Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Dziwnie parujace szyby


Gamling

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, jak chcesz to nawet mozna to prosciej wyjasnic:

Układ termodynamiczny(powietrze!szyba!powietrze) przechodzi od jednego stanu równowagi do drugiego bez udziału czynników zewnętrznych (a więc spontanicznie), to jego entropia zawsze rośnie. Wzrost entropii jest kompensowany wprost proporcjonalnie do roznicy cisnien miedzy wnetrzem osrodka a otoczeniem ukladu. Na styku ukladow tworzy sie para osiadajac na ukladzie o mniejszej (paradoksalnie) ronicy potencjalow. Ot i cale wyjasnienie... ;)

A skoro takie mądrości są napisane, to ja mam następne pytanie:)

Kiedyś jak miałem swoje magiczne CC 700cm3, to gdy parowała przednia szyba, włączałem na nią nadmuch z gorącym powietrzem i wszytko było okej okej. W Audi jakoś ta metoda nie działa. Gdy pada, zaczynają parować szyby. Nic w tym dziwnego. Ale gdy chciałem wytępić mgłę na szybie ciepłym powietrzem, zero efektu, nawet gorzej. A w CC działało jak ręką odjął. Wkońcu fizyka nie zna pojęć CC, Audi, to dlaczego ta różnica? Radzę sobie poprzez włączenie klimatyzacji, wtedy wszystko ładnie ginie, naprawdę pokazowo... Ale tu zachodzę w głowę, co robią ci, co klimy nie mają? Czy pozostaje im jedynie dobra ircha? I machanie nią innym zza zaparowanej szyby? Idąc dalej, na czym polega ta magia klimatyzacji, że tak ładnie usuwa parę? Działa osuszająco przez wtłaczanie zimnego i osuszonego powietrza, czy jakoś inaczej, zahaczająć o entalpię, entropię i inne takie? :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oniak u mnie ta sama historia... szczególnie wieczorem...

Też tak mam, ale dzieje się to tylko wieczorem i na szczęście nisko na szybie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie filtr jest w miarę nowy, gdzieś tak od marca 2007. Teraz w lipcu wysterylizowałem sobie przewody klimatyzacyjne, filtr mimo że 3 miesięczny, oczyściłem... Tj niebawem mogę go zmienić, tak z czystej ciekawości czy ten zabieg pomoże. Inną sprawą jest to, że opis ciężko odnieść do przypadku każdego z nas, gdyż najlepiej było by postawić nasze autka w rzędzie podczas deszczu, następnie "wskazać go to palcem", o co dokładnie chodzi... Ale pointa jest taka, iż samym ciepłym powietrzem nie usunę pary z samochodu, i wszystko wygląda tak jak w piepsznej scenie z "Tytanika", tylko nikt nie wali ręką w szybę :)

Natomiast gdy przy tych samych warunkach (gdy coraz bardziej paruję) włączę klimę, czekam 3-10 sekund, cała mgła schodzi jakby ją ktoś dosłownie wyłączył. Cyk i nie ma. To mnie zadziwiło.

Ale najpierw filtr przeciwpyłkowy. Nawet gdy nie zda egzaminu, ładnie go wysuszę i będzie czekał na swoją kolej.[br]Dopisany: 04 Wrzesień 2007, 00:34 _________________________________________________Zająłem się tą sprawą i oto czego się dowiedziałem...

Gdy parują szyby w naszych autach i w naszym mniemaniu jest to "ponad" normę (bo nie ma co się dziwić, iż czasem parują) to:

0) Umyj szybę od wewnątrz. Może nie będzie mniej parowała ale szybciej odparowywała. Są preparaty przeciw roszeniowe, np Shell, Sonax. Ponoć Kuzaj stosował do mycia szyby szampon ziołowy do włosów jak w czasach PRLu i "nie było niczego", co dotyczy pary na szybie.

1) Filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) może być zapchany "pyłkami" i należy go wymienić. Rozpiętość cenowa jak zawsze duża, minimum to 30 PLN. Wymiana co 15.000 km (ponoć już wtedy może być zapchany).

Należy także sprawdzić, czy wszystkie plastiki obudowy filtra założone są poprawnie, bo gdy woda zalewać będzie notorycznie filtr, to on stanie się źródłem wilgoci... skutek wiadomy.

2) Należy stwierdzić, czy nie zepsuł się nam mechanizm "zamkniętego obiegu powietrza" w samochodzie. Gdy mamy cyrkulację zamkniętą, nie ma mocnych aby nie parowało. Ponadto powietrze musi jakoś wylatywać z auta. Gdy otwory wentylacyjne są zatkane, efekt robi się podobny do włączenia obiegu zamkniętego.

//gdzie szukać tych otworów kiedyś znajdę//

3) Wilgoć w aucie. Np mokre dywaniki, tapicerka, nieszczelny szyberdach... Wilgoć paruje i skrapla się na szybach. Pod dywaniki można kłaść gazetę (całkiem dobra jest Wyborcza, w każdym razie gazeta z małą ilością farby), wchłonie wodę przesiąkniętą przez dywanik i bardzo ładnie się ją później wyrzuca. Bolesną sprawą może być Rudy, który przeżarł próg i gdzieś się wlewa woda z np nadkola (to bbb stare modele).

4) Nieszczelność nagrzewnicy, ponoć efekt taki jakby ktoś w samochodzie gotował wodę, zupę, etc.

Radzić należy sobie z tym sprawdzając w/w punkty, a gdy wszystko jest OK, to traktować szybę ciepłym powitrzem, jednocześnie zamykając inne strumienie powietrza (kratki wentylacyjne) aby strumień na szybę był w miarę silny. A ci, co mają klimę - klima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie wszyscy rozumieją problem, niestety mam ten sam.

Szyba paruje od zewnątrz przy pracującej ciągle klimie, pomaga wprawdzie pociągniecie wycieraczkami ale jest bardzo wku.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są takie upierdliwości, które wkurzają, a ja to rozumiem.

Ale skoro paruje szyba, to może zmień sposób klimatyzowania. Może domyślnie ustawione jest wydobywanie się zimnego powietrza kratkami wycelowanymi w szybę, tuż pod nią. I tu raczej nic nie zrobimy, prawa fizyki są niezmienne, skraplanie być musi. U mnie też coś takiego się pojawiło. Zmień tryb na kratki w konsoli środkowej (kokpicie, nad radiem) i wyceluj w sufit. Ja tak robię, bo zawsze boję się, że jak będzie wiało na mnie, to zachoruję... No i inna sprawa, to może zmień radykalność klimatyzowania, w sensie zwiększ temperaturę w klimatroniku (zmniejsz jej pracę). Choć wiem, iż różni ludzie, różnie lubią, stąd moja obawa przed zachorowaniem, bo kiedyś jeździłem z kolegą, co więcej jak 18'C nigdy nie nastawiał... Moje optimum to 21'C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zwykle od 20' do 21' i tryb auto, juz troche kombinowalem z ustawieniami ale efekty slabe :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...