Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Multitronik szarpie przy zatrzymywaniu na zimnym oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam:

Proszę o pomoc jestem zielony co do tej skrzyni nawet nie wiem jak zrobić adaptacje i czy to by pomogło.

Problem polega na szarpaniu w momencie zatrzymywania samochodu na zimnym motorze.Szarpnięcia występuja od samego początku ale są łagodne potem nasilają się a po dalszej jezdzie słabną i znikają powiedzmy po 20 moze 30min.Zaznaczam ze szarpie w momencie prawie pełnego zatrzymania pojazdu.Sprawdzałem na opcji: sekwencyjnej zmianie biegów problem znika nie szarpie samochodem przy zatrzymywaniu.Mechanik wymienił olej weszło go 4,7 litra chociaż w skrzynce jest 7,7litra.Pilnie potrzebna pomoc. ;(

Opublikowano

VAG ????????

Opublikowano

Prosił bym o uściślenie tego vag... Zależy mi na tym i mam nadzieje ze nie jest to zbyt drogie. :>[br]Dopisany: 18 Maj 2010, 22:46_________________________________________________Sprawdziłem tabliczkę znamionową:

Jest to skrzynia AVF ze sterem GJA

i model 8E2 czyli 7 lamelowa

postaram się dodać zdjęcie tej tabliczki możliwe ze coś zle szczytałem.

Pomóżcie panowie z tym problemem.Z dwa tygodnie najwcześniej mogę go podpiąć pod kompa.

Czy przy wymianie oleju powinno wejsc 4,7litra a reszta zostaje?

QrdKA.jpg

Opublikowano

Przede wszysykim to silnik masz AVF a oznaczenie skrzyni to GJA. Oznaczenie 8E2 które znalazłeś na wlepce serwisowej dot. wersji nadwozia a nie oprogramowania skrzyni...

Zapraszam do zapoznania się z tematem przekładni bezstopniowej montowanej w Audi:

http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_b7_multitronic_encyklopedia-t94996.0.html

Przy wymianie statycznej do skrzyni wchodzi niecałe 5L - dzieje się tak dlatego, że spuszczając olej wywalasz ze skrzyni tylko jakieś 60% starego ATF (reszta zostaje na zaworach, w układzie hydraulicznym, w układzie chłodzenia itd.). Dopiero przy wymianie dynamicznej gdy pompujesz nowy ATF do skrzyni wypłukując tym samym stary olej (przy włączonym silniku - pracuje wtedy pompa, chłodzenie, przestawiasz lewarek między pozycjami PRNDS aby umożliwić pracę zaworom i hydraulice) - używasz wtedy 8L.

Szarpanie na zimnym może wynikać z wielu rzeczy - brak poprawnej adaptacji sprzęgła. Nieprawidłowy olej. Nadal nie wiadomo jaki masz sterownik i ile lamel oraz jaką wersję oprogramowania ma skrzynia. Generalnie dla tej usterki ASO w Niemczech montowało 7 lamel (oczywiście w przypadku gdy skrzynia miała ich 6) i wrzucało poprawioną wersję oprogramowania skrzyni (3261) w ramach akcji serwisowej 37C9.

Zacznij od zapiecia VAGa i sprawdzenia nr sterownika i wersji oprogramowania. Dzięki temu będzie można sprawdzić co rzeczywiście siedzi w Twojej skrzynce. Jeśli nie dysponujesz interfejsem - rozejrzyj się na forum za lokalnym spotem, koledzy na pewno pomogą (dział Zlociki i Spociki). Poniżej przykład odczytu ze sterownika GWX montowanego dla silnika AVF (na czerwono zaznaczona wersja sterownika - na zielono wersja oprogramowania).

vagmultib.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...