Skocz do zawartości
IGNOROWANY

soczewka Valeo zamiast zwyklej - trzeba cos przerabiac?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, niedawno zachorowalem na dzielone soczewki Valeo i w zwiazku z tym mam pytanie - czy musze przerabiac cokolwiek w elektryce zeby zalozyc takie swiatla i jaki jest tego koszt? obecnie mam zwykle reflektory dzielone Valeo. nie mam zamiaru ciac blotnikow i wrzucac xenonow, bo po prostu nie chce mi sie bawic z takimi rzeczami i wydawac mnostwa kasy, chce zeby dobrze oswietlaly droge.

Opublikowano
nie mam zamiaru ciac blotnikow i wrzucac xenonow, bo po prostu nie chce mi sie bawic z takimi rzeczami i wydawac mnostwa kasy, chce zeby dobrze oswietlaly droge.

Te Valeo całe to nie sa xenony :roll: Wygladaja lepiej, i pewnie sa tansze od tych dzielonych soczewek .... - Jesli takie u nas dostaniesz.

Opublikowano

Do tych swiatel musisz kupic kostki bo sa inne zeby ladnie wygladalo, lub kable laczysz na "wpinki" , ciecia jest nie duzo, a jak zabezpieczyc ? podklad, i pod kolor autka pomalowac, chyba najlepiej ....

Tu fotki co do rezania :arrow: http://www.rezacze.pl/bilu/reflektory_A4/

Trzeba jeszcze kostki na 8 pinow, koszt w ASO z tego co bylo na forum to ok 60 zł w ASO za dwie, na gieldzie pewnie taniej .... No i to wsio :mrgreen:

TU byl temat : http://www.a4-klub.fg.pl/forum/viewtopic.php?t=879&postdays=0&postorder=asc&start=30 :roll:

Opublikowano

czytalem ten temat, ale nie ma tam wszystkich informacji, ktorych potrzebowalem. chyba zostane przy dzielonych, tylko trzeba takie znalezc. rozumiem, ze do nich tez potrzebuje kostki na 8 pinow?

Opublikowano

glupie pytanie - co to sa przetwornice?? :oops:

[ Dodano: 2006-07-07, 00:03 ]

kolejne glupie pytanie, od ktorego powinienem w ogole zaczac - soczewka ≠ xenon? kompletnie sie na tym nie znam, jest to moje pierwsze auto i musicie mi te pytania wybaczyc.

Opublikowano

Mówisz i masz-

Podstawowa zasada dzialania jest taka, ze w konwencjonalnym reflektorze

zrodlem swiatla jest zarowka czyli banka szklana wypelniona gazami

szlachetnymi w ktorej osadzona jest wolframowa spirala ktora

przeplywajacy prad rozgrzewa niemal do bialosci. W xenonie zrodlem

swiatla jest palnik xenonowy czyli rowniez banka szklana (cienka rurka)

w ktorej sa dwie elektrody miedzy ktorymi inicjowany jest luk

elektryczny w atmosferze gazu ksenonowego. Zarowke napedza napiecie o

wartosci takiej jak w instalacji calego auta, palnik napedza

przetwornica ze starterem, ktora w momencie zaplonu podaje okolo 20 tys

V na palnik aby po okolo 1,5 sekundy ustabilizowac sie do wartosci okolo

85 V wystarczajacej do podtrzymania luku elektrycznego. Zarowka pobiera

typowo moc okolo 55W a palnik wraz zasilajaca go przetwornica okolo 35W.

Palnik daje niemal 3 razy silniejszy strumien swiatla o wyzszej

temperaturze barwowej (stad ten blekitny kolor).

Ze wzgledu na silny strumien swiatla reflektor do palnika xenonowego

jest inaczej konstruowany tak aby wytwarzac jak najmniej swiatla

rozproszonego a wlasciwy strumien byl jak najbardziej precyzyjny i

dlatego najczesciej wybierany jest soczewkowy uklad projekcyjny (np

Citroen C8) choc czesc producentow aut stosuje tez spejcalnie

zaprojektowane do xenonu reflektory o klasycznej budowie z odblysnikiem

o swobodnych polach (np Citroen C5).

Xenon moze oslepiac gdy uklad projekcyjny jest oparty na zbyt malej

soczewce (maly punkt emitujacy bardzo silne swiatlo, np poprzednia

generacja Opla Vectry) lub gdy jest niewlasciwie zaprojektowany

odblysnik reflektora o swobodnych polach (np nowy Nissan Primera). Xenon

niemal zawsze bedzie oslepial gdy sie go zainstaluje w reflektorze

przeznaczonym do klasycznej zarowki halogenowej.

Zaleta xenonu jest ilosc generowanego swiatla co zwieksza skuteczny

zasieg wiazki swietlnej i w jej obszarze powoduje duzo lepsze

doswietlenie.

Tylko do Citroena C5 i C8 dostepne sa xenony.

Jeden palnik kosztuje 350 PLN (lub wiecej), jedna przetwornica ze

starterem kosztuje okolo 500 PLN (lub wiecej), jeden reflektor

przystosowany do xenona od 1000 PLN.

We "wtornym" obiegu mozna kupic dwie przetwornice i dwa palniki za cene

kilkuset zlotych. Mozna kupic "kity" skladajace sie z przetwornic i

przerobionych palnikow tak aby pasowaly w miejsce zarowki halogenowej

(kosztuje to od 2000 PLN w gore).

Przerabianie klasycznego reflektora na xenonowy jest ogolnie

niedozwolone w europie ale mimo to czesto praktykowane.

W/g dyrektyw unijnych pojazd wyposazony w reflektor xenonowy musi

posiadac uklad myjacy czolo reflektora oraz uklad samopoziomujacy. /piotr sobczak/

Opublikowano

pet3r, ja powiem krotko (nie znam sie bo nie mialem takiego problemu, ale widzialem jak sie reza na scalone) dzielone sa super!!

soczewki w 99% mozesz przerobic na xenony za 700 pln (jezeli tylko maja oznaczenie na DH2...D2H...nie chce mi sie teraz sprawdzac wiec niech mnie ktos poprawi) i wszystkim z autkami przed 2 liftem bede polecal dzielone soczewki, a nie valeo po 2 lifcie. mniej roboty, efekt taki sam (nie pisze prawie bo ktosi sie bedze czepial :mrgreen: )

Opublikowano
Trzeba jeszcze kostki na 8 pinow, koszt w ASO z tego co bylo na forum to ok 60 zł w ASO za dwie

Kostki w Łodzi sa po 22.68 sztuka.

Ja kupilem lampki po 250x2 plus silniczki 56 dwie sztuki z kosztem przesylki, plus 45zl za kostki do tego kupie wsuwki z kabelkami.

Wiec koszt nie jest taki wielki, a rezania nie wiele. :mrgreen:

wszystkim z autkami przed 2 liftem bede polecal dzielone soczewki, a nie valeo po 2 lifcie. mniej roboty, efekt taki sam (nie pisze prawie bo ktosi sie bedze czepial )

Murzyn, jaki ten sam efekt. :razz:

Zespolone cale gladziutkie i slicznie to wyglada, a dzielone tez sa ladne ale nie dla mnie.

O gustach i guscikach sie nie dyskutuje.

Opublikowano

W zaden sposob efekt nie jest ten sam zespolone to zespolone a nie jakies badziewiaki osobno kierunek osobno lampa :razz:

Opublikowano
Zespolone cale gladziutkie i slicznie to wyglada, a dzielone tez sa ladne ale nie dla mnie.

O gustach i guscikach sie nie dyskutuje.

Dzielone to my mamy to po co dzielone na dzielone wymieniac, to juz lepiej wcale :roll: A tak wstawiajac zespolone VALEO mamy zrobione oryginalnie tak jak powinno byc w A4, jezeli kupujac niektorzy patrza tylko na to ze trzeba troche blachy uciac to blad :twisted:

Opublikowano

a co z polerowaniem szkla w reflektorze? mozna to zrobic po zalozeniu soczewki czy bedzie oslepiac?

[ Dodano: 2006-07-07, 12:13 ]

Zespolone cale gladziutkie i slicznie to wyglada, a dzielone tez sa ladne ale nie dla mnie.

O gustach i guscikach sie nie dyskutuje.

Dzielone to my mamy to po co dzielone na dzielone wymieniac, to juz lepiej wcale :roll: A tak wstawiajac zespolone VALEO mamy zrobione oryginalnie tak jak powinno byc w A4, jezeli kupujac niektorzy patrza tylko na to ze trzeba troche blachy uciac to blad :twisted:

po to, zeby swiecily troche lepiej niz zwykle swieczki przy minimalnym wkladzie pracy :)

Opublikowano
A tak wstawiajac zespolone VALEO mamy zrobione oryginalnie tak jak powinno byc w A4, :

Przecież w oryginale do 98 roku w S4 własnie sa dzielone soczewki :razz: To niewidze w tym nic nioryginalnego. A to że Valeo zespolona wygląda lepiej to już inna sprawa. Ja osobiście jednak wymieniłbym na zespolone chyba żebym tanio wyharmał dzielone.

Opublikowano
Przecież w oryginale do 98 roku w S4 własnie sa dzielone soczewki

No jakby do S4 wstawial to ok pasuje, ale wstawia do A4 wiec tylko i wylacznie zespolone ... A zrobi jak bedzie uwazal :razz:

Opublikowano

poprostu jest wybor...

dzielone i bez rezania w 15 min mamy lade swiatla

zespolone...troche trzeba sie pobawic i efekt jeszcze lepszy

kazdy zrobi jak bedzie wolal

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...