Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BDG] Błąd skrzyni - multitronic


ninja1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

po podpięciu do automatu (multitronic) VAG pokazuje mi błąd:

18149 - Clutch Pressure Adaptation Limit Reached

P1741 - 000 - - - Intermittent

Czy ktoś orientuje się może co ten błąd oznacza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze pamiętam to 18149 jest związane z przekroczeniem dopuszczalnej maksymalnej temperatury roboczej skrzyni czyli 140 stopni. FIS nie pokazywał Ci czasem trybu awaryjnego skrzyni (mrugające, podświetlone wszystkie biegi na wyświetlaczu).

Zapnij VAG-a, pojeździj trochę i zobacz co wskazuje czujnik temperatury w MVB10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak pokazało mi tryb awaryjny. I czuje też, że skrzynia zachwouje się troche inaczej po dłuższej jezdzie co by odpowiadało przekroczonej temperaturze roboczej.

Z czym jest związane przekraczanie temperatury roboczej ? Mam się kontaktować ze specjalistą od multi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć info o które prosiłem na gg - może MVB pokażą co się dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przyłączam się do wątku. Dziś po standardowej jeździe do pracy skrzynia zaczęła wariować. To znaczy dziwnie zmieniała biegi a FIS zaczął podświetlać wszystkie biegi i migał.

Po zwolnieniu sytuacja się uspokoiła. Podpiąłem VAGa. Skrzynia nie rzuciła żadnych błędów.

Co o tym sądzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co oznacza że dziwnie zmieniał biegi na FIS ?? Mruganie oznacza że skrzynia przeszła w tryb awaryjny ,może to być spowodowane uszkodzeniem sterownika lub skrzyni .Kiedy była wymieniany olej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na FIS pojawił się tryb awaryjny - nie ma bata, coś musiało się zapisać w sterowniku. Na pewno dobrze sprawdziłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od adaptacji można zacząć lecz ten błąd wskazuję że coś innego jest na rzeczy ,wysoka temperatura może wskazywać na uszkodzony czujnik ewentualnie na zły obieg oleju w skrzyni ( to są tylko moje dywagacje ) .Czy auto ci szarpało ? kiedy wymieniałeś olej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 stopni to za mało - ADP wskakuje przy 60-paru stopniach (czasem nawet dopiero przy 70-ciu). Musisz rozgrzać skrzynię jeszcze bardziej. Pomiary wykonaj najlepiej po jakiejść trasie. Przy tej temperaturze zdecydowanie za wcześnie aby mówić, że adaptacja wyskoczyła ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyskoczyła adaptacja wstecznego - zrób nową, nie musisz wykonywać procedury na przód, jedziesz tylko do tyłu, hamulec i znów to samo (aż wskoczy - oczywiście całośc robisz przy osiągniętej temperaturze roboczej).

Pomiary prądu nieciekawe - wygląda to tak jakby coś nie tak było z wałkiem wejściowym. Poza tym popierdzieliłeś MVB - miało być 65 a nie 63 ;) Zrób jeszcze raz...

Pokaż jeszcze jaki masz numer sterownika i jaka wersja softu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero teraz udało mi się zebrać i tak wygląda po adaptacji. (bloki 10, 11, 12, 65 oraz numer sterownika i wersja oprogramowania)

Prędkość pełzania ok 6km/h. Po rozgrzaniu czuje lekkie szarpanie podczas ruszania i dohamowywania(przy bardzo niskich prędkościach).

z4cDS.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik dla 7 lamel, ostatnia wersja softu - tu jest dobrze. MVB 65 wskazuje na to, że wcześniej miały miejsce interwencje zaworu bezpieczeństwa (coś nie halo w układzie hydraulicznym) ale w ostatnim czasie żadnych płukań bloku nie było (MVB65/2=0). Martwi mnie tylko mała różnica w prądzie na MVB12/1-2 - ELSA mówi, że różnica mniejsza niż 65mA sugeruje uszkodzenie wałka wejściowego... To tylko domysły, powinien to sprawdzić specjalista.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...