Skocz do zawartości
IGNOROWANY

FMIC vs. DSMIC - pomysły, projekty, dyskusje


gregory

Rekomendowane odpowiedzi

Rzeczą jasną jest, że FMIC jest znacznie lepszy od DSMIC. A czemu zagraniczne projekty są przeważnie robione na DSMIC? Bo za granicami Polski przepisy oraz przeglądy samochodów są o wiele bardziej rygorystyczne i wiele aut z FMIC nie przeszłoby po prostu przeglądu. Wyobraźcie sobie minę pracownika TUV, który zobaczy zmodyfikowaną lub podciętą belkę zderzaka :naughty: Wyrzuci auto wraz z właścicielem tego auta ze stacji kontroli i jeszcze opi***oli :decayed:

Sam ostatnio się trochę nasłuchałem od znajomego o przeglądach aut w Austrii. Wiedziałem, że są rygorystyczne, ale i tak zdziwiłem się mocno, to są fanatycy :shocked:

By the way, robi się duże OT, może by tak wydzielić osobny temat: "DSMIC kontra FMIC" ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By the way, robi się duże OT, może by tak wydzielić osobny temat: "DSMIC kontra FMIC" ??

Też jestem za, bo faktycznie rozmowa zeszła na inny tor i śmietnik zrobiliśmy Patrox'owi w jego temacie :hi:

Z racji tego, że w rozmowie była mowa o 3.0 tdi proponuję wydzielić temat do nowego wątku z tytułem: "3.0 tdi - DSMIC vs. FMIC"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.0TDI, 1.8T , 2.5TDI , 2.7T , 3.0TFSI , 2.0TFSI jeden pieron :wink4: Każde potrzebuje tak samo chłodzenia powietrza doładowanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:good:

jestem za nowym tematem!

ale im dluzej o tym mysle tym bardziej przechodzi mi chec na rezanie tego w sposob ktory wymyslilem.

bo w sumie przeplyw powietrza bym zaepwnil przez boczne przerabiajac jakos zderzak zeby halogeny az tak nie zaslanialy i mozna zrobic jakies przelotowe otowory w nadkolach zeby poprawic przeplyw, ale jak mysle ze tyle kombinacji zeby jeszcze bardziej skomplikowac zycie powietrza to moze faktycznie glupi pomysl.

PMIC nie tylko nie powiekszy pojemnosci ukladu, ale rozsadnie podchodzac do rurek mozna zacznie skrocic droge od turba do silnika, przez to jezeli dobrze kombinuje zmniejszyc lag turbiny i silnik bedzie jeszcze zwawszy, nawet pomijajac temperatury..

dobrze kombinuje? bo chcialem tak zrobic zeby nie powiekszac ukladu i nie pogaraszac czasu reacji turba, a teraz mysle ze zamiast nie pogarszac to mozna polepszyc a to juz lepiej brzmi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo chcialem tak zrobic zeby nie powiekszac ukladu i nie pogaraszac czasu reacji turba, a teraz mysle ze zamiast nie pogarszac to mozna polepszyc a to juz lepiej brzmi...

Żeby pogorszyc reakcje to chyba byś musiał włożyc rury o średnicy 4" i intercooler o pojeności ponad 10L :polew:

Jak zamontujesz odpowiedniej wielkości intercooler do zamierzonej mocy do tego rury zrobisz o seryjnej średnicy to nic sie w reakcji turbo nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra to odnoszac sie konkretnie do 3.0tdi w A4 to stwierdzam ze moje rozwiazanie jest raczej bez sensu.

coolery sa podlaczone inaczej niz w 2.0tdi,

z turba rura sie rozdziela na dwa coolery, powietrze idzie osobno przez prawy a druga "czesc" przez lewy. z tym ze w lewym wchodza spowrotem dwa weze a wychodzi jeden, czylio jakby to glupio wytlumaczyc to powietrze idace przez prawy (po stronie pasazera znaczy) przechodzi przez oba kulery, a druga czesc przechodzi tylko przez jeden (lewy).

jest to co najmniej dziwne rozwiazanie ale jakos tak im wyszlo. caly bajer jest w tym ze ten "trzeci" ktory chcialem montowac bylby tylko na drodze w pierszego do drugiego coolera, wiec dotyczylby tylko polowy powietrza a co gorsza tylko tej polowy ktory i tak przechodzi przez oba IC...

wiec gra nie warta swieczki.

swoja droga sposob wykombinowania tego sklania mnie juz calkowicie do montazu FMIC.. tylko czy Patrox, mozesz zdradzic czy u ciebie masz zachowane te rozgalezienie na rurze? czy cos zaslepione czy calkowicie przerobiona tą rure aluminiowa?

no i czy jest jakakolwiek szansa na zachowanie ORI belki pod zderzakiem? cy jakis cienki ICek (taki np jak ten od a6 2.5tdi ) ma wogle sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OLO_GDA z tego co pisałeś to masz zrobiony nowy wydech, domyślam się, że jest to układ wydajniejszy od seryjnego. Planujesz dodatkowo wywalić DPF'a.

Na seryjnym wydechu i małych SMIC'ach 3.0 tdi śmiało wystroisz na 280ps/560Nm, tyle ma miron w swoim seryjnie 204 konnym BKN'ie. U nas problemem dla wysokich niutonów jest jedynie tip. Powiedz ile mocy zakładasz uzyskać docelowo, bo wydaje mi się, że rezanie jakiegoś nie wiadomo jak wydajnego coolera nie ma zbytnio sensu, bo i tak ograniczy cię skrzynia. Choć fachowcem nie jestem, wydaje mi się, że przy naszym setupie zastąpienie seryjnych SMIC'ów jakimiś wydajniejszymi sztukami z np. RS4/RS6 w zupełności wystarczy, ale tak jak piszę fachowcem nie jestem. Sam planuję podobny projekt do twojego. Chciałbym aby pękło u mnie 300 kucy (na więcej się nie nastawiam) i jak da się wyciągnąć przy tym 540/550 NM to będę szczęśliwy i raczej będę szedł w stronę dwóch większych coolerów i wydajnego wydechu ze sportowymi katami ale bez DPF'a.

Zwróć uwagę na posty @ktokolwiek z linka do forum AudiS4/RS4, który wstawiłem powyżej. Tylko na samych większych dwóch SMIC'ach zyskał w S4 prawie 30ps.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie mam zadnego wydechu. i raczej nie bede mial bo nie zalezy mi na odglosach ;]

DPFa bede chcial wyrzucic bo jak PAtrox pisal podnosi EGT a to nic zdrowego. a dodatkowo nie trafia jakos do mnie ta cala "ekologiczna papka" która karmia nas producenci :polew:

a ja nawet nie mysle o jakis mega mocach , raczej o tym ze teraz wyraznie czuc jaka jest pogoda jadac autem. :gwizdanie: . po prostu widze ze te schowane dwa male coolerki, bez mozliwosci przeplywu poweitrza ( bo za nimi nadkola sa zamkniete) nie daja rady jak jest chociaz troche cieplej, a na miescie maja jeszcze gorzej, do tego sa grzane, taka jak ladnie to opisali w tmatym linku przez silnik z komory ... wystarczy po jezdzie podejsc do przodu naszych autek zeby przekonac sie jakie tam panuja temperatury.

dlatego nie zalezy mi nawet na jakis wysrubowanych mocach (no pewnie na krotko heeh) ale chce zapewnic silnikowi mozliwie powtarzalne warunki, i mozliwosc ostrzejszej jazdy takze w cieplejsze dni ;]

a czy to az taka rzezba? kupic FIMC za powiedzmy 500 zł, reszte moge ogarnac we wlsanym zakresie bo akurat mam takie mozliwosci w pracy... wiec roznica poemdzy rezaniem 3 go a porzadnym FIMC bedzie zadna. a jak sprzedam dwa moje ORI to pewnie da sie wysjc na zero...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no nie mówię, że rezanie nie wiadomo jakie, ale czy jest sens się w to bawić skoro nie planujesz ileś set kucy uzyskać. Na tamtym forum chłopaki porządnie rezają paździeże, dlatego większość optuje za jednym dużym centralnym coolerem. Mi jakoś się nie uśmiecha cięcie belki czy zderzaka. Skoro takie S4, RS4, RS6, czy 6.0tdi V12 dają racę na dwóch małych to myślę, że przy 3.0tdi też się sprawdzą skoro przy ostrzejszym sofcie i świadomym bucie nic złego się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

widze ze te schowane dwa male coolerki, bez mozliwosci przeplywu poweitrza ( bo za nimi nadkola sa zamkniete) nie daja rady (...)

...a jaka jest roznica do FMIC-a jezeli chodzi o przelot powietrza? Przeciez za FMIC-kiem sa jeszcze 2 chlodnice i silnik (ok. sa wentylatory ktore ciagna swieze powietrze z zewnatrz, ale nie odbija sie to na mocy chlodzenia silnika?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę na posty @ktokolwiek z linka do forum AudiS4/RS4, który wstawiłem powyżej. Tylko na samych większych dwóch SMIC'ach zyskał w S4 prawie 30ps.

tak owszem tylko zwróć uwagę że jak mial robionego 1 moda to była wczesna jesien koniec lata :) było na hali 20 stopni....a korekte miał robioną w zimę :) więc szczerze mówiąc te coolery h.....a dały :)

Reasumując prawda jest jedna ! Wszystkie smic mozna sobie o kant d*py rozbić nawet te mega wielkie AWE za 2500$ i inne dziadowskie....tylko FMIC moze porządnie zbić temp. w dolocie. Dlatego śmieszą mnie wszystkie projekty S/ RS4 z niemiec czy z USA w innych zachodnich krajów które są porobione na 600 - 700 KM (widziałem nawet RS4 - 645 KM na seryjnych coolerach i K04 :) to dopiero czad)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby dostrzec różnicę,trzebaby w jednym aucie zamontować DS Cooler i FM cooler,zmierzyć temperaturę w dolocie i wszystko jest wtedy jasne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten temat chyba powinien być w innym dziale niż wykresy :kox:[mod]Załatwione :wink4:[/mod]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...