Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Duże zużycie oleju pomimo wymiany odmy, przewodów, kierownicy ....


tigy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Sporo jest tematów na temat zwiększonego konsumowania oleju w silnikach specyficznych ALT - modelu B6, pojawiają się tam różne rady, porady i wnioski ... mniej trafne i te bardziej wartościowe. Czytając większość tematów - wymina odmy olejowej, uszczelnienie przewodów doprowadzających powietrze ze skrzyni korbowej, wymianie lub naprawie kierownicy - napędu przepustnicy powietrza dodatkowego powodowało poprawę stanu rzeczy ... lecz gdy i te zabiegi nie dały oczekiwanego efektu - nie doczytałem już co dalej można zrobić. Proponuję nowy wątek w którym wystartujemy z analizą problemu po wyeliminowaniu podstawowych mankamentów silników ALT - i dalszym występowaniu znacznego ubytku oleju, określeniu parametrów ilościowych i jakościowych.

U mnie także było zwiększone zużycie oleju, naprawa kierownicy (ułamane ramie), wymian odmy (połamana i pokruszona), zastosowanie dedykowanego oleju, - doprowadziło do ustatkowania zużycia oleju ale mimo tego podjada go wg mnie za dużo. Dodam że także wymieniłem rozrząd - a stan łańcucha z napinaczami jest bez zarzutu, sprawdzony. Ostatnio dodałem mu trochę po garach - prędkość ok 200 km/h spowodowała (trasa Goleniów - Szczecin) że zeżarł ok 0,4 L oleju - co wykazało świeceniem kontrolki olej MIN.

Dodatkowym problemem jest pojawianie się błedu silnika - katalizator - sonda lambda - wyskoczenie parametrów po za wartości ... szukam dalej, rozmontowałem cały dolot (w dobrym warsztacie) i nic nie znaleziono - ślady oleju który tam się znalazł w wyniku ww usterek), przewody są ok, nic nie znaleziono, może oprócz pękniętej rurki do bagnetu oleju.

Może by tak tutaj opisywać swoje testy i doświadczenia po wyeliminowaniu podstawowych usterek . dla przejrzystości poszukiwań. Jutro odbieram i testuję dalej. Sprawdzam olej ok 15 min po zatrzymnaiu gorącego silnika i tylko w garażu - dla powtarzalności wyników.

Dodam że spalanie nie wskazje na zużycie silnika - trasa Gdańsk - Szczecin - tam i z powrotem + miasto - zbiornik tankowany 58,5 litra - dystans 1085 km ...to nie jest źle ... dodam że prędkość na trasie ok. 3000 obrotów silnika - czyli 110 - 120 km/h ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie popieram .....

Wiem, że takich jest kilku user`ów , którzy uporali się wstępnie z większymi awariami w ALT...

ale zapewne cały czas nerwowo kontrolują bagnet ...

Osobiście zwykle jeżdżę max 150-160km/h ...

i trzymając poziom oleju na max olej wyraźnie na trasie wolniej ucieka (jazda w okolicach 120km/h)...

Wiec koledzy testujmy dalej i nie zapominajmy o reszcie .... :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem czyszczenie całego dolotu, przepustnicy itd - adaptacja (i to ta na włączony zapłonie bez uruchamiania silnika - lepsza) nowe świece i póki co spokój. Dam znać po dłuższym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno pisałem Panowie, że po przejechaniu 700km autko przy prawie maksymalnym poziomie oleju prawie wcale nie wzięło oleju(przed zamknięciem auta w garażu dolałem jakieś 100ml aby mieś zupełnie maksymalny poziom) ....

Uznałem że po prostu przy tej wersji ALT trzeba utrzymywać maksymalny poziom ...

Po tyg. przychodzę do garażu wyjeżdżam, przejechałem 500m, po 15min sprawdzam stan, a tu poziom na połowie ....

Kurde o co chodzi !!!!!!! masakra z tym audii .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe..... może ...

ale teraz się zastanawiam czy na bagnecie był dokładnie ten poziom o którym pisałem ...

Chodzi mi o to, że jak sprawdzałem po trasie to olej zostawiał w ten sposób ślad na bagnecie, że do połowy był wyraźnie zaznaczony a kolejne 3mm były tak jak by lekką smugą oleju , pewnie wiecie o co mi chodzi ..

Natomiast teraz jak sprawdzałem po 6dniowym postoju(przejechałem 500m)

olej zrysował na bagnecie dokładnie poziom 1/2...

Możliwe, że olej był wówczas bardziej rozgrzany i stąd ten efekt ....

Suma sumarum wynik 200ml na 700km to nie jest jeszcze tragedia ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coż ... nie wiem ile przejechałeś, ale wydaje mi się, że co 300km wypadało by dolewać z 100ml i utrzymując w ten sposób max poziom ... :chytry:

Przy poziomie max najwolniej schodzi, zaczyna przyspieszać poniżej 1/2 (gregorypek pisał już o tym)

a co w kwestii tego wariatora , wymieniał ktoś już ???....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co w kwestii tego wariatora , wymieniał ktoś już ???....

niejaki vzvz wymienil ale z marnym skutkiem:

http://www.a4-klub.pl/smf/b6_alt_dziwny_halas_przy_uruchamianiu_silnika_po_dluzszym_postoju-t128905.0.html

Mi wczoraj tez wywalilo OILMin na miescie.

4500km od wymiany - w tym dwie dlugie trasy po 1000km, reszta po mieście.

A bylo juz tak pieknie.

Mam nadzieje ze 5L baniak Motula mi wystarczy do nastepnej wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bledow na VAGu nie ma.

wydech - nie wiem, chyba dziala normalnie.

Silnik ma kopa jak dobrze zaskoczy przy odpalaniu - wtedy moge zrywac asfalt. W przeciwnym wypadku moge konkurowac co najwyzej z betorniarką.

No i ten warkot z wariatora po dlugim postoju. O ile wogole to jest wariator, bo vzvz wymienial i nic nie pomoglo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cóż panowie wydech czysty bo katalizator robi swoje ....

gregorypeck 4,5tys. bez dolewki to super wynik ... :hi:

Cóż to już nie wiem co jest z tym ALT skoro nawet tak drogi wariator nic nie dal !!!!

W takim razie przerzucam się na Totala 10w40 jest najtańszy i wcale nie gorszy od Castrola 5w40...

PS. nie wiem czy czytaliście coś takiego

http://www.a6klub.pl/a6-c5-20-silnik-vt6380.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

między maxi min na bagnecie to ile oleju wychodzi ? 0,5 L ? raz sprawdziłem był prawie max - teraz po 30 min w garazu - na bank równo - 1 - 2 mm od minimum - wlałem 0,4 i wskoczyło mi od razu ponad max .... co za .. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj koledzy mam fragment wiadomości od kolegi Wandej , któremu wcale nie bierze oleju (rzekomo) :

Pytałem kolegi jaki miał wczesnej olej i czy mu wówczas brało . Kolega proponuje Motula jako złoty środek na ALT...

Osobiście kiedyś też byłem przekonany na 100% ze 0w40 Castrol załatwi sprawę:

No witam. Nie mam odniesienia co do oleju ponieważ auto sprowadziłem z Niemiec i chodziło na nieznanym mi oleju(też dobrze i nie pobierało go) i potem zalałem motula... Ponoć lepsza jest formuła 0w40 do tego silnika i motul też chyba w takiej występuje... Przy odpalaniu nie wiem czy to wariator ale klepanie przez chwile jest ale myślę że to po prostu przez hudraulike zaworów... A co do poziomu oleju to gaszę silnik i sprawdzam od razu poziom i jest około 3/4 miarki... Reszta po prostu musi ścieknąć... Także jak dla mnie ALT (przynajmniej narazie) jest dobrym silnikiem... Przebieg w trakcie kupna 143tyś teraz 152tyś... Pozdrawiam

Kolega podawał mi wcześniej Motul 8100 X-Cess 5W-40 150zł 5L na Allegro ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli olej Motul nie załatwia sprawy Grzegorz ???

ile brał ci oleju wcześniej, a obecnie... ???

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli olej Motul nie załatwia sprawy Grzegorz ???

ile brał ci oleju wcześniej, a obecnie... ???

:hi:

Przed Motulem mialem Castrol Edge 0w40 - zrobilem na nim chyba 10tys, zuzycie bylo mniejsze i kontrolki nie widzialem.

Ale to wszystko nie jest miarodajne, bo wtedy byla tylko jedna dluga trasa 1000km, byla zima i noga byla lżejsza ;)

Wydaje mi sie ze rodzaj oleju nie ma wplywu na jego zjadanie przez silnik.

Napewno na szybkosc ubywania ma wplyw duze obciazenie - trasa 1000km - predkosc chwilami do 160km/h, srednio 110km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mi wrzuca niski poziom po trasach ok 1000 km - dodatkowo wskazuje mi bład katalizatora ... może mam już przytkany - to może także zwiększyć zużycie oleju - przegrzania go ... ale sam silnik wskazuje że jest ok, na trasie wskazał mi zasięg na zbiorniku 1290 km - zbiornik 60L - średnia wyszła z cyklem miejskim - 5,5 ... co tu chcieć więcej - ekonomicznie jechałem - 110 - 120 max .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...