mozilla Opublikowano 6 Lipca 2007 Opublikowano 6 Lipca 2007 Witam wszystkich userów Tydzień temu kupiłem A4 avant 1,9 TDI Po sprawdzeniu przez VAG-a komp stwierdził iż nastąpiła blokada silniczka klapy centralnej. Kody Klimatronika potwierdziły Vag-owskie bolączki Klimy. Pojawił się kod : 11.5 Klapa centralna, ciągła blokada oraz 11.7 Klapa centralna, czasem blokowana :gwizdanie: poszukałem na forum i stwierdziłem trzeba rozkręcać, ale by było łatwiej dla innych postanowiłem kliknąć kilka fotek i opisać naprawę. Zaczynamy Najpierw odkręcamy schowek (było gdzieś na forum) 5 śrubek i rozpinamy oświetlenie schowka 3 już widzimy nasz cel 2 przed wykręcaniem silniczka wypinamy jego wtyk 1 zaczynamy wykręcać śrubki które trzymają silniczek jest ich trzy5 6 4 najwięcej nerwów i emocji jest przy odkręcaniu śruby 4 bo dostęp jest niesamowicie utrudniony płaskim kluczem po 1/78 obrotu powoli się da odkręcić, z zakręcaniem największy problem wystąpi przy zaczęciu wkręcania trudny dostęp ale da się bo wkręciłem. wyjmujemy ostrożnie silniczek i pamiętamy o rozpięciu dźwigienki 11która porusza klapą 7. I mamy silniczek już gotowy do diagnozy. wypinamy z chwytaka który trzyma wiązkę kabli i rozkręcamy tu widzimy numer bosch silniczka 0 132 801 028 i jak okaże się że silniczek padł kompletnie to po tym numerze szukamy zamiennika. (ja znalazłem używkę na allegro wycenioną na 200PLN ) więc warto próbować reanimować silniczek. Zasilany jest przez 7V o tym należy pamiętać :drool: widok z boku dekielek od dołu i mamy mechanizm napędzający. By wyjąć bezpiecznie silniczek wyjmujemy tryby i delikatnie śrubokrętem podważamy 8 i silniczek wyskoczy. U mnie okazało się po podaniu zasilania pojawił się dymek w 9 psikk psikk WD jes złe PSIK KONTAKT (specjalny czysty alkohol)i dokładne oczyszczenie w tym miejscu okazało się zbawienne dla silniczka :th:. składamy i sprawdzamy czy oś silnika 10 wskoczyła na swoje miejsce wtedy smarujemy smarem i skręcamy całość. Robimy testy czy kręci, jeżeli wszystko OK zaczynamy montaż w aucie. DIAGNOZA: Okazało się w moim przykładzie iż użytkownik mało kiedy włączał manualnie klimę nonstop AUTO silniczek klapy centralnej był mało używany przez co się zastał. Przeczyszczenie okazało się dla niego zbawienne i dla mojej kieszeni :>. Testy klimatronika 11.3 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem przerwa pojawiło się dlatego bo silniczek był wypięty kiedy go wiozłem na warsztat następnego dnia kiedy odpaliłem auto i wykonałem test 00.0 brak błędów Mam nadzieje że moje fotostory przyda się :th: W razie błędnego opisu proszę o konstruktywną krytykę moich poczynań EDIT: Zmieniłem adres serwera by się fotki pojawiły
tomek25 Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Panowie odkrecilem ten silniczek i mam pytanko czy to cieglo niebieskie da rade przesunac reka w druga strone?Czy tylko mozna to zrobic podlaczaja pod zasilanie.U mnie znajduje sie przy ograniczniku i jest zablokowane.
mozilla Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2007 hey :th: Tylko pod napięciem działa to ramię (Bez napięcia ramie jest tak jakby zablokowane ponieważ przełożenie jest duże na trybach) włącz napięcie ustaw nawiew na górę/dół nawiew na klimatroniku to ramię powoli będzie się przesuwało.
jordan233 Opublikowano 9 Listopada 2007 Opublikowano 9 Listopada 2007 panowie, wyskoczyl mi blad silniczka v68 i v71, v68 znikł po czasie i został v71, i nie leci zimne powietrze z klimy,czy to jest ten silniczek ??
mozilla Opublikowano 10 Listopada 2007 Autor Opublikowano 10 Listopada 2007 hey To co ja opisałem to dotyczy silniczka odpowiedzialnego za kierowanie nawiewem na szybe,krate,nogi. A silniczek za ceple/zimne powietrze musi byc gdzies obok. Ale nie wiem gdzie sie znajduje. Z tego co stwierdzilem to jest ich kilka i roznia sie kontem raminienia.(mechanizm jest taki sam) u mnie zacinal sie to go przeczyscilem ale to pomoglo na jakis czas. Kupilem o innym numerku Bosh i wymienilem tylko silniczek i teraz smiga. te kody co podajesz są mi nie znane bo są Vag`a. Ja to stwierdziłem na klimatronicu. (kody podane masz tu http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,70.0.html masz opisane jak sprawdzic)
Jurek04 Opublikowano 16 Listopada 2007 Opublikowano 16 Listopada 2007 Czy uszkodzenie klapy centralnej powodowało brak nawiewu na przednią szybę? Mam problem z nawiewem na przednią szybą i nie wiem co robić ???????
mozilla Opublikowano 16 Listopada 2007 Autor Opublikowano 16 Listopada 2007 hey :th: Czy uszkodzenie klapy centralnej powodowało brak nawiewu na przednią szybę? Mam problem z nawiewem na przednią szybą i nie wiem co robić ??????? uszkodzenie klapy centralnej spowoduje brak nawiewu na szybę, to zależy w jakim położeniu zatrzyma się klapa. Opisz problem bardziej bo może to nie uszkodzenie klapy a silniczek. Włącz zapłon i włącz nawiew na min i ustaw na szybę i słuchaj następnie ustaw na kratę i słuchaj. Jak zmieniasz kierunek nawiewu to słychać jak silniczek pracuje jak jest cicho. jak nic nie słychać to można diagnozować problemy z silniczkiem.
czaki22 Opublikowano 17 Listopada 2007 Opublikowano 17 Listopada 2007 toche do sprostowania : silniczek "niebieski" to nawiew na twarz, nie ma nic wspolnego z nawieiem na szybe czy nogi silniczek z końcówka czarna a ramieniem białym odpowiada za sterowanie cieplo/zimno silniczki raczej sie nie psuja w sposób trwały, trzeba tylko rozebrac silniczek i wyczyscic grafit zalegającyna komutatorze ! przeczyscic szczotki i koniec dziala napewno, pamiętajcie to 7v, gdyż jest bezposrednio zasilany z panela klimatronika !!!!! rezystor jest tylko do przeczyszcznia. wiem bo gdyż robiłem to u siebie i pięknie działają oba.
tomek25 Opublikowano 25 Listopada 2007 Opublikowano 25 Listopada 2007 czaki22 powiedzmi gdzie znajduje sie ten silniczek CIEPłO-ZMINO,bo mi tylko ciepłe leci,VAGpokazoje jako błąd V68,niewiem gdzie on sie znajdoje,masz jakies foty tego wlasnie silniczka,i jak sie dostac do niego musisz odkrecic schowek i z boku schowka czyli po lewej stronie masz 2 silniczki jeden z nich to jest cieplo zimno a drugi to nawiew na szybe lub kratki . jeden posiada takie ciegielko koloru niebieskiego a drugi juz nie pamietam dostep i rozkrecenie ich to masakra ale dasz rady. Ja dalem -rozkrecisz to zobaczysz
dombel Opublikowano 25 Listopada 2007 Opublikowano 25 Listopada 2007 Fotostory super. Do odkręcenia silniczka zdecydowanie pomoże wymotowanie tunelu środkowego. Szczególnie przyda się przy przykręcaniu silnika po naprawie. Ja ten temat ćwiczyłem ostatnio, silnik przeciściłem i zamontowałem. I tu pojawił się problem. Silnik ustawia się w pozycji krańcowej i nie chce przesunąć się z powrotem. Niestety jest to pozycja nawiewu na kratki czyli brak nawiewu na szybę (parowanie). Co ciekawe podpiąłem inny klimatronik i silniczek przestawił się w pozycje na szybę ale po dwóch dniach wrócił w pozycję na kratki. Byłem na diagnostyce i zostały wykasowane błędy. Pozostał błąd 11.5 (zczytany z klimatronika) . Zamiana paneli powoduje zmianę położenia nawiewu ale tylko do kilku uruchomień samochodu; pozniej wszystko wraca do początku (nawiew na kratki). W opisie błędów kod 11.5 opisany jest jako zapętlenie silnika i trzeba usunąć usterkę programowo. I tu wreszcie pytanie. Czy takie zachowanie wskazuje na uszkodzenie silniczka, czy też jest możliwe usunięcie usterki przez przeprogramowanie sterownika? I tu prośba do kolegów z Czewy i okolic o kontakt do kogoś kto dobrze zna się na rzeczy. Dodam że po włączeniu zapłonu słychać takie dżwięki jakby klimatronik diagnozował silniczek (krótka cykliczna praca - coś w rodzaju cykania) trwa to chwilę i zanika. Dalej już nic sie nie dzieje. Przy czyszczeniu silniczka wszystko sprawdziłem i silniczek działa na 100 %, potencjometr też jest ok (był mierzony)
M.Audi Opublikowano 28 Stycznia 2008 Opublikowano 28 Stycznia 2008 no w koncu sie udalo to rozepnac psiknol w silniczek WD 40 i bardzo powoli sie przekreca i puszcza dymnki chyba musze szukac nowego
czaki22 Opublikowano 2 Lutego 2008 Opublikowano 2 Lutego 2008 dymki bo ma zwarcie, nie lej go wd40 !! rozbiez, i wyczysc z resztek grafitu
Klima Opublikowano 15 Lutego 2008 Opublikowano 15 Lutego 2008 xxxWIELKIxxx [/b] próbowałeś ręcznie pchnąć te dźwigienki Recznie nie masz szans za duze przelozenie. tam jest zastosowana przekładnia ślimakowa i gwint samohamowny nie pozwoli na ręczne przestawianie tych dzwigni.
BartekT81 Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Jedna uwaga, wykręcenie śruby nr 4 jest dużo prostsze jeżeli robi się to przez otwór w którym znajduje się radio:):):):):):):):):):):):)
Gość KLAJNIACZKA Opublikowano 13 Października 2008 Opublikowano 13 Października 2008 No to tak , mi się też udało wyjąć ten silniczek. Potrzebowałam klucze tj.ósemka płaska i piątka płaska. ósemka nasadkowa . Wyjęłam go jak powinnam teraz czas na odnowę biologiczną hehe. Życzę chłopaki powodzenia
mozilla Opublikowano 13 Października 2008 Autor Opublikowano 13 Października 2008 Hey Koledzy do psikania nie polecam WD jak na początku pisałem. Już edytowałem fotostory. Musiałem rozkręcać jeszcze raz. Popsikałem tym Jest to czysty alkohol można użyć też spreya tp; KONTAKT do styków. Rozebrałem mini szczoteczki na wirniku po popsikaniu poczekałem aż wywietrzeje przeczyściłem szczoteczką do zębów delikatnie i teraz jest OK
Krzysztof1984 Opublikowano 15 Października 2008 Opublikowano 15 Października 2008 ja tam komutator i szczotki najpierw spryskalem sprayem do czyszczenia i regeneracji potencjometrow(bo on ma wlasciwosci odsiarczajace i czyszczace styki)(OCZYWISCIE PLYN DO STYOW NAWET LEPIEJ SIE NADAJE) a nastepie w celu odtluszczenia przemylem alkocholm etylowym. W Audi A4 sasiada padly V70 i v85-mialy mase syfu na szczotkach i on robil zwarcie-przez co klimatronik nie pusczal na dany silnik napiecia.Zeby za jakis czas ekstra auta nie rozkrecac to 3 silnik profilaktycznie tez wyczyscilem.Bylo w nim sporo grafitu (ze szczotek) i miedzi startej z komutatora wiec niebawem tez by robil zwarcie.
kleeju Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 u mnie masakra z tymi silniczkami odkrecilem schowek odkrecilem silniczek ale nie umialem go wypiac mam moze ktos jakies fotostory jak latwiej sie do nich dostac np demontaz konsoli srodkowej??? albo zna jakiegos speca ze slaska kto to zrobi???
M.Audi Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 kolego rozumiem ze nie umiesz wypiac tej wajchy co idzie od sterowania nawiewamin?? on ma tam taki zabek przyjrzyj sie na zdjeciach nr.11 ja tez mialem wlasnie duzy problem z tym ale wkoncu jakos srubokretem go tam podwazylem i w odpowiednim nastawienu wyszedl
longerek Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 Koledzy pomocy. Co się dzieje silniczek mi strasznie buczy na maxie a do tego słychać przeraźliwy gwizd. Na wolnym też jest bardzo głośny. W pewnym momencie nawiew przestał w ogóle pracować zapadła cisza.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się