marek85 Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 witam, po wizycie w warsztacie klimatyzacji odebrałem samochód lecz niestety dalej jest nie sprawny, mam dwa problemy: 1. Klimatyzacja załącza sie dopiero przy 1.5 tyś obrotów (jak obroty spadna to przestaje działać) 2. Nie da sie jej wyłączyc (obojętnie czy panel jest załączony, czy swieci sie econ czy nie, działa na wyższych obrotach a na niskich przestaje, tak jak pisałem wyżej) Gdy w warsztacie podłączyliśmy ja na krótko to pompowała cały czas, nawet na wolnych obrotach. Sprężarka jest nówka sztuka, wszystkie inne elementy zostały sprawdzone, wyczyszczone itp. Panowie poprostu mnie odesłali do elektryka bo w tym jest problem... Doradzcie co zrobic
Michal_777 Opublikowano 5 Maja 2010 Opublikowano 5 Maja 2010 To co radzili panowie, podjechać na VAG Wtedy będzie można dalej myśleć co ją boli...
halny02 Opublikowano 16 Maja 2010 Opublikowano 16 Maja 2010 Przyłączę się do tematu. W mojej a4 ADP jest to samo. Po włączeniu klimy w pozycji LO sprzęgło elektromagnetyczne włącza kompresor dopiero kiedy obroty silnika są wyższe niż 1500 obr/min, a kiedy spadną poniżej tej wartości sprzęgło rozłącza kompresor. Jeżeli kompresor jest załączony to klima chłodzi, temperatura na wylocie kratki jest około 6 – 7 stopni. Byłem w jednym warsztacie gdzie podobno robią klimy ale „fachowiec” stwierdził że nie ma pojęcia co to może by i musi zrobić przegląd całej klimy. A koszt tego w zależności od uszkodzenia może być od 50 do 1000 zł. Podłączenie pod vag’a nic nie wykazało tz. zero błędów. Po podłączeniu na sprzęgło kompresora klimy napięcia 12 volt bezpośrednio z akumulatora sprzęgło dział bezbłędnie i niezależnie od obrotów silnika załącza kompresor i wtedy wszystko działa. Więc podejrzewam że problem będzie po stronie elektrycznej tz. albo cewka elektromagnesu będzie uszkodzona, albo napięcie które jest podawane przez ori instalację jest za niskie i przy niskich obrotach kiedy ładowanie z alternatora jest małe cewka elektromagnesu ma za małe napięcie żeby powodować załączenie sprzęgła. Ewentualnie uszkodzony jest sterownik od klimatronika. Ale to są tylko moje przypuszczenia a ja nie jestem fachowcem od klimy więc jak dojdziesz co jest nie tak to PISZ może wspólnie coś uda się wymyślić. Jak będę miał dzisiaj chwilę to sprawdzę jakie napięcie jest w mojej a4 na ori instalacji na sprzęgle elektromagnetycznym i dam znać. [br]Dopisany: 05 Maj 2010, 08:15_________________________________________________Po odstawieniu samochodu do specjalistów okazało się że bezpośrednim powodem moich problemów z klimą jest uszkodzony czujnik położenia przepustnicy. Po wymianie przepustnicy klima chłodzi już na wolnych obrotach czyli tak jak powinno być i wszystko wróciło do normy. :good:
bor76 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Opublikowano 16 Czerwca 2010 mechanik zamienił nie podpioł ci przypadkiem kabla od poduszki silnika? Są takie same i kolo siebie sygnał na poduchę silnika idzie przy 1500obr/min in.
martin a4 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Opublikowano 16 Czerwca 2010 panowie wpadnijcie do mnie cos z tym zrobimy mam pelny serwis klimy www.ecu-tech.pl
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się