze pole od lewej strony i podaj jaką wartość wskazuje czujnik G2 - jeśli pokaże rzeczywiście te 100*C to proponuję prześledzić wskazania temperatur z obydwu czujników począwszy od momentu kiedy zacznie się podnosić w trakcie rozgrzewania zimnego silnika wskazówka na wskaźniku (ona zaczyna się podnosić jeśli temperatura płynu zacznie przekraczać 30*C). Wtedy co jakiś czas w trakcie jazdy należy porównywać wskazania wartości temperatur z 17 Instruments z 01 Engine i zwracać uwagę czy wartości się pokrywają (czy są w dopuszczalnej tolerancji odchyłek w granicy 5*C czy też ta różnica jest dużo większa i czy utrzymuje się na stałym poziomie w miarę wzrostu temperatury płynu. Jeśli będzie tak, że obydwa wskazania temperatur będą jednostajnie rosnąć ale różnica pomiędzy wskazaniami z G2 i G62 będzie zawsze stała z tym, że G2 będzie wskazywał większą temperaturę to proponuję sprawdzić czy czasem ktoś na pinie nr 3 czujnika G62/G2 nie zastosował opornika mającego za zadanie oszukać sterownik silnika co do wartości temperatury podawanej mu przez czujnik G62 (robi się tak w celu niwelowania problemów z rozruchem ciepłego silnika). Wtedy wskazania z G2 będą rzeczywiste i miarodajne a z G62 zafałszowane i przyczyn trzeba szukać w tych elementach co wcześniej podali koledzy. Zrób te próby i wtedy będziemy mieli trochę więcej światła na problem a jeśli chodzi o miejsce usytuowania czujnika G62/G2 to znajduje się on w króćcu wodnym pod pompą tandem (paliwa i podciśnienia) z tyłu silnika czyli tego króćca do którego wchodzi górny wąż chłodnicy płynu chłodzącego.
McqL Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Temperatura w 01 Engine jest inna niż w 17 Instruments. W instruments rośnie do 110, a w Engine trzyma do 90 i ani drgnie więcej.. Czyli, co? Czujnik 4 piniowy, zielony do wymiany?
Sztomel Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Temperatura w 01 Engine jest inna niż w 17 Instruments. W instruments rośnie do 110, a w Engine trzyma do 90 i ani drgnie więcej.. Czyli, co? Czujnik 4 piniowy, zielony do wymiany? sprawdziłeś czy na wiązce kabelków od czujnika 4-ro pinowego nie jest gdzieś wpięty opornik, temperatury rosną równomiernie z różnicą 20*C od początku rozgrzewania się silnika ?
McqL Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Rosną ogólnie razem (nierówno), jednak jeden wskaźnik się zatrzymuje, a drugi ciągle idzie. Co więcej podczas próby przejechałem ok 10 km i wszystko z temperaturą było ok (oba wskaźniki na 90 stopni). Jednak zgasiłem silnik i ponownie odpaliłem, a wtedy złe objawy wróciły. Temperatura wysoka - różnica na wskaźnikach ok 25 stopni. A opornika nie zauważyłem. Teraz czekam aż się auto wystudzi i zmienię czujnik. Jak go wyciągnąć? Wpiąłem wtyczkę i jak dalej go wyciągnąć?
Sztomel Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 na tym króćcu jest zawleczka - trzeba ją wyjąć albo w dół króćca albo w górę (w zależności jak jest włożona) a następnie pociągnąć za czujnik - może wychodzić z oporem gdyż jest uszczelniony gumowym oringiem wewnątrz króćca i uważaj aby nie poparzyć się gorącym płynem chłodzącym jeśli silnik będzie rozgrzany.
McqL Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Zawleczka poległa (pękła). Ale zrobiłem na sztukę "domowymi" sposobami, a jutro kupię nową Dodatkowo mam jutro do kupienia 2 śruby, które złamałem - chyba za dużo siły :/ Jedna od osłony górnej, a druga od filtra (na łączeniu z błotnikiem) A teraz najważniejsze Kolego Sztomel... Jesteś wielki! Dziękuje serdecznie! Okazało się, że to był czujnik :> :> :> Teraz są różnice w temperaturze, ale w granicach do 5 stopni i przede wszystkim wyżej niż 95 na żadnym czujniku mi nie urosło - a katowałem ostro Aldonkę przez 5 km
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się