Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Duże zużycie oleju pomimo wymiany odmy, przewodów, kierownicy ....


tigy

Rekomendowane odpowiedzi

tak, ona idzie dalej (u mnei była praktycznie sklejona) do następnego trójnika a tam dalej do kolektora ssącego - oba miałem pościskane w czasie pracy silnika - na wyłączonym wyglądały normalnie ... no w palcach były bardziej plastyczne niż gumowe ... we wtorek jeszcze testy z nową sonda 5 pinową (pierwsza) - zobaczę ... :)

2506100823.jpg[br]Dopisany: 25 Czerwiec 2010, 08:21_________________________________________________a ten trójnik - co widać - co to jest - jaka jego funkcja ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, dokładnie - na max gorącym nie odkształacają się - tylko te dolne kolanko może nie zbyt dopasowałem ale z czasem coś wymyślę - najlepiej sprawdzać na max gorącym silniku - bez pokrywki - a ktos drugi przygazowuje silnik - wtedy wychodzą sprawy podciśnienie i nieszczelności :)

Stare przewody były tak zapaćkane że w środku prawie zero przeswitu ... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Tigy ale to przewody ogrodowe ...

Po kilku miesiącach pracy olej je przeżre , te przewody powinny być olejoodporne ...

Te co założyłeś powinny doraźnie wystarczyć , ale na twoim miejscu pomyślał bym o wymianie ...

Sam trójnik wygląda mi na jakiś zawór , pewnie uruchamia się pod ciśnieniem , którego nie było u nas , bo przewód był zasrane olejem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe wiem że ogrodowy ;P poszukam i tak raczej ori albo zamiennik dobiorę - póki co testuję i muszę obserwować - dlatego przezroczyste dałem :)[br]Dopisany: 25 Czerwiec 2010, 10:14_________________________________________________póki co wymieniłem sondę ... i mam świetny humor ... :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: :wallbash:

co do oleju - prawdopodobnie separator - to tam gdzie odma wchodzi .... może być przypchany ... jednak trzeba demontować cała górę dolotową - póki co nie mam ani kasy ani chęci na to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzis za przykladem kolegi Tigy, powiekszylem przeswit weza biegnacego od trojnika(przy pokrywie zaworow) do tego czarnego plastikowego trojnika(zwiekszajacego chyba cisnienie gazow). Byl tak zapchany olejem, teraz ma blisko 1cm przeswitu. Ciekawe czy bedzie lepiej... :gwizdanie:

Pozdo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no przewodzik kupę dał ... podobno separator - czyścił już ktoś separator ? To ostatnia rzecz od odpowietrzania silnika ... :/ ew co z tą pompa ciśnieniową ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie rozmawiałem wczoraj z konkretnym kolesiem od Audi...

Sporo siedział przy ALT ...

Twierdzi , że nadmierne branie oleju to wada konstrukcyjna pierścieni zgarniających .....

Wspomniałem mu coś na temat do smarowywaniu się, ale on uznał , że smarowanie nie ma się jak do spalania oleju...

Twierdzi również, aby unikać wersji z multitronikiem. Często się psują skrzynie (koszt niebotyczny)....

Przy zwykłej skrzyni radzi tylko pilnować poziomu oleju i jeździć.

Czyli reasumując, jeżeli masz multi to sprzedaj zanim się zepsuje.

W naszym przypadku jeśli nie bierze 0,5l/100km to się nie przejmować.

Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy , ale to już wiemy.... :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak bierze tak bierze (rozumiem ze na 1000 km nie 100 ..) to tak pilnować aby tyle samo bral i nie ruszać nic ... hmmmmm

czyli jesteśmy w domu, jak tak ma to niech tak ma ... :P chociaż tłoków nie zatrę :P[br]Dopisany: 01 Lipiec 2010, 13:36_________________________________________________btw - to dlaczego jeden model prawie nic nie bierze a inne takie ilości ... to daje do myślenia, pomimo tych wszystkich zabiegów .. no i ten przykład kolegi i to nie jednego z kierownicą powietrza ... nie daje mi to spokoju ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można wymienić pierścienie na jakieś lepsze ....

możliwe, że sie pojawiły jakiegoś innego producenta niż te co zastosowało audi ...

ale koszt wymiany to pewnie kolo 3tys. zł to chyba nigdy się ci nie zwróci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli miałbym pewność że to pierścienie - to bym temat zostawił ale coś nie do końca wierzyć mi się chce - tyle silników i ALT akurat inny rodzaj pierścieni ? (wiadomo średnica itd ...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak, prędkości autostradowe, ok 130-170 cały czas miejscami 205... trasa 2300 km i olej prawie na min, ale OilMin nie wyskoczyło, zobaczę przynajmniej ile weźmie bez dolewki teraz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja prawdopodobnie odkrylem wyjasnienie tych wszystkich przypadlosci silnikow Bosch Motronic, zwiazanych z ubytkami oleju, zaswiecaniem sie ikonki, itd.

Zainteresowanych zapraszam na priv lub gg, podesle materialy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twierdzi również, aby unikać wersji z multitronikiem. Często się psują skrzynie (koszt niebotyczny)....

a co chcesz od multitronica??? ja mam taki i jestem zadowolony mimo ze musialem wydac kase na naprawe ECU w skrzyni. tak sie sklada ze audi po wymianie daje min 2 lata gwarancji na ta czesc a zeby sie to popsulo to trzeba nalatac ze 100 tys km lub wiecej

co pewnie w przypadku wiekszosci kierowcow na tym forum to zajmie jakies 3-4 lat pokonanie takiego dystansu.

ja jestem zadowolony z tej skrzyni.

mam przynajmniej 6 biegow i nic mi nie wyje podczas jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Horas91 - a co zrobiłeś, poprawiłeś ?

W sumie to nic, w moim przypadku odma była małym problemem.

Nie próbuje pozbyć się tego dolewania, bo wydaje mi się, że około 0,2-0,3 jest akceptowalne.

Z tym, że ja mam bardzo mały przebieg bo 83500 więc może dlatego.

Ja prawdopodobnie odkrylem wyjasnienie tych wszystkich przypadlosci silnikow Bosch Motronic, zwiazanych z ubytkami oleju, zaswiecaniem sie ikonki, itd.

Zainteresowanych zapraszam na priv lub gg, podesle materialy.

Pozdrawiam

Możesz podzielić się wiedzą w tym wątku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że wątku ciąg dalszy :bry:

Byłem na badaniu technicznym i też słyszałem, że to pierścienie. Prosto z mostu. Ale nie zamierzam się dobierać do bebechów, według mnie to wyrok... Trzymać MAX oleju i już. Książka mówi, że bierze to i brał będzie zawsze. Wszyscy wiemy, że coś z tym silnikiem jest nie tak.

Większość rzeczy pomaga doraźnie. U mnie zimą nie brało, latem znowu wzięło, w trasach nie bierze praktycznie nic, olej spływa jak chce, raz wolniej raz szybciej, nie wiadomo, który wynik brać za faktyczny, koledzy czyszczą, przepychają, szlifują i tak to niewiele pomaga.

Już nie mam siły do tego bydlaka... :rant:

M_ILES, jak coś wiesz to dajesz! Chłopaki sobie tutaj wypruwają portfele i flaki :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pierścienie zgarniające - błąd technologiczny jakiś - tak samo jak w skodach ... heheh zobaczcie w instrukcji nowych modeli ... przy intensywnej, dynamicznej jezdzie do 1 litra na 1000 km ... hehehe tak już maja i już, pilnować i nie ruszać, pytałem - jak rozbierzecie silnik - istnieje prawdopodobieństwo że pierścienie nowe będą ... niedopasowane i trzeba będzie tłoki i tuleje wymieniać a to już grubo ... nie ruszać i lać - a ja się dowiem, jaki olej w serwisie w D zalecają ... tak te silniki mają i już ... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...