Skocz do zawartości
IGNOROWANY

metaliczne brzęczenie/dzwonienie po wciśnięciu sprzęgła


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Że nieszczęśćia chodzą parami, to najpierw padł mi kilka dni temu zaworek n75, a jak dziś zapytałem mechanika, który go wymieniał o dźwięk dochodzący spod silnika (od jakiegoś czasu go słychać), to stwierdził, że padło łożysko (zdaje się mówił, że oporowe sprzęgła). Dźwięk jest metaliczny, nierównomierny, jakby coś metalowego, jakaś blaszka gdzieś dzwoniła, szorowała. Nie jest jakoś mocno głośny, przy zamkniętych szybkach trzeba się dobrze wsłuchać. Pojawia się po wciśnięciu sprzęgła i ustaje gdy je zwolnię. Jesli to awaria tego łożyska, to pewnie trzeba wyjmować silnik/skrzynię, tak? No i pojawia się następne pytanie, czy przypadkiem nie trzeba będzie wymieniać docisku i sprzęgła? Ile w ogóle wytrzymują sprzęgła w Audi? Moja ma 180kkm i tak się zastanawiam czy przypadkiem przy tej okazji, jeśli będzie zdejmowana skrzynia, nie wymienić za jednym zamachem i sprzęgła. Miał ktoś z was podobnie? I jakie to koszty są mniej więcej??

Ps. sorki, że taki długi post mi wyszedł, ale problemy niuni to poważna rzecz i chciałem dobrze opisać :mrgreen: ...

Opublikowano

Nie zacisk tylko docisk :wink:

Ja wymieniałem koło dwumasowe i przy okazji całe sprzęgło. Okładziny tarczy były jeszcze jako takie, ale sprężynki w terczy były już dość luźne , więc wymieniłem komplet.

Moje A4 ma przebieg 175 tys. wyjmiesz skrzynię to się okażejak wygląda sprzęgło.

Ale jeśli to hałasuje łożysko , to wymieniłbym wszystko . Koszt kompletnego sprzęgła to ok. 700 PLN :wink:

Opublikowano

Już się poprawiłem... :mrgreen:

Dzięki piurko, pozdrówka.

[ Dodano: 2006-07-14, 00:24 ]

tylko czy to aby na pewno to łożysko??? Nie chcę, żeby mi wyjęli skrzynię, a potem się okaże, że to jakiś inny mały badziew, a mechanik skasuje za niepotrzebnie zrobioną robotę.... Czy ktoś z was miał podobne objawy?

Opublikowano
Nie zacisk tylko docisk :wink:

Ja wymieniałem koło dwumasowe i przy okazji całe sprzęgło. Okładziny tarczy były jeszcze jako takie, ale sprężynki w terczy były już dość luźne , więc wymieniłem komplet.

Moje A4 ma przebieg 175 tys. wyjmiesz skrzynię to się okażejak wygląda sprzęgło.

Ale jeśli to hałasuje łożysko , to wymieniłbym wszystko . Koszt kompletnego sprzęgła to ok. 700 PLN :wink:

Nie wspomniałeś ile koło dwu masowe ... od tej ceny to boli głowa ;)

Opublikowano
Nie wspomniałeś ile koło dwu masowe ... od tej ceny to boli głowa ;)

O dwumasę nie pytał :razz: a nie chciałem stresować niepotrzebnie :mrgreen:

Ja zapłaciłem za komplet LUKa - 1950 pln razem z wysyłką :roll:

Opublikowano

to cały komplet obligatoryjnie wymienić?? z dwumasą??? o żesz f*ck... :cry:

A może to zupełnie coś innego brzęczy??

Opublikowano
to cały komplet obligatoryjnie wymienić?? z dwumasą??? o żesz f*ck... :cry:

A może to zupełnie coś innego brzęczy??

Jeśli Ci nie szarpie , to zostaw koło w spokoju

Jeśli masz kasę i chcesz mieć spokój to wymień komplet

Chyba w większości przypadków na forum dwumasy padają w okolicach 200 tys. przebiegu

HGW

[ Dodano: 2006-07-14, 18:35 ]

Piotr1602 wkładał komplet od 1Z, ale coś nie pisze co z tego wyszło :?:

Opublikowano

no ja mam 1z.. Gdzieś na forum czytałem w którymś z postów, że pasują podobno dwumasy, chyba chodziło o cały komplet, od audi 80 b4 :?:

Opublikowano
no ja mam 1z.. Gdzieś na forum czytałem w którymś z postów, że pasują podobno dwumasy, chyba chodziło o cały komplet, od audi 80 b4 :?:

Autor Wiadomość

Flaha, Ty nie masz dwumasy tylko zwykłe zamachowe :razz: i tego Ci zazdroszczę

Żeby nie mieć problemów podobno biorą takie koło jak u ciebie i wkładają do takiego silnika jaki mam ja . Sam chciałem tak zrobić , ale zreztgnowałem.

Opublikowano
Sam chciałem tak zrobić , ale zreztgnowałem

i mądrze postąpiłeś :cool:

Opublikowano

zdeniu, a orientujesz sie jak jest w AJM...o widze ze juz ktoras osoba ma z tym problem

Opublikowano
zdeniu, a orientujesz sie jak jest w AJM...o widze ze juz ktoras osoba ma z tym problem

co dokładnie chcesz wiedzieć :?:

Opublikowano

czy jest dwumas czy normalne kolo zamachowe

Opublikowano
90KM ma tylko zwykłe koła zamachowe

O oznaczeniu 1Z :mrgreen:

[ Dodano: 2006-07-14, 22:52 ]

Sam chciałem tak zrobić , ale zreztgnowałem

i mądrze postąpiłeś :cool:

Czy możesz to rozwinąć, może pocieszysz mnie , bo do tej pory boli ten wydatek :roll:

Opublikowano
Czy możesz to rozwinąć, może pocieszysz mnie , bo do tej pory boli ten wydatek

Audi to Audi (Autentycznie Udokumentowane Duże Inwestycje) :mrgreen:

a tak poważnie to nie sądze aby konstruktorzy naszych niuni byli patałachami i dla jaj wymyślili cos takiego jak dwumas skoro mogliby zastosowac zwykłe koło :cool:

Opublikowano

zdeniu, jezeli dobrze rozumiem koncepcje dwumas (czyli np."pierscien", ale gdzie masa jest glownie umieszczona na koncach "srednicy" lub prosciej pret z 2 odawnikami na koncach gdzie srdek obrotu jest w polowie dl preta) to uklon w strone troszke powazniejszej fizyki (tak 1-2 rok studiow technicznych lub mechanika) chodzi o to ze na ten uklad dzialaja sily o zupelnie innych wartosciach niz w przypadku normalnego pierscienia (kolo zamchowe)

temat na prace magisterska...conajmniej

Opublikowano

Piurko, dzięki za podpowiedź, pocieszyłeś mnie :grin: ... pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...