PERSHING Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Witam proszę was o poradę co może być ? silnik afn 1996 r przebieg ok. 270-300 tyś (ori) -Auto jest trochę zamulone jak by słabiej przyspieszał.Na drugim biegu osiąga prędkość ok.45 km/h na trzecim około 70 km/h i czwarty bieg i jest 100 km/h (ale po dość długim czasie do tej 100 km/h)przy około 80-100 km/h żeby kogoś dość płynnie wyprzedzić muszę najpierw zejść do trzeciego biegu i mocno go ciągnąc na obrotach prawie do 4000 obr/min podczas przyspieszania jest widoczne lekkie pod kopcanie. -Jak odpalę auto (czy zimne czy ciepłe) to idzie chmura niebieskawego dymu i jak przygazuje na luzie to też jest widoczna -ostatnio czyściłem kolektor dolotowy to był cały zawalony syfem mokrym od oleju nagarem -w przewodzie o rury plastikowej idącej do dolotu w miejscu gdzie jest wężyk do ECU w tym wężyku było troszkę oleju oraz w samy czujniku ECU -widoczny olej w środku łączników gumowych łączących plastikowe rury dolotu tuż przed kolektorem (na dole jeszcze nie rozkręcałem) -zauważyłem podwyższone spalanie paliwa -wymieniałem olej około 8 tyś temu po wymianie wlane 3,6 litra stan na pół miarki -po ok.3 tyś od wymiany dolane 400 ml oleju znowu stan wczoraj sprawdzam od wymiany około 8 tyś wyciągam bagnet a tam oleju około 3 mm na banecie nawet minimum nie było -wycieków z silnika nie ma ,odma starego typu trochę sie poci -turbina gwizda nawet na wolnych obrotach ,jak sie zmienia biegi np. z 2 na 3 i po puszczeniu gazu i zmianie biegu to słychać jak by był jakiś zawór upustowy założony jak w sportowym aucie -brak katalizatora wycięty Co może być czy kończące sie turbo? jak tak to czy orientujecie sie czy firma z Kożuchowa koło Zielonej Góry jest w miarę ma na allegro turbiny regenerowane po 900 zł Pozdrawiam i proszę o poradę P.S logi robione błędów nie ma przepływka ok turbawka trochę mniej pompuje niż zakładane np ma być 1640 a daje 1400 (taki przykład) pózniej ok ale dopiero przy około 3000 obr/min przy niższych obrotach nie osiąga wymaganych wartości To są logi z ostatniego logowania w zeszłym roku od tamtego czasu znaczne pogorszenie wieksze spalanie oleju i paliwa i więszy mół w zakresie prędkości 70-140 km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vauxhall95 Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 turbo do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 turbo do wymiany Siema Moze najpierw logi by sprawdzić co sie tam dzieje. A pózniej ewentualnie coś wymieniać. Zrób logi dynam i będzie wiadomo co i jak pompuje. Ale ten olej zle wróży. Tak jak kolega pisał ze mozliwe ze turbo się kończy. Pozdro ZC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PERSHING Opublikowano 10 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Dorzuciłem log grupy 11 do pierwszego postu log z tamtego roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STO_PROCENT Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Ja proponuje Ci wyjąc intercooler przepłukać dokładnie rozpuszczalnikiem (a najlepiej zostawic na noc ) skoro ubywa oleju to możliwe że jest własnie tam. Zrób tak to nic nie kosztuje a możliwe że auto odzyska zapał do jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vauxhall95 Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Dziwne jest ze wyciety Kat a turbo i tak BARDZO pozno sie budzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PERSHING Opublikowano 11 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 obudowa katalizatora została ale w środku jest pusto chyba ktoś wybił wkład albo sie wydmuchał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gzrybol Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Kolego tylko turbo jak piszesz że jest niebieski dym i gwizda to tu nie ma nad czym sie zastanawiać wali oliwą w dolot i to ostro incoo jest zasyfione i przez to mocy może nie być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pieckinn Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 -turbina gwizda nawet na wolnych obrotach ,jak sie zmienia biegi np. z 2 na 3 i po puszczeniu gazu i zmianie biegu to słychać jak by był jakiś zawór upustowy założony jak w sportowym aucie na wolnych obrotach to że turbina gwiżdże to norma, u mnie też gwiżdże ( bez katalizatora ), jeżeli nie mylę się to w afn turbo powinno dmuchać ok 1.2 bara, zdejmij wąż od dolotu turbiny i sprawdź jakie luzy ma wirnik, 1mm jest dopuszczalny, jak są większe to już trzeba szykować się na regenerację lub wymianę na nową, ja swoją turbinę w starym audi 80 + garrett 2052v ( od a6 2.5 tdi ) sprawdzałem tak : zdejmowałem wąż ten co idzie do intercoolera z turbiny, nakładałem szmatke ( najpierw wyczyścić ile da się ) i druga osoba musiała butować do oporu, i było widać czy pluje olejem czy nie.[br]Dopisany: 15 Maj 2010, 14:48_________________________________________________aa i sprawdź dokładnie dolot, jeżeli słychać coś takiego jak zawór upustowy. Najlepiej dwie osoby, jedna osoba wkręca na obroty, a druga szuka skąd syczy, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się