pet3r Opublikowano 6 Lipca 2006 Opublikowano 6 Lipca 2006 witam, niedawno zachorowalem na dzielone soczewki Valeo i w zwiazku z tym mam pytanie - czy musze przerabiac cokolwiek w elektryce zeby zalozyc takie swiatla i jaki jest tego koszt? obecnie mam zwykle reflektory dzielone Valeo. nie mam zamiaru ciac blotnikow i wrzucac xenonow, bo po prostu nie chce mi sie bawic z takimi rzeczami i wydawac mnostwa kasy, chce zeby dobrze oswietlaly droge.
wojtas-audi Opublikowano 6 Lipca 2006 Opublikowano 6 Lipca 2006 nie mam zamiaru ciac blotnikow i wrzucac xenonow, bo po prostu nie chce mi sie bawic z takimi rzeczami i wydawac mnostwa kasy, chce zeby dobrze oswietlaly droge. Te Valeo całe to nie sa xenony :roll: Wygladaja lepiej, i pewnie sa tansze od tych dzielonych soczewek .... - Jesli takie u nas dostaniesz.
pet3r Opublikowano 6 Lipca 2006 Autor Opublikowano 6 Lipca 2006 http://allegro.pl/item113841991_reflektor_valeo_audi_a4_od_roku_1999_do_roku_2001.html co musze dokupic do tych swiatel i jaki bedzie tego koszt? widzialem zdjecia przerobki reflektorow wg Bila i rzeczywiscie ciecia jest tyle co nic. kto mi jeszcze powie, jak zabezpieczyc blotniki przed korozja?? [ Dodano: 2006-07-06, 23:26 ] temat dzielonych soczewek jest nadal aktualny!
wojtas-audi Opublikowano 6 Lipca 2006 Opublikowano 6 Lipca 2006 Do tych swiatel musisz kupic kostki bo sa inne zeby ladnie wygladalo, lub kable laczysz na "wpinki" , ciecia jest nie duzo, a jak zabezpieczyc ? podklad, i pod kolor autka pomalowac, chyba najlepiej .... Tu fotki co do rezania :arrow: http://www.rezacze.pl/bilu/reflektory_A4/ Trzeba jeszcze kostki na 8 pinow, koszt w ASO z tego co bylo na forum to ok 60 zł w ASO za dwie, na gieldzie pewnie taniej .... No i to wsio :mrgreen: TU byl temat : http://www.a4-klub.fg.pl/forum/viewtopic.php?t=879&postdays=0&postorder=asc&start=30 :roll:
pet3r Opublikowano 6 Lipca 2006 Autor Opublikowano 6 Lipca 2006 czytalem ten temat, ale nie ma tam wszystkich informacji, ktorych potrzebowalem. chyba zostane przy dzielonych, tylko trzeba takie znalezc. rozumiem, ze do nich tez potrzebuje kostki na 8 pinow?
wojtas-audi Opublikowano 6 Lipca 2006 Opublikowano 6 Lipca 2006 Jak tam chcesz, co do kostki to niewiem, tu masz z allegro samą lampe 1 - http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=114258601 pomnoz x 2 + 2 kierunki clear = :roll: Lepiej zespolone i troche porezac :mrgreen:
pet3r Opublikowano 6 Lipca 2006 Autor Opublikowano 6 Lipca 2006 glupie pytanie - co to sa przetwornice?? [ Dodano: 2006-07-07, 00:03 ] kolejne glupie pytanie, od ktorego powinienem w ogole zaczac - soczewka ≠ xenon? kompletnie sie na tym nie znam, jest to moje pierwsze auto i musicie mi te pytania wybaczyc.
Gość rob Opublikowano 6 Lipca 2006 Opublikowano 6 Lipca 2006 Mówisz i masz- Podstawowa zasada dzialania jest taka, ze w konwencjonalnym reflektorze zrodlem swiatla jest zarowka czyli banka szklana wypelniona gazami szlachetnymi w ktorej osadzona jest wolframowa spirala ktora przeplywajacy prad rozgrzewa niemal do bialosci. W xenonie zrodlem swiatla jest palnik xenonowy czyli rowniez banka szklana (cienka rurka) w ktorej sa dwie elektrody miedzy ktorymi inicjowany jest luk elektryczny w atmosferze gazu ksenonowego. Zarowke napedza napiecie o wartosci takiej jak w instalacji calego auta, palnik napedza przetwornica ze starterem, ktora w momencie zaplonu podaje okolo 20 tys V na palnik aby po okolo 1,5 sekundy ustabilizowac sie do wartosci okolo 85 V wystarczajacej do podtrzymania luku elektrycznego. Zarowka pobiera typowo moc okolo 55W a palnik wraz zasilajaca go przetwornica okolo 35W. Palnik daje niemal 3 razy silniejszy strumien swiatla o wyzszej temperaturze barwowej (stad ten blekitny kolor). Ze wzgledu na silny strumien swiatla reflektor do palnika xenonowego jest inaczej konstruowany tak aby wytwarzac jak najmniej swiatla rozproszonego a wlasciwy strumien byl jak najbardziej precyzyjny i dlatego najczesciej wybierany jest soczewkowy uklad projekcyjny (np Citroen C8) choc czesc producentow aut stosuje tez spejcalnie zaprojektowane do xenonu reflektory o klasycznej budowie z odblysnikiem o swobodnych polach (np Citroen C5). Xenon moze oslepiac gdy uklad projekcyjny jest oparty na zbyt malej soczewce (maly punkt emitujacy bardzo silne swiatlo, np poprzednia generacja Opla Vectry) lub gdy jest niewlasciwie zaprojektowany odblysnik reflektora o swobodnych polach (np nowy Nissan Primera). Xenon niemal zawsze bedzie oslepial gdy sie go zainstaluje w reflektorze przeznaczonym do klasycznej zarowki halogenowej. Zaleta xenonu jest ilosc generowanego swiatla co zwieksza skuteczny zasieg wiazki swietlnej i w jej obszarze powoduje duzo lepsze doswietlenie. Tylko do Citroena C5 i C8 dostepne sa xenony. Jeden palnik kosztuje 350 PLN (lub wiecej), jedna przetwornica ze starterem kosztuje okolo 500 PLN (lub wiecej), jeden reflektor przystosowany do xenona od 1000 PLN. We "wtornym" obiegu mozna kupic dwie przetwornice i dwa palniki za cene kilkuset zlotych. Mozna kupic "kity" skladajace sie z przetwornic i przerobionych palnikow tak aby pasowaly w miejsce zarowki halogenowej (kosztuje to od 2000 PLN w gore). Przerabianie klasycznego reflektora na xenonowy jest ogolnie niedozwolone w europie ale mimo to czesto praktykowane. W/g dyrektyw unijnych pojazd wyposazony w reflektor xenonowy musi posiadac uklad myjacy czolo reflektora oraz uklad samopoziomujacy. /piotr sobczak/
Gość Murzyn Opublikowano 7 Lipca 2006 Opublikowano 7 Lipca 2006 pet3r, ja powiem krotko (nie znam sie bo nie mialem takiego problemu, ale widzialem jak sie reza na scalone) dzielone sa super!! soczewki w 99% mozesz przerobic na xenony za 700 pln (jezeli tylko maja oznaczenie na DH2...D2H...nie chce mi sie teraz sprawdzac wiec niech mnie ktos poprawi) i wszystkim z autkami przed 2 liftem bede polecal dzielone soczewki, a nie valeo po 2 lifcie. mniej roboty, efekt taki sam (nie pisze prawie bo ktosi sie bedze czepial :mrgreen: )
Pikuś Opublikowano 7 Lipca 2006 Opublikowano 7 Lipca 2006 Trzeba jeszcze kostki na 8 pinow, koszt w ASO z tego co bylo na forum to ok 60 zł w ASO za dwie Kostki w Łodzi sa po 22.68 sztuka. Ja kupilem lampki po 250x2 plus silniczki 56 dwie sztuki z kosztem przesylki, plus 45zl za kostki do tego kupie wsuwki z kabelkami. Wiec koszt nie jest taki wielki, a rezania nie wiele. :mrgreen: wszystkim z autkami przed 2 liftem bede polecal dzielone soczewki, a nie valeo po 2 lifcie. mniej roboty, efekt taki sam (nie pisze prawie bo ktosi sie bedze czepial ) Murzyn, jaki ten sam efekt. :razz: Zespolone cale gladziutkie i slicznie to wyglada, a dzielone tez sa ladne ale nie dla mnie. O gustach i guscikach sie nie dyskutuje.
Szewczenko7 Opublikowano 7 Lipca 2006 Opublikowano 7 Lipca 2006 W zaden sposob efekt nie jest ten sam zespolone to zespolone a nie jakies badziewiaki osobno kierunek osobno lampa :razz:
wojtas-audi Opublikowano 7 Lipca 2006 Opublikowano 7 Lipca 2006 Zespolone cale gladziutkie i slicznie to wyglada, a dzielone tez sa ladne ale nie dla mnie. O gustach i guscikach sie nie dyskutuje. Dzielone to my mamy to po co dzielone na dzielone wymieniac, to juz lepiej wcale :roll: A tak wstawiajac zespolone VALEO mamy zrobione oryginalnie tak jak powinno byc w A4, jezeli kupujac niektorzy patrza tylko na to ze trzeba troche blachy uciac to blad :twisted:
pet3r Opublikowano 7 Lipca 2006 Autor Opublikowano 7 Lipca 2006 a co z polerowaniem szkla w reflektorze? mozna to zrobic po zalozeniu soczewki czy bedzie oslepiac? [ Dodano: 2006-07-07, 12:13 ] Zespolone cale gladziutkie i slicznie to wyglada, a dzielone tez sa ladne ale nie dla mnie. O gustach i guscikach sie nie dyskutuje. Dzielone to my mamy to po co dzielone na dzielone wymieniac, to juz lepiej wcale :roll: A tak wstawiajac zespolone VALEO mamy zrobione oryginalnie tak jak powinno byc w A4, jezeli kupujac niektorzy patrza tylko na to ze trzeba troche blachy uciac to blad :twisted: po to, zeby swiecily troche lepiej niz zwykle swieczki przy minimalnym wkladzie pracy
bratpit Opublikowano 7 Lipca 2006 Opublikowano 7 Lipca 2006 A tak wstawiajac zespolone VALEO mamy zrobione oryginalnie tak jak powinno byc w A4, : Przecież w oryginale do 98 roku w S4 własnie sa dzielone soczewki :razz: To niewidze w tym nic nioryginalnego. A to że Valeo zespolona wygląda lepiej to już inna sprawa. Ja osobiście jednak wymieniłbym na zespolone chyba żebym tanio wyharmał dzielone.
wojtas-audi Opublikowano 7 Lipca 2006 Opublikowano 7 Lipca 2006 Przecież w oryginale do 98 roku w S4 własnie sa dzielone soczewki No jakby do S4 wstawial to ok pasuje, ale wstawia do A4 wiec tylko i wylacznie zespolone ... A zrobi jak bedzie uwazal :razz:
Gość Murzyn Opublikowano 7 Lipca 2006 Opublikowano 7 Lipca 2006 poprostu jest wybor... dzielone i bez rezania w 15 min mamy lade swiatla zespolone...troche trzeba sie pobawic i efekt jeszcze lepszy kazdy zrobi jak bedzie wolal
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się