bielik Opublikowano 27 Maja 2010 Opublikowano 27 Maja 2010 witam serdecznie. korzystałem z szukajki ale nie znalazłem podobnego tematu (problemu) więc zwracam się z prośbą o pomoc lub podpowiedź. a mianowicie posiadam od 3 miesięcy audi 90 ps automat ( nie jestem pewien czy to napewno AHH ) i zaczął się problem z dymieniem. po odpaleniu auto po nocy lub na zimnym silniku po mniej więcej 3 minutach zaczyna puszczać niebieski dymek. jak zwiększe obroty do 2500-3000 to chmura robi się większa i intensywniejsza. po rozgrzaniu kopcenie na wolnych obrotach ustaje ale jak przycisnę to znowu widoczna chmura niebieskiego i do tego dziwnie śmierdzi ( to nie jest zapach spalonej ropy ). wcześniej miałem problemy z kopceniem na czarno ( po przejechaniu 150 km z baku ubyło 15 litrów ropy ) postawiłem ją do swojego mechanika- nastawnik pompy po regeneracji, - spr. interkuler, - podłączany pod VAG i nic nie wykazało, - dawka paliwa podobno odpowiednia, - olej nowy i wszystkie filtry. poczytałem na forum że może to być lewe powietrze i tak było. kupiłem nowy wężyk od podciśnienia i czarny dym ustał a niebieski pozostał. dodam jeszcze że auto nie straciło mocy a zużycie paliwa w mieście na poziomie 9 litrów. oleju nie ubywa, nie ma ciśnienia w zbiorniczku płynu chłodniczego ani żadnych tłustych plam. co to może być? zaczyna mnie to martwić!!!
Sztomel Opublikowano 27 Maja 2010 Opublikowano 27 Maja 2010 odczytaj sobie Vagiem w 01 Engine, 08 Meas Block, grupa 007 wskazania temperatur : paliwa, powietrza i płynu chłodzącego - wartości odczytaj jeszcze przed pierwszym uruchomieniem silnika a następnie go uruchom i przejedź się na dystansie 10 km a ktoś niech cały czas podgląda wartości wskazywanych temperatur - napisz jakie odczyty zaobserwowano. Podejrzewam uwalenie czujnika temperatury paliwa.
Sleepknot Opublikowano 27 Maja 2010 Opublikowano 27 Maja 2010 Niebieski dym zwykle zwiastuje olej. Co znaczy, że oleju nie ubywa? Nie dolewasz ani kropli między obsługami? Co ile robisz wymiany oleju? Pozdro
bielik Opublikowano 28 Maja 2010 Autor Opublikowano 28 Maja 2010 olej wymieniałem jakiś miesiąc temu i nie zauważyłem jakiś wielkich ubytków. wcześniejszy właściciel podobno wymieniał wszystko na czas. robił samochód u tego samego mechanika, który za razem jest moim dobrym kolegą. dzisiaj rano dodatkowo zaobserwowałem że po uruchomieniu na zimno zaczęło ją troche telepać a po chwili się uspokoił. wcześniej tego nie było. ostatnio pierwszy raz zatankowałem audi na neste i od tej pory zaczęło sie tak dziać. wcześniej tankowałem na lotosie statoil, czy to może być wina paliwa czy tylko to jestzbieg okoliczności??????
zgredek27 Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 dolej czegos dobrego to sie przekonasz...nie wiadomo co tam daja na tym nestea... juz byly rozne jaja z malymi stacjami.
bielik Opublikowano 28 Maja 2010 Autor Opublikowano 28 Maja 2010 dziś zatankowałem 20 litrów ropy na lotosie i dodałem jakiś uszlachetniacz ale za bardzo nie pomogło. jest może ktoś w elblągu lub okolicach kto ma kompa i jest w stanie zdiagnozować porządnie moje autko i powiedzieć mi co się dzieje????
andrewb25 Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 taki niebieski dym nie wróży nic dobrego, już czarny dym jest lepszy, pewnie już przez pierścienie przepuszcza olej który się spala i stąd masz ten dym, albo może uszczelniacze zaworowe trzeba wymienić (oby) choć diesle powinny robić 500 000 km bez problemu, mieliśmy w firmie takiego passata z dieslem co tyle miał i nie dymiło się nic ale wiesz auto firmowe ma tą zaletę że się wymienia wszystko to co się psuje na oryginalne i serwisuje się kiedy trzeba bo to ma jeździć i służyć w firmie, a taki kowalski to zawsze na czymś przyoszczędzi
czaja77 Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 dziś zatankowałem 20 litrów ropy na lotosie i dodałem jakiś uszlachetniacz ale za bardzo nie pomogło. jest może ktoś w elblągu lub okolicach kto ma kompa i jest w stanie zdiagnozować porządnie moje autko i powiedzieć mi co się dzieje???? wpadnij na wasze spoty.........koledzy tam mają vaga
bielik Opublikowano 28 Maja 2010 Autor Opublikowano 28 Maja 2010 właśnie odziwo to nie jest zapach spalonej ropy ani oleju. to pachnie (śmierdzi) jak spalone sprzęgło, coś jak palona szmata, jakieś palone tworzywo sztuczne. przypominam że mam automata. czaja77 a kiedy jest kolejny spocik i o której godzinie to napewno wpadnę po poradę. pozdrawiam
czaja77 Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 poczytaj http://www.a4-klub.pl/smf/spoty_zulawskie_20052010_czwartek_godz_1830_pod_hala_przy_grunwaldzkiej-t8394.0.html
Sleepknot Opublikowano 12 Czerwca 2010 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Podjedź do mechaniora żeby sprawdził Ci sprężanie na cylindrach. Najprostszy i zarazem najtańszy sposób aby wykluczyć to co najgorsze. Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się