marioti Opublikowano 20 Lipca 2007 Opublikowano 20 Lipca 2007 Dodam że auto jest z 1996r. bez komp pokładowego Jechałem sobie spokojnie. Silniczek pracował w zakresie 2- 3tyś obr. W pewnym momencie mojej trasy musiałem zawrócić. Zatrzymałem się, wbiłem wsteczny i silnik zaczął dziwnie szarpać. Otóż objaw jest taki jakby nie palił na 1 cylinder. a dokładnie na 2-gi jak się potem okazało. Było już po godzinie 17 -tej do domu miałem ze 400 km i na gwałt potrzebowałem elektronika z kompem. Na szczęście dałem info przez CB i znalazłem miejscowego speca. Podpiął autko pod komp. Zero błędów. Odpaliliśmy autko i się przejechaliśmy. Komp nie zarejestrował błędów. Pierwsze co to pomyśleliśmy świece. Sprawdzone i dalej nic. Dalej pewnie cewka. ale szybka przekładka powiedziała nam że to nie to. Dalej że coś sygnał sterowania wtrysków nie dochodzi. może gdzieś kabelek się przetarł. Sprawdziliśmy drogę do wzmacniacza a potem do samego kompa i nic kable są ok. Gość odpiął kompa i coś tam pomierzył i stwierdził że sygnał nie wychodzi właśnie stamtąd. Stwierdził że upalił się jeden z układów na kompie cyt "z jednej stopki nie wychodzi sygnał" Jego diagnoza to konieczność wymiany kompa. Nastawiony na nowy komp. poszedłem dziś rano spisać numery i mówię odpalę go jeszcze raz. Odpaliłem. Niestety dalej to samo czyli brak pracy na 2-gim cylindrze. Wolne obroty trzyma prawidłowo. Jakież było moje zdziwienie jak autko w pewnym momencie zaskoczyło i chodzi normalnie. !!!!!!!!!!! Niestety nie miałem możliwości sprawdzenia czy objaw nie powraca gdyż musiałem zmykać do pracy. A więc rodacy :-) czy wiecie co to może być "odpukać" tak na przyszłość.
Kunio Opublikowano 20 Lipca 2007 Opublikowano 20 Lipca 2007 moduł zapłonowy, masz go na obudowie filtra. wychodza z niego dwie wtyczki
marioti Opublikowano 20 Lipca 2007 Autor Opublikowano 20 Lipca 2007 Tak. Wiem gdzie jest i co z nim?? Elektryk sprawdzał i jego - podaje sygnał dalej na wtryski. Chyba że podaje nieprawidłowy sygnał no ale po diagnostyce kompa powinien wyjść błąd a żadnego nie było. Jeżeli nawet to gdzie taki kupić. Na allegro nie znalazłem takiego. Jestem 400km od domu i we wtorek muszę autem wrócić więc potrzebuję szybkiego rozwiązania. help
Rogalotti Opublikowano 20 Lipca 2007 Opublikowano 20 Lipca 2007 Sprawdz w takim razie przewody elektrczne i kontakt na złączach przy komputerze. Juz widziałem A4ki z pogryzioną inslatalacją elekryczną.
marioti Opublikowano 24 Lipca 2007 Autor Opublikowano 24 Lipca 2007 Kontakt na złączach sprawdzony - jest ok. kable - test ciągłości - ok. A problem dalej jaki był taki jest. Najlepiej to słychać nie przy samym silniku a z wydechu. Chodzi trochę jak dwusuw poza tym zauważyłem - i nie wiem czy to normalne że jak silnik chwilkę pochodzi to słychać pstrykanie w silniczku krokowym.[br]Dopisany: 21 Lipiec 2007, 16:53 _________________________________________________Jednak KUNIO miał rację. Miejscowy mechanior pooglądał i stwierdził że na 90% moduł zapłonowy. Trochę w ciemno wstawiliśmy nowy zamiennik (koszt 360zł) i problem jak ręką odjął. Ech ci elektrycy.... Jak juz pisałem zaraz jak problem powstał pojechaliśmy niby do najlepszego w okolicy i powiem wam że miał całkiem niezłe narzędzia diagnostyczne w swoim garażu No ale ostatecznie po 2 h grzebania stwierdził że to komp. padł i skasował mnie 80zł. Całe szczeście że nie kupiłem na allegro.. a to tylko dlatego że do mojego silniczka za komp chcieli 800 i 900 zł :-) gdzie np do zwykłego 1,8 chcieli w granicach 150-300zł pozdrówka dla wszystkich
szogun0 Opublikowano 24 Lipca 2007 Opublikowano 24 Lipca 2007 Miał niezłe narzędzia? Sprawdzał przebiegi oscyloskopem? Jeśli tak, to albo mu się nie chciało albo jest trochę z tym na bakier. Jeśli nie miał oscyloskopu to powinien sie zaopatrzyć dla dobra swojego warsztatu A jeśli miał oscyloskop ale go nie użył to pewnie go wku... tym, że przyjechałeś po godzinach jego pracy.
Kunio Opublikowano 24 Lipca 2007 Opublikowano 24 Lipca 2007 tak to jest z tymi mechanikami, ja juz swoje przeszedlem i wiem ze zadnemu ufac nie mozna
marioti Opublikowano 25 Lipca 2007 Autor Opublikowano 25 Lipca 2007 Dzięki jeszcze raz. Okazuje się że z mechanikami to jak z lekarzami najlepiej opinię zasięgnąć u kilku zanim zaczniesz leczenie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się