Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Termostatu wymiana - ADR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dostaje sporo privów, że kiedys tam sie wypowiadałem o wymienie termostatu w ADR, a nikt wątku znaleźć nie może. Robie wklejkę mojego postu z wątku ogólnego o termostatch:

"wymiana termostatu w ADR:

Jeśli zamierzasz wykorzystać płyn, musisz spuścić go najpierw z rury dochodzącej do chłodnicy z termostatu (dolna rura znajdująca sie z prawej strony patrząc od przodu auta). zdejmujesz tuz przy chłodnicy. najlepiej zaraz po zgaszeniu silnika. wtedy zleci z bloku i chłodnicy ponieważ termostat nie zdąży sie zamknąć. opatulasz oczywiście rękę jakimś starym paltem :cool1:. Możesz go tez spuścić z króćca przy bloku ale wtedy spływając, zabrudzi sie o blok i miskę, a dodatkowo nie złapiesz go w całości.

jeśli nie zamierzasz wykorzystywać płynu, odkręcasz wąż bezpośrednio przy termostacie (czyli tam gdzie dolny waz wchodzi do bloku silnika). w ADeRze jest wspornik do odkręcenia jeszcze (przeszkadza on w odkręceniu węza). używasz do tego imbusa. odkręcasz tylko jeden koniec, a nastepnie odchylasz i masz dostęp. odkręcasz waz, klucz 10 albo 12 (czekasz az zleci płyn), wyjmujesz stary termostat. nastepnie czyścisz gniazdo z syfu (najlepiej benzyna ekstr.), czyścisz tez gniazdo w wężu. wkładasz nowy termostat, wkładasz nową uszczelkę. ja posmarowałem uszczelkę dodatkowo silikonem. przykręcasz rurę, przykręcasz wspornik, przykręcasz osłonę silnika, zalewasz, odpowietrzasz i cieszysz sie stalą temp."

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam wiem że być może to głupie a być może nikomu nie potrzebne ale ja jestem laikiem jeżeli chodzi o samochody i mnie by to pomogło gdyby było na forum a nie ma więc jako dorabiający fotograf postanowiłem zrobić Foto Tutorial wymiany termostatu.

Najpierw fotografia pokazująca gdzie znaleźć TERMOSTAT

termostat.jpg

Termostat jest umieszczony na końcu rurki oznaczonej kolorem ZIELONYM - jest to po prawej stronie silnika patrząc od spodu. Można sobie ułatwić dostęp do tego miejsca odkręcając i odchylając wspornik poduszki silnika u mnie już odkręcony zaznaczony kolorem CZERWONYM.

Poniżej prawidłowy sposób montażu TERMOSTATU

termo2.jpg

P.S. Jeżeli takie foto tutoriale będą zbędne proszę o informację nie będę tworzył kolejnych zaśmiecając forum, jeżeli zaś są przydatne to jako fotograf i mechanik amator będę je robił przy okazji pracy przy mojej A4 :hi: - opinie mile widziane

Opublikowano

pracuj ... pracuj ... ale mało zdjęć zrobiłeś :confused4:

Opublikowano

Mało zdjęć ponieważ nie uważałem żeby więcej było konieczne sam mam lewe ręce do mechaniki i takie foto oddaje dokładnie gdzie jest termostat ;) jeżeli temat będzie obszerniejszy to na pewno nie zabraknie też zdjęć odpowiednio dokumentujących całe przedsięwzięcie.

Opublikowano

ale .... na 1 zdjęciu wiele nie pokazałeś (dla laików :gwizdanie: )

Opublikowano

Witam a mógł byś napisac jak odpowietrzyles uklad i jak wygladaja u Ciebie przewody od chlodnicy pod czas nagrzewania sie samochodu.Chodzi mi o temperaturę ich gornego i dolnego przed osiagnieciem 90c i po. Dzięki-pozd.

Opublikowano

Witam.A jak odpowietrzyc uklad i po czym poznac że to Jest dobrz zrobione. . . bo mam taki problem po wymianie że do puki się termostat nie otworzy to górny przewód Jest zimny i twardy.I po jakim dystansie powinien sie otworzyc termostat jak jest 5c na dworzu. Proszę o rade pozd.

Opublikowano

Termostat zaczyna sie otwierac jak temp osiagnie 87 st. Odpowietrzasz w ten sposob, ze trzymasz silnik na wolnych obrotach przez dluzszy czas az termostat sie nie otworzy calkwicie (gorny waz musi byc goracy). odkrecasz wczesniej korek od zbiornika. mozesz troche pouciskac gorny wąż. Mozna tez lekko zsunac wąż od nagrzewnicy az oczom Twoim ukaze sie mala dziurka na króćcu.

Opublikowano

Jutro będę działał jeszcze raz.Dzięki za wskazówki dam znac co i jak pozd.D

Opublikowano

Ja dodam jedynie że u mnie był problem z odkręceniem 1 śrubki obudowy termostatu bo przeszkadzała pompa wspomagania, ale wydziwiony patent klucz nasadowych pomógł.

Opublikowano

Powiecie mi koledzy jak powinien isc Termostat w ADEERZE. Czy sprężyna w stronę bloku czy przewodu? [br]Dopisany: 29 Październik 2011, 18:41_________________________________________________Powiecie mi koledzy jak powinien isc Termostat w ADEERZE. Czy sprężyna w stronę bloku czy przewodu?

Opublikowano

Kolego - jesli dobrze pamietam to w stronę bloku.

Opublikowano

Dzięki za Odpowiedz.Wiesz pytam bo Bylem u mechanika zmienić i nie Patrzylem jak go zakłada założył dojechalem do domu a tu samochod mi sie gotuje dziwne to Jest że na liczniku tego nie widzialem widzialem tylko 90stopni dlaczego?mialem opla kiedyś tam mi sie gotowal to mialem 110stopni.Dziwne to Jest.Odrazu Pojechalem do kolegi żeby zobaczec jak go założył rozkręcam a tu sprężyna w stronę przewodu. Telefon Odrazu do niego a on mi mówi że tak musi być bo jak Jest sprężyna do bloku to za szybko się otwiera.Moja prosba proszę sprawdźcie mi jak naprawdę powinien isc on na 100procent.może jakieś foto.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

jak dla mnie mechanior jest nic nie wart. zacytuje Ciebie: "Dziwne to jest", że poprawia fabrykę. Załozyl od d*py strony i dziwisz się że silnik sie gotuje - termostat jest odwrotnie zalożony.

Opublikowano

Odrazu Pojechalem do kolegi i zmienilem ta sprężyna w stronę bloku i teraz Jest dobrze tak?

Opublikowano

na 95% powinno byc w strone bloku sprężyną. zmieniałem juz czas temu tazke te 5% rezerwy sobie zostawiam. :cool1:

Opublikowano

OK DZIEKI ZA ODPOWIEDZ POZDRAWIAM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...