Skocz do zawartości

marek5151

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O marek5151

Osiągnięcia marek5151

0

Reputacja

  1. No właśnie chodzi o to, że instalacje Vialle nie potrzebują zużywać w ogóle benzyny. Nawet rozruch jest na gazie. Co do robienia kilometrów to faktycznie trochę ich trzeba, żeby się zwróciło.
  2. Aktualną listę instalacji Vialle do silników z wtryskiem bezpośrednim można znaleźć tutaj: http://www.forum.vialle.com.pl/ Trzeba wejść w Vialle LPdi - wtrysk bezpośredni. Co do cen to trzeba się dowiadywać w warsztatach, które to zakładają. Pozdrawiam, Marek
  3. Witam, Zastanawiam się nad wymianą katalizatora na w swoim 2.0 TFSI BGB na używany. Stary wypalił się bo poszła cewka i niespalone paliwo uszkodziło katalizator. Na tej aukcji http://allegro.pl/katalizator-audi-a4-b7-2-0-turbo-tfsi-200km-147kw-i1729745760.html są podane numery katalogowe OE. 8E0 254 200 Q lub 8E0 254 200 QX. Na moim starym katalizatorze jest taki sam numer tylko różni się ostatnią literą. U mnie jest H. Czy orientuje się ktoś czy to może mieć znaczenie, tzn. czy u mnie można wstawić te które są na tej aukcji? I jeszcze jedno pytanie. Co oznacza, że katalizator jest po regeneracji?? Na czym polega regeneracja katalizatora? Pozdrawiam, Marek
  4. Do bezpośredniego wtrysku jest instalacja LPDI Vialle. Ale do 2.0 fsi, chyba na razie nie ma. W każdym razie nie w Polsce. Są tylko do mniejszych silników. Tutaj jest lista silników, do których są instalacje http://autonagaz.com.pl/APLIKACJE_LPdi-29m.html Wg moich ostatnich informacji to cena jest 7800, a więc zaporowa.
  5. Też miałem taki objaw jak cewka była na umarciu. Niestety nie zdążyłem wymienić i padła w czasie jazdy
  6. marek5151

    Instalacja 5 generacji

    Chyba to jest jeszcze zbyt nowe, aby spotkać auta z większym przebiegiem. Prawdę mówiąc trudno w ogóle spotkać auta z taką instalacją. Raz widziałem coś takiego na jakiejś aukcji, chyba na Allegro. Silnik bodajże 1.4.
  7. marek5151

    Instalacja 5 generacji

    Ściślej rzecz biorąc to instalacje podające LPG przez wtryski benzynowe określa się mianem 6 generacji. Vialle produkuje takie instalacje do silników FSI/TFSI i są już dostępne od jakiegoś czasu na rynku. Jak na razie są jednak rzadkością. Jak nietrudno się domyślić barierą jest cena. Jest o tym osobny wątek na tym forum.
  8. Ja też przypadkiem załapałem się na akcję serwisową będąc w ASO z innego powodu (2.0 TFSI 2005r). Niestety jedna z cewek nie poczekała i padła mi 2 tyg. wcześniej. Musiałem sam wymienić .
  9. marek5151

    LPG w FSI

    Znalazłem taką ofertę na Allegro. http://allegro.pl/vialle-lpdi-do-bezposredniego-wtrysku-benzyny-i1540288168.html Na stronie www.vialle-lpi.pl jest podana lista silników, do których montują instalacje lpdi. Cena 7800 to jak dla mnie nie jest rentowne rozwiązanie ale już brzmi bardziej sensownie, niż ceny, które tutaj padały wcześniej. Jak będzie około 5tys. to zacznę się zastanawiać.
  10. marek5151

    LPG w FSI

    W sumie to wszystkie nowe typy instalacji jak wchodziły na rynek, to startowały z dość wysokiego pułapu cenowego. Pozostaje mieć nadzieję, że za parę lat stanie się to opłacalne. Ale to już pewnie w następnym aucie. A na razie pozostaje tylko Pb
  11. 14 l w mieście to chyba dość dużo. Ja też mam quattro ale normalnie po mieście spala jakieś 12-13. Trochę stania w korkach, trochę jazdy od świateł do świateł. 14 też mi wychodziło ale jak stałem w ogromnym korku w wa-wie. W trasie przy spokojnej jeździe zszedłem do 7.6 l. Przy trochę mniej spokojnej to w granicach 8-8.5 l. To są dane wg wskazań komputera. Inna sprawa to, że komputer w Audi trochę oszukuje. Jak policzę to co rzeczywiście wlałem do baku i porównam z tym co pokazywał komputer to rzeczywiste spalanie wychodzi jakieś 0.5 do 1 l więcej od tego co pokazywał komputer.
  12. marek5151

    LPG w FSI

    Nie tylko w opisie. Wystarczy spojrzeć na drugą fotkę (http://img198.imageshack.us/i/12052010326.jpg/). Tam jest wyraźnie napisane LPdi, czyli instalacja z wtryskiem w fazie ciekłej bezpośrednio do komory spalania. Poza tym instalacja wygląda dokładnie tak jak na filmach promocyjnych na youtube. Silnik TFSI, ale nie rozpoznaję jaka to pojemność.
  13. marek5151

    LPG w FSI

    Witam, Wiem, że temat instalacji LPG w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa był już omawiany na forum. Ostatnio przeglądając internet natknąłem się na wiadomość o instalacji 6 generacji firmy Vialle. Jest to instalacja z wtryskiem gazu w fazie ciekłej (czyli tak jak w V generacji). Różnica polega na tym, że zamiast wtrysku gazu do kolektora dolotowego wykorzystywany jest wtryskiwacz benzynowy. Dzięki temu nie ma potrzeby przełączania na benzynę, a instalacja może pracować wyłącznie na LPG, bo to on chłodzi wtryskiwacz. Nazywa się to LPdI (Liquid Propane Direct Injection). Rozwiązanie jest już opatentowane, ale chyba nie jest jeszcze dostępne na rynku. Więcej wiadomości można znaleźć tutaj: http://www.gazeo.pl/nowosci_z_kraju_i_ze_swiata.php?news_id=785 Można też znaleźć filmiki na youtube ale z nich niewiele można się dowiedzieć. To są typowe reklamówki. Z powyższego widać, że jest nadzieja dla posiadaczy pojazdów z silnikami FSI lub innymi tego typu Tylko chyba trzeba będzie trochę poczekać, aż będzie to dostępne na rynku no i jeszcze nie wiadomo jak to będzie wyglądało w praktyce . A może ktoś wie coś więcej na powyższy temat? Pozdrawiam P.S. Tutaj jest jeszcze ciekawy artykuł na stronie producenta: http://www.vialle.nl/producten/lpdi.html?L=1 Co ciekawe piszą tam, że samochód może odpalać na LPG. Benzyna stanowi praktycznie tylko rezerwę na wypadek, gdyby zabrakło gazu. Instalacje opracowane są na razie tylko dla silników TSI montowanych w VW, ale w ciągu roku mają być opracowane także dla innych modeli.
  14. Witam serdecznie wszystkich, szczególnie tych z podkarpacia! Jestem nowym użytkownikiem forum. Mam na imię Marek. Jeżdżę Audi A4 B7 z napędem na cztery kółka i silnikiem 2.0 FSI. Mam nadzieję, że znajdę tu wiele interesujących informacji. Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...