Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Przerywanie, szarpanie przy przyspieszaniu. Logi dynamiczne


mlody___

Rekomendowane odpowiedzi

Ok teraz zasadnicze pytanie. Czy tak skopana wartość w tym czujniku może mieć wpływ na :

Klepanie auta na wolnych obrotach, szarpanie od czasu do czasu (gdy auto się fest nagrzeje) podczas ruszania, i rozjeżdżające się "od niewiadomo czego"? korekcje na wtryskach ?

Na innym forum uzyskałem informację, że przy źle ustawionej wartości na tym czujniku faktyczna dawka wtryskiwana w cylindry może się różnic od tej wskazywanej przez VAG, co w sumie może powodować chyba te objawy o których wspomniałem wyżej np gdy zamiast dawki 3.0 na vagu mam faktycznie np 2.0 :mysli:

Aha jeszcze jedno - jakie są numery uszczelek pod dekiel nastawnika i pod sam nastawnik - bo chyba jak już go będę ruszał to wyciągnę cały i wyczyszczę.

Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

numerow nie mam,co do tego czujnika,objawy moga byc rozne w zaleznosci od stopnia jego nieprawidlowego ustawienia,jak czyscisz nastawnika musisz miec super lutownice,aby polutowac blaszki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie blaszki to myślę że będę lutował otwartym ogniem z mini palnika gazowego, ewentualnie stacją hot air ;) Oba mam na stanie.

Palnikiem lutowałem złącza deans-t od pakietów RC - mają dużą powierzchnię i strasznie ciężko się lutuje, a palnikiem chwila moment ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Więc odkręciłem dekielek, mam RSW na wierzchu, popuściłem śrubę torx, jednak za chiny ludowe nie mogę ruszyć ramienia. Czy trzeba też odkręcić tą nakrętkę numer 10 która jest na górze ramienia ?

Pozdrawiam[br]Dopisany: 13 Czerwiec 2010, 16:57_________________________________________________Ok poradziłem sobie. Kręcąc z wyczuciem tą 10 nagle ramie puszcza i staje się luźne.

Ustawiłem ramię idealnie na 0.740 V i co się okazało ? Że to co było niby dawką 3.0 było w rzeczywistości dawką 6.0 i co śmieszniejsze niżej niż 5.4 nie mogę zejść. Będę musiał ruszyć nastawnik teraz chyba delikatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnawiam temat w zwiazku z tym ze nie pozbylem sie usterki. Dalej dzieje sie to samo. W tym momencie jestem na takim etapie, ze mam wymieniony zawor N75, przystawiony zawor EGR i auto jest u mechanika. Stwierdzono uszkodzenie nastawnika. Jesli bedzie sie go dalo wyczyscic to go wyczyszcza, ale powiedzieli, ze i to moze nie pomoc. I wtedy bedzie do wymiany cala pompa. Przejechane mam 195k km ile byl cofniety?-nie wiem. Czy macie jeszcze jakis pomysl co moze byc przyczyna szarpania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci powiem ze walczyłem z takim tematem i uszkodzony byl przepływomierz,w logach nic nie widziałem.

Auto od czasu do czasu szarpalo i gaslo nawet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odebralem auto od mechanika, wyczyscil nastawnik wzial 300zl i niestety... nie pomoglo. Jak auto zlapalo temperature robocza pojawilo sie szarpanie. Jutro jade jeszcze na koretke dawki paliwa, myslicie, ze to moze pomoc? Czy trzeba bedzie oddac pompe do regeneracji? Zna ktos dobrego pompiarza w malopolsce? slyszalem, ze w Chrzanowie jest jakis dobry gosciu, Niemczyk sie nazywa chyba. Slyszal ktos cos o nim ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mechanik wyczyścił nastawnik i nie ustawił dawki? nie skomentuje tego..

ja nie wiem jak wszyscy na hura widzieli że to nastawnik, niech mi ktoś pokarze jakiegoś loga 001 w których wartości są stabilne i czyszczenie nastawnika pomogło..

na samym początku wątku widać źle działający zawór elektromagnetyczny przestawiacza wtrysku w pompie

wymień filtr paliwa, to podstawa przy takich objawach

odepnij kabelek od wtrysku sterującego zobacz jak się będzie jeździć

oprócz pompy, wtrysku sterującego, 8bit ECU to nie jedyni podejrzani, proponuje rozebrać i dokładnie sprawdził wszystko w rozrządzie, każdy klin itp

nie wkleiłeś ani razu kompletu logów wiec jak można trafnie stwierdzić co nie gra, ale jak te szarpnięcia są bardzo agresywne to będzie wtrysk sterujący, sprawdzisz go oscyloskopem

na pewno komplet logów po tym kosztownym czyszczeniu nastawnika by pomógł, szkoda że nic nie dotykasz w silniku, ta kto przynajmniej wyczyścił byś sobie N109

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Odgrzebuje temat, ponieważ znowu pojawił się problem szarpania... 5 miesięcy było wszystko dobrze, aż chciało się jeździć autem... do wczoraj. Problem szarpania powrócił, teraz sytuacja przedstawia się następująco:

Szarpanie pojawia się na zimnym jak i na dogrzanym silniku. Nie ma znaczenia czy jadę spokojnie, czy wcisnę gaz do podłogi, szarpie silnikiem i nadal nie wiem o co chodzi. Nastawnik był czyszczony, filtry wymienione, N75 wymieniony. Zauważyłem, że na biegu jałowym jak trzymam go na 1,5 tys obrotów to zaczyna go szarpać. Panowie pomóżcie, co tym razem może się dziać? Pompa...?:(

Logi postaram się zrobić po południu, które grupy zalogować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te grupy http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html

dodatkowo odepnij wtyczkę impulsatora przy skrzyni biegów, przestanie działać licznik, nie zdziw się jak auto nie odpali, a jak odpali zrób jazdę próbną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tylko logi statyczne, dynamicznych nie dało rady, autem nie dało się jechać, szarpało na każdym biegu, na zimnym jak i na dogrzanym silniku. Nie chciałem męczyć auta żeby się coś gorszego nie stało, czy z tego co wrzuciłem da się coś wyczytać ?

Dodam, że wtyczka od impulsatora była wcześniej odpinana i nic to nie dało.

BS:

Grupy: 000- Log (0 - 000)

Grupy: 003- Log (0 - 003)

Grupy: 004- Log (0 - 004)

Grupy: 011- Log (0 - 011)

Statyczne:

Grupy: 000- Log (0 - 000)

Grupy: 001- Log (0 - 001)

Grupy: 003- Log (0 - 001)

Grupy: 004- Log (0 - 004)

Grupy: 013- Log (0 - 013)

Zaplon:

Grupa: 001- Log (0 - 001)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kat wtrysku do ustawienia.Nic wiecej zlego nie widac,sterujacy wtrysk podmieniales??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz wyeliminować błąd zacisku DF alternatora i jestem pewien, że problem ustąpi. Sam jednak nie dam Ci wskazówek gdyż nigdy nie byłem zmuszony się z tym bawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że wtyczka od impulsatora była wcześniej odpinana i nic to nie dało.

To odepnij ją teraz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ponownie odświeżam temat... Problem szarpania zniknął, auto ma wymienione uszczelnienia, wyczyszczony nastawnik i wymieniony jakiś zawór na pompie(??). Oto dzisiejsze logi dyn, BS i stat. Proszę o komentarze.

BS

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_41438.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_41439.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_41440.html

DYN

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_41443.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_41444.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_41445.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_41449.html

Grupy: 003,004,011 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_41450.html

STAT:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_41451.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_41452.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_41453.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

statyczny kąt wtrysku do korekty

możesz umyć przepływkę, trochę wysterowanie N75 jest duże, przejrzyj wężyki wychodzące z N75, podejrzane wymień, poza tym szafa gra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...