Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Która V6 najbardziej żywotna?


SebolA4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Szczerze się zastanawiam który silnik w B5 z typu "V6" jest wg.Was najbardziej żywotny i nie sprawiający większych problemów oprócz wymiany części eksploatacyjnych? 2.6 V6, 2.4 V6. 2.8 V6,a może 1.8 T? Ojciec ma zamiar sobie sprawić i nie jestem w stanie mu doradzić,przy okazji chce też zagazować furę dobra instalacją sekwencyjną więc:

1.Pyt o pojemność ?

2.Który najlepiej zniesie gazowanie?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zapytaj kolegę Czaki 22 w silnikach V ma dużą wiedzę.Sam posiadam v6 2.6 zero problemów tylko benzynka zrobiłem w ciągu roku prawie 30tyśi i chodzi pięknie a przebieg już ma mam 230.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość majki-m

Kolego zapytaj kolegę Czaki 22 w silnikach V ma dużą wiedzę.Sam posiadam v6 2.6 zero problemów tylko benzynka zrobiłem w ciągu roku prawie 30tyśi i chodzi pięknie a przebieg już ma mam 230.Pozdrawiam.

230 k dla tych silników to pestka :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też w 2,6 ABC 230tys stuknęło ostatnio i w powiązaniu z Stag-iem 300-6 0 problemów. Wydaje mi się że ze względu na 2 zawory i brak przepływomierza ten silnik jest najmniej problemogenny, a przycisnąć i tak jest czym... No i zdecydowanie polecam Q

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój 2,4 ma 277 000 km i jak narazie wszystko OK , leje full syntetyk, takie silniki dobrze utrzymane to 500 000 robią bez problemów, instalacja stag 300, zrobiłem na niej 25 000 bez kłopotów. Jeśli spalanie ok. 1,5 litra /100 km większe nie robi wrażenia to bierz 2,8. U mnie spalanie gazu to 13-13,5 w lecie przy ciężkich warunkach dla klimy. W zimie poniżej 12 l spokojnie schodzę no ale wiadomo kosztem benzyny której szybko ubywa :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ma 2.8 193 w Q mam przejechane 254 k km gaz SQ 56 BRC i zrobiłem juz na gazie 40k km jestem z niej bardzo zadowolony spalanie gazu mam okolo 14 do 15 po mieście . Ostatnio w trasie z packiem na dachu zimą autko spaliło mi 11l/100 jadąc po autostradach do 140 km/h . Fakt niunia mi popija olej około litra na 2 k km ale gdy jezdze po miescie i czesto gasze i odpalam autko. W trasie nie nie spaliła mi wogole oleju . Wujek ma 2.6 V6 z 96 roku ta jak ja i jeśli chodzi o silnik równiez nic mu sie nie działo do tej pory . Mysle ze ktory kolwiek wybierzesz to bedziesz zadowolony. Ja przed kupnem pytalem sie na forum co kupic jesli chodzi o V6 w B5 to wszycy polecali 2.8 ta wersje 193 konie bo pali 2 litry wiecej niz 2.6 a masz 43 konie wiecej :) żuyczę udanego zakupu :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym będzie 2,8 30V , choć 2,6 czy 2,8 (12V) też są bardzo solidnymi jednostkami z powodu prostoty konstrukcji, mój 2,6 (ABC)ma nalatane ponad 250tyś (choć i tego nie jestem pewien)i śmiga jak nówka, absolutnie zero problemów z silnikiem, nigdy mnie nie zawiód ani raza na trasie a jeźdze co 2-3 miesiące Norwegia-Polska i robie 1300km w jedną stronę, nie jestem zwolennikiem gazu ale wszystkie V6 znoszą dobrze gaz :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2.8 30v quattro i na gazie chodzi super.Silniczek ma teraz 202000 a na gazie przejechal jakies 22000 i nic sie nie dzieje.Jak zalozylem instalacje to przy przyspieszaniu od niskich obrotow troche szarpal ale po wymianie swiec i przewodow problem ustapil takze polecam ten silniczek a spalanie w miescie...niestety ok 17 litrow ale jezdze krotkie odcinki,korki i pelno swiatel :kwasny: ale w trasie bez problemu zejde ponizej 12l a frajda z jazdy duza :>takze polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie silniki V audi sa mało awaryjne, jednakze 1,8 t tez bardzo udana konstrukcja, kazdy silnik w kolejnych latach mial zmieniany osprzet, w większym badz mniejszym stopniu, co do spalania 2.6 pali tak samo jak 1,8t , silniki te "lubią LPG" aczkolwiek co do komfortu jazdy V6 jest nie dozastąpienia , elastyczny miły dzwięk i ciszaaaa w aucie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary bierz 1.8T bo na mocy może troszkę słabszy ale jakże tuningowalny jest ten silnik nie mówiąc o elastyczności...mniejsza pojemnośc-mniejsze składki ubezpieczenia, spalanie takie samo co np 2.4 albo i mniejsze....

Jedyny minus 1.8t to brak dobrego brzmienia silnika:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybierz 2,8 v30 Q, będziesz zadowolony, jeżdżę takim już piąty rok i żadnych problemów :good:

co prawda bierze sobie trochę oleju, to akurat standard, po mieście paliwożerny, ale na trasie 8,7 :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 300 kilku tys km moje 2.6 miało mierzoną kompresję na cylindrach- wartości książkowe. Generalnie całkiem fajnie się jeździ, ale gdybym miał wybierać to wziąłbym oczywiście 2.8, lepsza dynamika, a tak samo paliwożerny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brachol od 2004r jezdzi audi 80 b4 z silnikiem 2.8 w :quattro: jak byl kupiony miał przejechane koło 200tysi, od razu był założony gaz i śmiga do tej pory, ma przejechane teraz 400tys i to w nielekkich warunkach i dalej niezle zapitala:gwizdanie: ja u siebie w a4 tez mam 2.8 i lpg i ze swojego również bardzo zadowolony jestem :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak duzo po miescie to tylko automat bo manualem machac co chwile to lipa :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...