pieer 0 Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 mam pytanie: przy jakich obrotach zmieniacie biegi, czy jest jakas regula ktora np wplywa na spalanie? i drugie wiem ze po przejechaniu dluzszego dystansu powinno sie troche odczekac zanim zgasi sie silnik no wlasnie ile? pozdrawiam!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek98igo 0 Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 jesli zalezy Ci na oszczędnej jezdzie to jezdzij w granicach max momentu obrotowego,co do chłodzenia turbinki to jak dam ostro jej popalic to stoje te 3-4min a tak to zazwyczaj 1min Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pet3r 0 Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 rozne szkoly roznie mowia jesli chodzi o turbiny... jedni mowia, ze nalezy je schladzac, inni, ze nalezy po prostu wyhamowac wirnik turbawki (ktory kreci sie z predkoscia ~200 000 obr/min - tak, dwiescie tysiecy ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebMis 0 Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 mam pytanie: przy jakich obrotach zmieniacie biegi, czy jest jakas regula ktora np wplywa na spalanie? jak wskazówka obrotomierza wchodzi na czerwone pole to znak że trzeba zmienić bieg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inta 0 Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 rozne szkoly roznie mowia jesli chodzi o turbiny... jedni mowia, ze nalezy je schladzac, inni, ze nalezy po prostu wyhamowac wirnik turbawki (ktory kreci sie z predkoscia ~200 000 obr/min - tak, dwiescie tysiecy ). no wiec podziele sie - dizo szukalem na ten temat i wnioski po przeczytaniu wszystkiego sa takie, ze po intensywnym depnieciu nalezy czekac i chlodzic. czas to od 2 do 4 min. jesli jakas 1 lub 2 min. koncowej jazdy nie wkrecalismy turbiny to wystarczy 1 min. takie wnioski wyciagnalem z lektury duzej ilosci literatury o turbo i pyt. czy czekac czy nie... mam pytanie: przy jakich obrotach zmieniacie biegi, czy jest jakas regula ktora np wplywa na spalanie? jak wskazówka obrotomierza wchodzi na czerwone pole to znak że trzeba zmienić bieg LOL nie za dobra ta rada skoro kolega zaznaczyl, ze ma na uwadze spalanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebMis 0 Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 jak chce jeździć oszczędnie niech kupi sobie miesięczny i przesiądzie się na komunikacje miejską przecież zmiana biegów zależy od warunków, jak jedziesz na spokojną przejażdżkę z babcią 90-letnią to zmieniasz biegi przy 1500rpm, ale jak potrzebujesz wyprzedzić tira na zakopiance to kręcisz na maxa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas-audi 1 Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Jak chcesz zeby turbinka dlugo zyla i kierownice sie nie zapiekaly ( ) to wal do 3500-4000 tys obrotow, a chlodzenie , z 2 min przed zgaszeniem autka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pieer 0 Opublikowano 27 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 wcale nie zalezy mi na spalaniu tak poprostu zapytalem czy to ma zwiazek i wrzystko .Dzieki za normalne odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebMis 0 Opublikowano 28 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2007 będziesz jeździł "delikatnie" spali Ci 6l a jak "sportowo" to max 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inta 0 Opublikowano 28 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2007 ja tam jezdze na zimnym silniku do 2k i spokojnie a jak juz zlapie temp to dynamicznie i do 3k, spordaycznie do 4k bo wydaje mi sie ze powyzej 3k juz tak dobrze mi nie ciagnie a spalanie mam ok 6l... chyba, ze jezdze wolniej (bo wiekszosc to pseudoautostrada) typu 100-120km/h to wtedy jest miedzy 5.3 a 5.6 l/100km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grippen 2 Opublikowano 28 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2007 Chciałem się podpiąć pod temat i zapytać przy jakich obrotach mam zmieniać biegi w 1.9 Tdi 90 KM z góry dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motor 1 Opublikowano 28 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2007 Jak chcesz bić rekord niskiego zużycia paliwa to jeździj wolno na jak najwyższym biegu bez przyśpieszania (w poprzednim 1,9 TDI osiągnołem 3.8 l/100km-do zrobienia)pks-y Cie wyprzedzają... Możesz jeździć normalnie kręcić do max momentu obr.(patrz w jakim przedziale obr.) Jak chcesz dbac o turbosprężarke to odczekaj za nim zgasisz motor jak koledzy napisali. Nie pałować silnika dopoki nie osiągnie temp. pracy!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alcazar 0 Opublikowano 28 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2007 Chciałem się podpiąć pod temat i zapytać przy jakich obrotach mam zmieniać biegi w 1.9 Tdi 90 KM z góry dziękuje Podobne pytania zadają kursanci (częściej kobiety) na nauce jazdy gdy pierwszy raz wsiadają do samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grippen 2 Opublikowano 28 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2007 Podobne pytania zadają kursanci (częściej kobiety) na nauce jazdy gdy pierwszy raz wsiadają do samochodu. :polew: śmieszne tylko zapytałem nic więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebMis 0 Opublikowano 28 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2007 chciałbym przypomnieć jeszcze jedno z przykazań dieslowca: 3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się