rafalskin73 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Witam koledzy,mam zamiar kupić koło dwumasowe kompletne od AWXa lub AFNa,do mojego 1zeta.Zastanawiam się czy się zmieści w obudowę skrzyni.
Wihajster Opublikowano 3 Czerwca 2010 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Witam koledzy,mam zamiar kupić koło dwumasowe kompletne od AWXa lub AFNa,do mojego 1zeta.Zastanawiam się czy się zmieści w obudowę skrzyni. zmieści sie ale po co ten zabieg skoro każdy robi odwrotnie
rafalskin73 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2010 Bo lepszy komfort jazdy,a po drugie nie mogę dostać tarczy sprzęgła.
dziadek Opublikowano 3 Czerwca 2010 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Witam koledzy,mam zamiar kupić koło dwumasowe kompletne od AWXa lub AFNa,do mojego 1zeta.Zastanawiam się czy się zmieści w obudowę skrzyni. Kolego a co ci to da? Napewno nie odczujesz tego w pracy silnika. Jedynie problem ci dojdzie gdy nawali gdzie jednomasa jest praktycznie niezniszczalna?[br]Dopisany: 03 Czerwiec 2010, 13:19_________________________________________________ Bo lepszy komfort jazdy,a po drugie nie mogę dostać tarczy sprzęgła. Napewno ci się komfort nie zmieni...jak na to wpadłeś. Poczytaj że nie ma żadnej różnicy jak ludzie przechodzą z dwumasy na jedno... :gwizdanie: Tarcza sprzęgła? Wysyłasz prw do Tom77 i masz
rafalskin73 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2010 Nie wiem dlaczego nikt nie widzi różnicy,jezdziłem A6,Octawią z dwumasem,i jest b,duża różnica.U mnie strasznie przechodzą drgania na budę w trakcie przyspieszania,dodawania gazu i puszczania.[br]Dopisany: 03 Czerwiec 2010, 13:26_________________________________________________Pytałem Toma77,dzika,i resztę chłopaków o tarczę i nie ma
dziadek Opublikowano 3 Czerwca 2010 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Nie wiem dlaczego nikt nie widzi różnicy,jezdziłem A6,Octawią z dwumasem,i jest b,duża różnica.U mnie strasznie przechodzą drgania na budę w trakcie przyspieszania,dodawania gazu i puszczania.[br]Dopisany: 03 Czerwiec 2010, 13:26_________________________________________________Pytałem Toma77,dzika,i resztę chłopaków o tarczę i nie ma Według mnie to nie wina koła zamachowego tylko np poduszek pod silnikiem lub skrzynią. Może to najpierw posprawdzaj, chyba że już to zrobiłeś. Miałem keidyś golfa III z silnikiem 1z i nie bardzo widzę różnicę miedzy tym co teraz mam w płynności pracy silnika.
rafalskin73 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2010 To nie poduszki Bartku,bo zmieniałem pod silnikiem[corteco]koszt-500zł.zmiany żadnej nie zauważyłem,stare były ok.Przy skrzyni biegów są dobre,całe.Wina tkwi w tarczy,wydaje mi się że sprężyny w niej już są wygniecione,jeśli wogóle tam są.
dziadek Opublikowano 3 Czerwca 2010 Opublikowano 3 Czerwca 2010 No tak myślałem że pewnie od tego zacząłeś sprawdzanie no ale dalej twierdzę że wymiana na dwumasa to tylko strata pieniędzy bo pewnie przyczyna tych drgań jest inna. Jak byś to zrobił to pewnie byś był pierwszy z taką operacją :gwizdanie: NIe przychodzi mi nic innego do głowy oprócz tych poduszek tak się zastanawiam czy przeguby nie mają wpływu ale ty by było tylko w momencie puszczania sprzęgła po zmianie biegu, no i na zakrętach też by dawały o sobie znać. Nie chcę "wróżyć z fusów" i krakać ale może skrzynia pada?
rafalskin73 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2010 Skrzynia też mi przeszła przez myśl,ale biegi ładnie wchodzą,żadnych zgrzytów,oporów.Przeguby są ok,nie mają luzów,łożyska w kołach nowe założyłem.Dwumasa już odpusciłem,stawiam na tą tarczę,bo nawet jak gaszę auto to słychać chwilowe grzechotnięcie w okolicy sprzęgła,a w trakcie jazdy nawet na pierwszym biegu jadąc wolno słychać ten dzwięk co po zgaszeniu tylko że szybciej i cały czas,a w trasie jak ma auto lekko to jest ok.Kolega dzik z forum,radził mi żebym na zamówił w intercarsie taką tarczę ale może sporo kosztować [ponad 600zł].
Wihajster Opublikowano 3 Czerwca 2010 Opublikowano 3 Czerwca 2010 niemożliwe, że nie idzie kupic tarczy Jutro zapytam dwóch moich znajomych co handluja częsciami i ci dam znać
rafalskin73 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2010 Dzięki za zainteresowanie,będę czekał na odpowiedż.
Wihajster Opublikowano 4 Czerwca 2010 Opublikowano 4 Czerwca 2010 a więc tak jak myślałem. Nie ma problema 400zł brutto Sachs lub kompletne sprzegło za 620zł
rafalskin73 Opublikowano 4 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2010 Dzięki Wihajster,że upolowałeś mi tą tarczę,ale kolega z forum dzwonił do mnie dzisiaj,że trafił tarczę Sachsa za 440zł.i zamówiłem ją.
kamilus7 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Witam, od niedzieli jeżdżę bez dwumasu,które się rozsypało w piątek i zmieliło resztę części sprzęgła, mechanik wrzucił sztywne koło z kompletnym sprzęgłem, taki zamienny zestaw z VALEO. Nie odczuwam żadnej różnicy w komforcie jazdy, w telepaniu budą itp, a więc moim zdaniem MIT
Sleepknot Opublikowano 13 Czerwca 2010 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Jeżdżę na codzień Octavią z 2007 roku i miesiąc temu robiłem sprzęgło. Przy okazji wymiany tarczy wymieniłem też zatarty dwumas (po 155 tyś km) na jednomasowy zestaw Valeo. Komfort jazdy jest bez zarzutu.
rafalskin73 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2010 W najbliższy weekend będę zmieniał tą tarczę,zobaczymy czy będą jakieś drgania,grzechotanie itd.Mam nadzieję że będzie dużo lepiej.
arczi_a4 Opublikowano 24 Czerwca 2010 Opublikowano 24 Czerwca 2010 Kurde, ja też zmieniłem dwumasa na ten zamiennik valeo z normalnym kołem zamachowym i komfort jazdy znacznie się pogorszył ! Nawet żona zauważyła. Szarpie przy ruszaniu, drgania się przenoszą i jakby głośniejszy. Nawet mam wrażenie, że trochę dynamika siadła. Więc co jest grane ? Jedni piszą że się komfort nie zmienił inni że się zmienił ? Czy to możliwe, że mechanior mógł coś schrzanić albo mi jakiś chłam wstawić ? Może po prostu jest tak, że poduchy są już zużyte i jak był dwumas to nie miały takiego obciążenia i nie było czuć a teraz dostają bardziej po du...? W końcu nawet sami valeo na swojej stronie piszą o swoim zamienniku, że mniejsze tłumienie hałasu i drgań niż z dwumasem ? Ma ktoś w tym większe doświadczenie żeby raz na zawsze rozwiązać tą zagadkę ? Please, bo cholera wkurza mnie ten dyskomfort jak diabli ! Aż mi się odechciało już jeździć moją niunią, już teraz wzrokowo mi się tylko podoba...
Sleepknot Opublikowano 25 Czerwca 2010 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Oprócz tego, że zrobiłem ten motyw w Octavii, o czym pisałem wcześniej, to założyłem jednomas do golfa IV, którym jeździ moja żona. Koło jednomasowe pochodziło ze starszej wersji silnika 1.9, do tego podeszła tarcza sprzęgłowa od transportera :-) Wszystko chodzi mięciutko i bez żadnych szarpnięć czy wibracji. Pozdro
SotoM Opublikowano 29 Czerwca 2010 Opublikowano 29 Czerwca 2010 a moze kwestia wyczyszczenie nastawnika pompy wtryskowej.... w poprzecznych 1Z np golf 3 odłacza sie wtyke predkościomierza przy skrzyni - jazda próbna - jesli szarpie to wina przeslizgiwania sie tarczy sprzegła , jesli szatrpania nie ma - nastawnik pompy do czyszczenia. tylko napisz w jakim zakresie obrotów masz talepawke i na jakim biegu - 2000rpm i wyzej zanika i jest to na każdym biegu czy szarpanie zaczeło sie najpierw na 5tym biegu i stopniowo schodzi na mniejsze biegi... pomysl i opisz.
arczi_a4 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Najbardziej szarpie przy ruszaniu - tylko chwilę i zaraz ok. Drgania tak dziwnie się przenoszą przy przyspieszaniu ale w jakim zakresie obrotów to nie spojrzałem - tak jakby go w pewnym momencie przymulało i te drgania a potem się zbiera i jest w miarę ok. Jutro jadę na wakacje to go porządnie sprawdzę. Długa trasa a ja się będę wkurzał, że nie chodzi jak należy - po wczasach przymusowy postój i muszę coś z tym zrobić. Dzięki za zainteresowanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się