[B5 AFN] Zawór odcinąjacy dopływ paliwa
0

    26 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Czesc mam pytanie jak sprawdzic ten zawór bo ja podloczylem probowke samochodowa wloczylem zaplon jeden przewod do zaworu drogi do masy i lapka nie zaswiecila co to moze znaczyc czy taki pomiar trzeba zrobic jakims specialnym urzadzeniem dziekuje.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kiedys sprawdzalem i nie powinno byc na nim 12v ciagle.Ten zawor odpowiada za gaszenie np.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czesc mam pytanie jak sprawdzic ten zawór bo ja podloczylem probowke samochodowa wloczylem zaplon jeden przewod do zaworu drogi do masy i lapka nie zaswiecila co to moze znaczyc czy taki pomiar trzeba zrobic jakims specialnym urzadzeniem dziekuje.

    jak to elektrozawór na pompie to po przekręceniu stacyjki musi być napięcie 12v aż do zgaszenia auta

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ma być dokładnie tak jak napisał zen64, jeśli po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie ma 12V na N109 to silnika nie uruchomisz a do sprawdzenia napięcia wystarczy właśnie żarówka 12V i kabelek od niej do zacisku na zaworze i kabelek do masy np. korpusu pompy wtryskowej. Jeśli napięcia nie ma to trzeba sprawdzić czy zapala się i gaśnie kontrolka świec żarowych po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję ON - jeśli się zapala to jest przerwa w zasilaniu N109 na instalacji od N109 do sterownika silnika a jeśli kontrolka się nie zapala to trzeba wymienić lub zregenerować przekaźnik 109 lub 219 (w zależności jaki występuje).

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    u mnie kotrolka od swiec zarowych sie zapala i gasnie a na zawoze n109 nie ma pradu a auto odpala to co mam zrobic prosze o pomoc czy prad moze byc w momecie palenia sie kotrolki od swiec zarowych a po zgasnieciu kotrolki swiec pradu niema na n109 pomocy dzieki z gory

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ma być dokładnie tak jak napisał zen64, jeśli po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie ma 12V na N109 to silnika nie uruchomisz a do sprawdzenia napięcia wystarczy właśnie żarówka 12V i kabelek od niej do zacisku na zaworze i kabelek do masy np. korpusu pompy wtryskowej. Jeśli napięcia nie ma to trzeba sprawdzić czy zapala się i gaśnie kontrolka świec żarowych po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję ON - jeśli się zapala to jest przerwa w zasilaniu N109 na instalacji od N109 do sterownika silnika a jeśli kontrolka się nie zapala to trzeba wymienić lub zregenerować przekaźnik 109 lub 219 (w zależności jaki występuje).

    Ja sie z tym nie zgodze,bo u mnie nie bylo przed i po wymianie tego czujnika.Silnik chodzil idealnie po wymianie jego

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    tam powinno sie napiecie 12V na chwile tylko pojawia po przekreceniu kluczyka

    możesz jeszcze sprawdzić ten zawór z VAS chyba "człony wykonawcze" i testujesz pokolei wszystko powinien tykać :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    panowie chyba czegoś nie rozumiecie, to jest nic innego jak cewka elektromagnetyczna inaczej zawór który otwiera przepływ paliwa i zamyka, działa tylko jak jest na niej napięcie 12v w innym przypadku auta nie odpalisz, jeżdżę traktorkami ładnych parę lat i auta z zaworem na pompie tak muszą działać jak ktoś ma wątpliwości niech w trakcie pracy silnika odłączy przewód z n109 , kolego sztomel dzięki za poparcie ale widać nie słuchają porad doświadczonych użytkowników :hi:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    aha to dobrze wiedziec,to w mojej podswiadomosci tylko samochod odpala,a tak naprawde to stoi w miejscu.Na chwile moze sie pojawia prad ale na zaplonie sprawdzalem i nie bylo.kolego sebo77 ty tez masz samochod ktory stoi na kolkach?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    aha to dobrze wiedziec,to w mojej podswiadomosci tylko samochod odpala,a tak naprawde to stoi w miejscu.Na chwile moze sie pojawia prad ale na zaplonie sprawdzalem i nie bylo.kolego sebo77 ty tez masz samochod ktory stoi na kolkach?

    napięcie musi być cały czas na n109 po przekręceniu stacyjki w pozycję start, ten zawór jest po to żeby można było auto zgasić (odcina dopływ paliwa), chyba że masz problem z immo to auto odpala i zaraz gaśnie

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Aha to raczej sie nie zrozumielismy,jesli przekrecasz w pozycje start czyli krecisz rozrusznikiem to musi byc,nie jasno napisales,zrozumialem ze na zaplonie ma byc ciagle 12v dlatego pisalem ze cos nie tak

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    koledzy u mnie jest dokladnie tak sprawdzalem jak przekrece kluczyk to przez okolo 10sekund na zawoze n109 jest prad apotem niema ale gdy uruchomie silnik na zawoze n109 jest prad caly czas a jak ma byc naprawde to ja juz niewiem pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    koledzy u mnie jest dokladnie tak sprawdzalem jak przekrece kluczyk to przez okolo 10sekund na zawoze n109 jest prad apotem niema ale gdy uruchomie silnik na zawoze n109 jest prad caly czas a jak ma byc naprawde to ja juz niewiem pozdrawiam

    masz prawidłowo

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    koledzy możecie mi napisać w którym miejscu znajduje się ten zawór N109?chciałbym go sprawdzić

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jest z tyłu pompy wtryskowej na klucz 22 i jest do niego przykręcony kabelek a po co chcesz go sprawdzać auto nie pali wogle

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    auto pali ale bardzo słabo jak postoi 8 godzin to trzeba go giełdać z 10 sekund aby odpalił a jak jest ciepły to pali na jeden obrót,czy to może być wina tego zaworu?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wina zaworu nie sprawdz kąt wtrysku powinien wachać się miedzy 48-54 świece żarowe sprawdz za pomocą probówki samochodowej jeszcze dodatkowo może łapać lewe powietrze na wężach paliwa

    ale to ostateczność

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    byłem u gostka ustawił mi kat wtrysku świece sprawdził podociągał śruby od przewodów ciśnieniowych i nic nie pomogło jest to samo co było a zapłaciłem mu 150pln dzwoniłem do niego stwierdził że trzeba rozbierać pompę i tam szukac przyczyny :angry:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zrób jeszcze w ten sposób jak silnik będzie zimny odkręc śrubkę na klucz 10 na filtrze paliwa i zobacz czy jest ropa ewentualne dolej i zobacz jak odpali najlepiej jakbyś zrobił komplet logów wiadomo oprócz dynamicznych bo warunki na to nie pozwalają

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ok sprawdzę z tą śrubką na filtrze a jeśli chodzi o logi były robione stwierdził że wszystkie właściwości są ok,chociaż powiem że dzisiaj rano odpalił nawet ładnie może coś z paliwem nie tak?dzwoniłem do tego gościa to stwierdził że jego zdaniem może się zacinać nastawnik :mysli:[br]Dopisany: 06 Grudzień 2010, 17:20_________________________________________________sprawdziłem dzisiaj odkręciłem śrubkę i nie było ropy wlałem weszło jakieś dwie setki ropy ale przy odpaleniu było to samo odpalił na czwarty obrót silnika a powinien odpalić od strzała,chyba to będzie jednak ten nastawnik?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    zrób logi daj do odpowiedniego działu razem z błędami jeśli występują napisz że masz problem z paleniem

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    nie wiem co jest grane?wczoraj po nocy można powiedzieć że mi odpalił od strzała dzisiaj na drugi obrót silnika dodam że teraz zalałem na shelu a wcześniej tankowałem na twojej stacji może to chodzi o jakość paliwa?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja tylko tankuje na shellu :> możesz profilaktycznie zrobić te logi i zobaczymy

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    logi porobione mówi ze mu wyskoczyło błąd pamięci sterownika czy to może być przyczyna tego błędu?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie nie może. A odczyt błędów to nie logi. Poczytaj.

    Nastawnik też nie. Ja bym stawiał na powietrze w układzie paliwowym.

    vauxhall95- napięcie na zaworze START-STOP ma być (i u Ciebie też jest, jeżeli auto Ci zapala) cały czas na włączonym zapłonie...

    ps. Mechanik dokręcił opaski :> Lubie takich, a czerwonego silikonu w nie nie napchał??? :>

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy