obcy82 Opublikowano 5 Maja 2010 Opublikowano 5 Maja 2010 Witam, mam audi b6 i po zaślepieniu EGR (chlastał już olejem) zaczęła mi się oświecać żółta kontrolka silnika. Dwa razy kasowaliśmy z mechaniorem błąd EGR ale oczywiście pojawa się od nowa i kontrolka zapala się i gaśnie. EGR jest dobrze zaślepiony ponieważ silnik nie wchodzi w tryb awaryjny i ładnie ciągnie... Gdzieś wyczytałem już, że w B6 po zaślepieniu EGR zapala się ta właśnie kontrolka ponieważ nie zmienia się skład spalin itd... Da się coś zrobić aby ta kontrolka się nie zapalała?? (oczywiście oprócz zakupu nowego EGR i zaklejenia kontrolki taśmą )[br]Dopisany: 02 Maj 2010, 22:32_________________________________________________Panowie (i ewentualne panie...) czyżby nie było żadnej odpowiedzi na powyższe??? Nawet Sztomel wymiękł?
wrclaguna Opublikowano 5 Maja 2010 Opublikowano 5 Maja 2010 daj fote zobaczymy jak zaslepiles a co z wezykami dobrze polaczyles chyba ten watek czytales http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ahu_jak_zaslepic_egr-t90995.45.html
obcy82 Opublikowano 6 Maja 2010 Autor Opublikowano 6 Maja 2010 to nie ja zaślepiałem tylko mój mechanior więc wiele nie powiem na ten temat, ale wiem, że gmerał raczej przy samym EGR (zaślepka jak na fotce seba1-2) a nie przy przewodach. Ale wielkie dzięki za pomoc - już myślałem, że nik nic mi tu nie napisze a tu pełen szacun Druknę sobie te shemaciki i polecę w sobotę do mechaniora. Z tego co zrozumiałem to mam skorzystać z tego drugiego rysunku - "tylko bez EGR" z wywalonym jednym wężem a nie dwoma? Jeszcze raz dzięki za pomoc Po wizycie u mechanika napiszę czy pomogło. [br]Dopisany: 06 Maj 2010, 21:59_________________________________________________aaa jeszcze jedno pytanko (może głupie, ale się nie znam...) te węże należy wywalić i nie zaślepiać wylotów z zaworków czy wyloty zaślepić a węże zostawić, czy może wystarczy tylko przytkać węże??
wrclaguna Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 wezyki zostaw tylko polacz jak na rysunku z linka
retrikal Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 jedź do Aligatora z DS, niech ci zaślepi EGR w sofcie... będzie po problemie...
Sztomel Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 Nawet Sztomel wymiękł? Ha ha, przecież nie jestem alfą i omegą, auto masz z 2004 roku więc pewnie sterownik silnika już nowszy i wali focha po odczytach MAF z grupy 003 ale i tak dobrze, że nie wchodzi w tryb pracy awaryjnej. W tym przypadku kolega retrikal dał Ci wskazówkę co masz zrobić jeśli denerwuje Cię paląca się kontrolka ale ja bym to olał do czasu aż miałbym trochę kasy by tuner mógł to zrobić niejako mimochodem przy zwiększeniu mocy silnika. Powyższa uwaga dotyczy tylko kwestii samego zaślepienia dopływu spalin do zaworu EGR ale jeśli chodzi o przecieki oleju z jego obudowy to zaślepienie EGR niczego nie zmieni - trzeba odmę wywalić z dolotu i przeczyścić cały dolot z resztek oleju. Skoro czytałeś już moje posty w podobnych tematach to powinieneś wiedzieć to o czym teraz piszę.
obcy82 Opublikowano 9 Maja 2010 Autor Opublikowano 9 Maja 2010 No widzisz Sztomel, a jednak czekanie na Ciebie się opłaciło :> EGR miałem sprawny tylko (jak w większości przypadków) mam wyciek oleju. No cóż, mój mechanior zaczął się juz doktoryzować nad schematami i umówiłem się z nim na ten tydzień, a tu okazuje się, że w zasadzie EGR można spowrotem odetkać bo olej cieknie nadal - i faktycznie widzę, że już mi do kolektora dochodzi ta plama To podstawowe pytanko - na ile tyś km pomoże to czyszczenie dolotu?? Bo jak problem wróci po 1000 km to nie ma sensu, a jeżeli wystarczy przeczyścic co drugą wymianę oleju np co 20 tys km to można się bawić. Prośba - wrzuć mi linki do tematów gdzie najwięcej o tym pisałeś, abyś nie musiał się powtarzać Z góry dzięki. Pytanko jeszcze czy oil catch tank jest dobrym rozwiązaniem? Co do zwiększania mocy silnika to sobie podaruję, chciałbym jeszcze zrobić tym autkiem ze 100 k km a potrzebuję niezawodnego autka do pracy a nie na wyścigi :gwizdanie: Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc - człowiek znów czegoś się nauczył
Sztomel Opublikowano 9 Maja 2010 Opublikowano 9 Maja 2010 oj nie wiem na ile wystarczy czyszczenie ale przypuszczam, że tylko na chwilę, Oil Catch Tank z pewnością rozwiąże problem ale nie mam w nim doświadczenia bo ja odmę wywaliłem do butelki i mam z tym spokój całkowity a w butelce sucho bo turbo nie zaciąga odmy do wydechu - jak turbo nie robi podciśnienia to i zawór na pokrywie zaworów nie otwiera się ciągle i nie ciągnie oleju cały czas, otwiera się tylko wtedy kiedy ciśnienie w skrzyni korbowej się zwiększy i wtedy zawór się otworzy ale już nie pcha oleju więc w butelce jest sucho.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się