marek5151 0 Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Witam, Wiem, że temat instalacji LPG w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa był już omawiany na forum. Ostatnio przeglądając internet natknąłem się na wiadomość o instalacji 6 generacji firmy Vialle. Jest to instalacja z wtryskiem gazu w fazie ciekłej (czyli tak jak w V generacji). Różnica polega na tym, że zamiast wtrysku gazu do kolektora dolotowego wykorzystywany jest wtryskiwacz benzynowy. Dzięki temu nie ma potrzeby przełączania na benzynę, a instalacja może pracować wyłącznie na LPG, bo to on chłodzi wtryskiwacz. Nazywa się to LPdI (Liquid Propane Direct Injection). Rozwiązanie jest już opatentowane, ale chyba nie jest jeszcze dostępne na rynku. Więcej wiadomości można znaleźć tutaj: http://www.gazeo.pl/nowosci_z_kraju_i_ze_swiata.php?news_id=785 Można też znaleźć filmiki na youtube ale z nich niewiele można się dowiedzieć. To są typowe reklamówki. Z powyższego widać, że jest nadzieja dla posiadaczy pojazdów z silnikami FSI lub innymi tego typu Tylko chyba trzeba będzie trochę poczekać, aż będzie to dostępne na rynku no i jeszcze nie wiadomo jak to będzie wyglądało w praktyce . A może ktoś wie coś więcej na powyższy temat? Pozdrawiam P.S. Tutaj jest jeszcze ciekawy artykuł na stronie producenta: http://www.vialle.nl/producten/lpdi.html?L=1 Co ciekawe piszą tam, że samochód może odpalać na LPG. Benzyna stanowi praktycznie tylko rezerwę na wypadek, gdyby zabrakło gazu. Instalacje opracowane są na razie tylko dla silników TSI montowanych w VW, ale w ciągu roku mają być opracowane także dla innych modeli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexchem 0 Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 W koncu zabrali sie za ten problem od nalezytej strony. Ciekawe kiedy ten system wejdzie do PL. Maila juz wyslalem do Abartu z wrocka z zapytaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buba 7 Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 dobrze, dobrze niech robia ciekawe czy ogarna gaz w 2.0/3.0 TFSI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawcav6 0 Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 zapowiada się ciekawie małe przeróbki przy montażu smarowanie chłodzenie wtrysków opanowane tylko mnie jedno zastanawia jak to będzie sie zachowywać w naszym klimacie a mianowicie chodzi mi o ujemne temperatury poniżej -15 -20 stopni wydaje mi sie że bez paliwa aby rozgrzać całość układu sie nie obejdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexchem 0 Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 davcav6 ta instalacja bedzie smigac bez problemow w owiele nizszych temperaturach bo tam nie ma odparowywacza. A pompa wysokiego cisnienia przy silniku i tak zrobi swoje tak dlugo jak gaz bedzie w formie plynnej (butan zamarza przy -135, propan przy -187). Panowie z Abartu odpisali. Instalacja ta jest juz dostepna w Polsce ale tylko do silnika 1.4TSI , a co z 2.0T? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bogumił 0 Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Wolny rynek nie lubi próżni. Trochę cierpliwości i TFSI będzie mógł śmigać na gazie. Przypomnijcie sobie jak wyglądały telefony komórkowe na początku lat 90. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buba 7 Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Wolny rynek nie lubi próżni. Trochę cierpliwości i TFSI będzie mógł śmigać na gazie. Przypomnijcie sobie jak wyglądały telefony komórkowe na początku lat 90. jesli to mozna wygladem nazwac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawcav6 0 Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 davcav6 ta instalacja bedzie smigac bez problemow w owiele nizszych temperaturach bo tam nie ma odparowywacza. A pompa wysokiego cisnienia przy silniku i tak zrobi swoje tak dlugo jak gaz bedzie w formie plynnej (butan zamarza przy -135, propan przy -187). Panowie z Abartu odpisali. Instalacja ta jest juz dostepna w Polsce ale tylko do silnika 1.4TSI , a co z 2.0T? czyli moje obawy zostały rozwiane i zapowiada sie ciekawie o ile cena tej instalacji będzie w miare rozsądna bo w naszym cudnym kraju różnie to bywa :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorzwawa 0 Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 czy ktoś ma już jakieś nowe informacje? ktoś montuje? bo w sieci wygląda na to że instalacje do bezpośredniego wtrysku są już dostępne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexchem 0 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Hehe, Tak , sa dostepne tylko wiekszosc to instalacje 4tej generacji (wtrysk posredni do dolotu) oparte na emulatorach - czyli cooopa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
talib1990 4 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 mój gazownik jeździ S4 B7 a o ile kojarze tam jest FSI... ma tam gaz oczywiscie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thom4s 1 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 mój gazownik jeździ S4 B7 a o ile kojarze tam jest FSI... ma tam gaz oczywiscie W S4 b7 nie ma FSI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorzwawa 0 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 widziałem, że są już zestawy podające gaz przez wtryski benzynowe, to chyba już 6gen... tylko pytanie czy jest to już u nas w sprzedaży i w jakich cenach, bo premierę tych rozwiązań widziałem już parę miesięcy temu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexchem 0 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 Witam, Narazie instalacje 6 generacji sa dostepne do niewielu modeli (1.2, 1.4TSI). Abart z wrocka z tego co sie orientuje jest jedna z firm ktore najbardziej sa na czasie z takimi sprawami i oni wciaz pisza ze do 2.0 TFSI jeszcze nie ma 6gen Do 1.4 TSI to troszke nie widze sensu wywalac pare tysi na gaz... zbyt maly silnik, no chyba ze auto na ponad 4 lata kupic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorzwawa 0 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 też widziałem że pierwsza instalacja 6gen była do 1,4tsi natomiast na targach chyba jakieś dwa miesiące temu zaprezentowali instalację "nie dedykowaną" która miał pasować do 1.8tfsi i 2.0tfsi, ale oprócz relacji z targów nie umiem znaleźć żadnych konkretów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexchem 0 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 Dobra napisalem maila bezposrednio do Vialle. Zobaczymy czy odpisza i co. Tresc maila ponizej: Hello Vialle team member, I'm writing this email on behalf of many users of 1.8 and 2.0 TFSI engines from Poland. There has been a lot of rumous about LPdi instalation for these engines but there is not much facts on the internet. I would really appreciate if someone from VIalle could answer a couple of questions that would clarify the situation. 1. Is LPdi instaltion available already for 1.8 TFSI and 2.0 TFSI engines? 2. If it is not ready yet, could you give approximate date when it will be available? 3. If it is available on the market, could you please give a contacts for authorized garages in Poland that fit LPdi instalation? 4. If there is no authorized dealers in Poland could you supply information about garages from Germany and UK? 4. What is is the approximate price for the instalation at dealer? Thank you in advance for answering above questions. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bogumił 0 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Ale wracając do firmy Abart to oni na stronie internetowej w galerii chwalą się zamontowanym gazem do 2,0TFSI. To montują czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thom4s 1 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Ale wracając do firmy Abart to oni na stronie internetowej w galerii chwalą się zamontowanym gazem do 2,0TFSI. To montują czy nie? Zamontować można, ale czy będzie to poprawnie chodzić to druga sprawa. :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
griga-st 5 Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Hello Vialle team member,I'm writing this email on behalf of many users of 1.8 and 2.0 TFSI engines from Poland. There has been a lot of rumous about LPdi instalation for these engines but there is not much facts on the internet. I would really appreciate if someone from VIalle could answer a couple of questions that would clarify the situation. 1. Is LPdi instaltion available already for 1.8 TFSI and 2.0 TFSI engines? 2. If it is not ready yet, could you give approximate date when it will be available? 3. If it is available on the market, could you please give a contacts for authorized garages in Poland that fit LPdi instalation? 4. If there is no authorized dealers in Poland could you supply information about garages from Germany and UK? 4. What is is the approximate price for the instalation at dealer? Thank you in advance for answering above questions. Dostales odpoiedz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcR 0 Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 http://kme.eu/[br]Dopisany: 21 Październik 2010, 21:46_________________________________________________http://kme.eu/category,sort,26.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się