Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Duże zużycie oleju pomimo wymiany odmy, przewodów, kierownicy ....


tigy

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę podjechać na dobry analizator spalin to mi powie czy katalizator zdycha - może gdy tak, wymian azmniejszy zużycie oleju ? .. sam nie wiem, pali benzyny mało, wycieków nie ma - silnik rozebrany na elementy .. :/ może tak ten typ ma :P muszę wyeliminować kontrolkę katalizatora i zobaczę co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest pewien Panowie patent (widziałem wykonanie) , pewnie znany wśród mechaników ....

a mianowicie usuwa się katalizator(uszkodzony , wypalony), a do drugiej sondy doprowadza się minimalną ilośc emitowanych spalin ....

Wówczas sonda nie rejestruje niewłaściwej dawki a nam nie wyskakuje check engin

Tutaj tak na szybko zrobiony rysunek :

kat.jpg[br]Dopisany: 16 Czerwiec 2010, 15:29_________________________________________________Panowie wczoraj po sprawdzeniu poziomu prawie zaraz po wyłączeniu silnika (czyli jakieś 3min) poziom 1/2...

Uznałem że doprowadzę do sytuacji, aby mieć MAX po tych przykładowo 4min, wiec dolałem jakieś 250ml ...

Efekt faktycznie taki że po 4min mam juz poziom Max , a druga sprawa to, że rano (ktoś też to potwierdzał) nie słychać warczenia (czas postoju jakieś 12h)...

Zastanawiam się czy może my mamy faktycznie za mało oleju(długość bagnetu), a auto z racji tego cały czas, chroniąc silnik, stara się je dokładniej do smarować . Co powoduje szybsze złóżcie oleju .... Przy wyższych poziomach nie będzie tak ciągnął oleju ...

Będę testował i dam znać ... :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak u źródła rozwiązują problem - przecież serwisują w Niemczech te modele ... [br]Dopisany: 17 Czerwiec 2010, 08:28_________________________________________________mam przyczynę ... znowu pękła kierownca ... jutro naprawię ją profesjonalnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrałem tulejkę z tworzywa - aby pasowała na trzpień od przepustnicy - wtopiłem w to co zostało z popychacza pneumatycznego - lutownicą - profilaktynie zalałem klejem, następnie obtopiłem dodatkowe tworzywo do okoła tulejki i wzmocniłem popychacz pneumatyczny, nadlałem tworzywa i rozpuszczone wyprofilowałem tak jak było. Na zewnatrz wkleiłem blachę - dookoła - mocno trzyma - powinno być na wieki wieków :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypomina mi to metodę mojego dziadka: drut fi=1mm, opitolone 3 razy i skrecone 7 razy :>

[br]Dopisany: 18 Czerwiec 2010, 11:26_________________________________________________moze wklej jakies fotki na forum - jak by nie bylo 600zł drogą nie chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam aktualnie 1800 km na 0,7 L oleju, jednak lada dzień będzie OilMin :confused4:

Myślę, że powinienem dojść do 2000 km na tym 0,7(swoja drogą, ciągle mu 0,7 stawiam... Może to AA :wallbash:)

Na razie mam przebieg 80800 wymieniłem, tylko odmę <-- sprawdzenie kierownicy zlecę ASO bo i tak za 1-2 miesiące jadę na przegląd(85 tyś) zrobię też wymianę rozrządu(bo 8 lat ma)

a swoją drogą to jest ciekawe, poprzedni właściciel dojeżdżał tylko do pracy(6 km w jedna stronę i to jeszcze w mieście) robił niecałe 1000 km miesięcznie i jemu na te 10-12 tys wystarczył 1 L a ja muszę dolewać co 2 tyś :confused4:

Co prawda ja mam ciężką nogę i do szkoły dojeżdżam codziennie prędkość od 70 do 140 czasem na 3 biegu 120-130(ale psoradycznie)

Co więcej wg. mojej obserwacji, to od OilMin do MAX wystarczy około 0,6-0,7 L co jest nie dużą różnicą.

A tak przy okazji zapytam, czy nie wydaję się wam, że 5 bieg w tym samochodzie jest za krótki, tzn, żeby jechać 200 trzeba już mieć dość spore obroty jeśli dobrze pamiętam ponad 5 tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no 200 osiągnąłem na razie 2 może 3 razy, jeżdżę szybko ale raczej spokojnie osiągając tą prędkość, sporadycznie redukując do 3 jak wyprzedzam... zwykle robię to na 5 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie za ciekawie Tigy ....

ja przyrzekłem sobie że w razie uszkodzenia katalizatora będę próbował zastosować ten patent co podwałem wcześniej (minimalne koszty)...

Ostatecznie pojeździj jeszcze troche, możliwe że katalizator to co uzbierał dopali po pewnym czasie (długa taras kat. rozgrzany do wysokiej temp.)

i przejdzie mu ... :chytry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heheh właśnie, póki co i tak jestem spłukany - zamiennik wrzucę ale jeszcze pokatam tak jak jest, mam kabel - pokasuję i dalej będę śmigać - co ciekawe - mało pali - jest dynamiczny ... a błedy katalizatora 16804 wywala tylko na długiej trasie, jak dogrzany - w mieście walę km i nic ... :/ zbieg okoliczności ?

Fotka - trasa do Poznania i po mieście itd ... uwielbiam ten wynik :)

http://img15.imageshack.us/img15/1157/1206100611.jpg

1206100611.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heheh właśnie, póki co i tak jestem spłukany - zamiennik wrzucę ale jeszcze pokatam tak jak jest, mam kabel - pokasuję i dalej będę śmigać - co ciekawe - mało pali - jest dynamiczny ... a błedy katalizatora 16804 wywala tylko na długiej trasie, jak dogrzany - w mieście walę km i nic ... :/ zbieg okoliczności ?

Fotka - trasa do Poznania i po mieście itd ... uwielbiam ten wynik :)

http://img15.imageshack.us/img15/1157/1206100611.jpg

1206100611.jpg

Kurcze, jak ty to robisz? ja zwykle widzę 850-900

Żeby nie było, że nic do tematu nie wnoszę, już mam ponad 2 tyś na 0,7 oleju... cały czas czekam na OilMin, myślicie, że czekać dalej czy bezpieczniej będzie jak po prostu doleje?

Jak na razie wymienioną mam tylko Odmę a to dzięki wam :hi:

P.S teraz czeka mnie trasa 1000 km po autostradach, więc po dolaniu będę miał jeszcze 1 wynik dla porównania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro do warsztatu oddaję - zobaczymy co wyjdzie - podzielę się informacją - co z olejem i czy kat ma wpływ na zużycie ... znowu skarbonka :/[br]Dopisany: 23 Czerwiec 2010, 21:54_________________________________________________a więc ... na trójniku na pokrywie - gdzie dochodzi odma olejowa i wejście do kanału dolotowego powietrza - 3 rurka przechodzi do następnego rozgałęźnika i dalej do kolektora ssącego - były już zniszczone przez olej i sklejały się w czasie pracy silnika ... w serwisie 2 przewody .. 240 zł :P gumowe ... no i plus łącznik ... ale dorobiłem z przewodu i jest ok, i silnik inaczej chodzi - póki co mniej dynamiczny ... ale podobno sonda siada i nie druga tylko pierwsza - 5 pinowa - we wtorek jadę na wymianę i zobaczymy co dalej. [br]Dopisany: 24 Czerwiec 2010, 21:44_________________________________________________Ps. trójniki też ktoś wymieniał - u mnie jest w trójniku blaszka z otworami i blaszka z podgiętmi skrzydełkami - jak w stokrotce ;) nic więcej nie ma .. jak u Was to wygląda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...