wojtek8899 Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Witam Mam taki problem, jakieś 3 m-ce temu zapiekły mi się łopatki w turbinie i myślałem że stąd ten tryb awaryjny. Wyczyściłem turbo, sprawdziłem n75 (podmieniłem z n18), przepływka dobra, podciśnienia też a tryb awaryjny rzadziej, ale dalej się załącza. Poza tym słychać takie dziwne syczenie, jak ścigane przewód podciśnieniowy ze sztancy to nie syczy, więc dałem się do regulowania tej śrubki o która opiera się ta dźwignia od sztancy. Po pokręceniu ta śrubka auto chodzi normalnie przez ok 2 dni po czym znowu zaczyna tak syczec i znowu tryb awaryjny. Koledzy pomóżcie bo ja już nie mam pojęcia co może z tym być. Dodam jeszcze że po podłączeniu pod kompa czasem wywala błąd "różnica ciśnień w kolektorze dolotowym, błąd sporadyczny, różnica doregulowana" Na razie nie mam jak zrobić logów więc proszę tak na sucho o jakieś sugestie, postaram się jak najszybciej zrobić logi to wkleję je na forum. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdro
Pretor Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Czy na pewno dobrze poskładałeś turbo? Chodzi mi o ten pierścień, który ustawia kierowniczki. Ten pierścień nie jest symetryczny, a na pierwszy rzut oka tego nie widać i łatwo można go włożyć na odwrót.
piotrus400 Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Mam ten sam problem. Możesz kolego podpowiedzieć jak powinnien włożony być ten pierścień. Jak to poznać czy dobrze turbo jest złożone.
SotoM Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Ten pierścień nie jest symetryczny, a na pierwszy rzut oka tego nie widać i łatwo można go włożyć na odwrót. osobiscie to obadałem i nie ma róznicy...[br]Dopisany: 28 Maj 2010, 23:24_________________________________________________sprawdzałeś przy okazji gruszke czy dobrze pracuje czy trzyma podcisnienie...?? nie wiem czy w AFN'ie tez jest możliwośc zasterowania N75 VAG'iem wtedy mozna spr.czy gruszka pracuje czy jest szczelna wiem ze w TDI na PD mozna. z tym ze nie wiem jak to sie robi....
Sztomel Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Ten pierścień nie jest symetryczny, a na pierwszy rzut oka tego nie widać i łatwo można go włożyć na odwrót. osobiscie to obadałem i nie ma róznicy...[br]Dopisany: 28 Maj 2010, 23:24_________________________________________________sprawdzałeś przy okazji gruszke czy dobrze pracuje czy trzyma podcisnienie...?? nie wiem czy w AFN'ie tez jest możliwośc zasterowania N75 VAG'iem wtedy mozna spr.czy gruszka pracuje czy jest szczelna wiem ze w TDI na PD mozna. z tym ze nie wiem jak to sie robi.... niestety jest różnica, otwory na dźwigienki kierownic spalin nie są rozmieszczone symetrycznie, zawsze należy pierścień zamocować tak aby przy dłuższym i krótszym wycięciu po jednej i drugiej ich stronie było wolne korytko na dźwigienkę sterowania pierścieniem poruszającym zmienną geometrią : http://img384.imageshack.us/i/169rh.jpg/ http://img390.imageshack.us/i/177sh.jpg/ jeśli chodzi o sprawdzenie pracy sztangi przy turbo to jeśli sterownik silnika obsługuje grupę 011 w trybie Basic Settings to wtedy po włączeniu tej grupy w tym trybie sztanga co 10 sekund będzie wciągana i wyciągana automatycznie z gruchy (oczywiście silnik musi pracować na wolnych obrotach). Tobie wojtku8899 proponuję wykonać ponownie logi dynamiczne i je wkleić do wglądu.
wojtek8899 Opublikowano 29 Maja 2010 Autor Opublikowano 29 Maja 2010 Właśnie co do tego czy dobrze włożyłem ten pierścień to nie jestem zbytnio pewny można to jakoś sprawdzić bez ponownego wyciągania turbiny? [br]Dopisany: 29 Maj 2010, 10:55_________________________________________________gruszkę sprawdzałem już wcześniej i jest ok
piotrus400 Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 Sztomel jesteś WIELKI. W moim przypadku miałeś rację. Wczoraj wyciągnąłem turbawkę i faktycznie miałem pierścień włożony do góry nogami. Dzięki za foto było bardzo pomocne. Teraz wszystko jest ok i hula na całego.
Pretor Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 Dużo jest opisów jak wyczyścić turbo, ale jakoś nikt nie zwrócił szczególnie uwagi na możliwość założenia tego pierścienia odwrotnie, dlatego warto to dwa razy sprawdzić zanim się złoży turbo. Sam kiedyś to przerabiałem i sporo się nakombinowałem co jest nie tak, zanim do tego doszedłem.
piotrus400 Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 Masz rację. W szczególności gdy za pierwszym razem wszystko Ci wypada na stół :>Inaczej tego pierścienia nie włożysz tylko pozostaje Ci obrót do góry nogami. Grunt że są dobrzy ludzie którzy mają podobne doświadczenia bo mechanior pewnie by stwierdził że turbo do wymian :cool1:y
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się