Lukasz_N Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Witam Mam pytanie odnosnie zaworu upsutowego Wastegate w silniku 1Z. Chodzi o charakterystyczny dźwiek upuszczanego powietrza. Zauwazylem ostatnio ze slychac syczenie juz przy obrotach w zakresie 2000-2200 RPM. Stalo nie ruszane od stycznia, na poczatku kwietnia zaczelo jezdzic i czuc bylo ze ciagnie. 5 bieg 120 km\h pedal w podloge i wyrywalo do przodu. Auto starcilo od jakiegos czasu na mocy.Pytanie czy zawór otwiera się juz troche normalnie przy tej predkosci obrotowej i dlatego slychac powietrze czy powinien dopiero przy wyzszych oborotach?
AudiB4 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Otwiera sie przy cisnieniu powyżej 0,85 bara,ma zacząć upuszczać,ale jak słyszysz syczenie to przyjrzyj sie przewodom i wężykom bo może gdzieś puszcza,no i zapnij Vaga.
Lukasz_N Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Dodam ze wczesniej mialem problemy z przeladowaniem. A jesli chodzi o cisnienie to nie jestem przekonany czy turbo przy 2000 RPM pompuje juz 1800mbar
AudiB4 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Wg. mnie to prawidłowo,sprawdzałem u siebie,mam założony manometr i tak od 2000obr 0.7-0.8,przy 0.86 zaczyna zbijać,ale problem z przeładowaniem w 1Z to może być zapieczona sztanga,niesprawny N75,albo węzyki,robiłem testa ile moje turbo pompuje,z odpiętą gruszką i pokazało prawie 1.4,ale przeładowania to ja nie doświadczyłem.Ale u mnie to problemem jest że 4000obr,max więcej sie nie ukręci,czy to bieg 2,czy 3,4,musze w końcu zrobić te pseudo logi 000,może coś mi powiedza :evil:A no i jeszcze jedno od tego 1800mbar odejmij 1000mbar cisnienia atmosferycznego i wyjdzie 800mbar czyli 0.8 bara,bo pewnie odzcztywałeś cisnienie z Vaga,a on sumuje atmosferyczne i doładowanie.
Lukasz_N Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2010 To ze sumuje cisnienia to wiem. Stawial bym chyba na N75 ktory puszcza powietrze na gruszke.
AudiB4 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 To prosta sprawa,odepnij węzyk z gruchy,i zrób loga,pewne że wpadnie w awaryjny ale dowiesz sie co i jak,bo bedzie pompować ile łopatki dadzą
Lukasz_N Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Tak sie zastanawiam ze moze to byc tez wina zle wyregulowanej sztangi
AudiB4 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Jak wczesniej było dobrze to sama sie nie rozregulowała,ale najlepiej jak zrobisz logi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się