Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] 2.0TFsi Ciśnienie doładowania dolna granica przekroczona p0299 N75


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymieniony zawór... koszt 220zł zawór, wymiana 47zł ale doliczyli kasowanie błędów z komputera za 116zł. No trudno. Niestety wróciłem do domu, zrobiłem kilka testów i komputer znowu wywalił błąd a przyspieszenie w dalszym ciągu jest w granicach 10s. Jednym słowem po wymianie obydwu zaworów nic sie nie poprawiło a błąd dalej występuje... Jutro z samego rana jadę do nich, niech myślą czemu tak jest bo nie stwierdzili żadnych błędów. Macie jeszcze jakieś pomysły? Może jakaś nieszczelność ale kurcze w serwisie powinni to wykryć.

Opublikowano

Nie wiem jak TY ale Adam ma 2 Intercoolery i wcale tak łatwo nie jest sprawdzić taki układ... szukaj nieszczelności. Sprawdz jeszcze tą gruszke przy turbo która jest podłączona pod N75 może Ci w środku guma od ciegna siadła ? Odczułes jakąkolwiek poprawe po wymianie zaworu ?

pozdrawiam

Opublikowano

Żadnej poprawy nie odczułem... po wymienie n75 tak, o sekundę lepsze przyspieszenie, ale wymianie DV kompletnie nic. Znaczyłoby to, że stary zawór był sprawny a zastawili go sobie w ASO. A wy wymieniliście juz ten zawór? Macie jakąś poprawę?

Opublikowano

albo pacany w ogule go nie wymienili :blink: sprawdzałes ile i jak wcześniej pompowało turbo ? Porównywałes t do stanu aktualnego ??

Opublikowano

Sprawdź węże IC .U mnie jeden miał nieszczelność ,po wymianie na nowy wszystko wróciło do normy.

Opublikowano

W jaki sposób stwierdziłeś nieszczelność? U mnie już dobrych kilka godzin spędziłem na oglądaniu każdego węża, wężyka, złączki... nie widzę żadnych nieszczelności. Zawór wymieniony na pewno, sprawdzałem. Miał być TFSI i miało być tak pieknie :(

Opublikowano

kiedy do serwisu jedziesz ? :cool1:

Opublikowano

Wszystko sprawdzili i naprawili w serwisie.Po wymianie zaworka,dalej pokazywał błędy.Po dokładnym sprawdzeniu prawy wąż gumowy był pęknięty.Wymiana, wyczyszczenie błędów i zadowolony wróciłem do domu.Auto trzymali 2 dni w ASO ,no i naprawa nie była tania ale jestem zadowolony że skorzystałem z ASO .Co prawda wystraszyli mnie na początku wymianą turbo ok 7000 :)

Opublikowano

Własnie odebrałem autko z serwisu... Sprawdzali cały dzien i nic nie znaleźli, według nich wszystko jest ok. Nie wzięli nic za diagnostykę. Ja jak narazie jestem bardzo zadowolony z ASO. Podejście do klienta i w ogóle. Niestety autko dalej nie ma tego kopa :(

Opublikowano

Własnie odebrałem autko z serwisu... Sprawdzali cały dzien i nic nie znaleźli, według nich wszystko jest ok. Nie wzięli nic za diagnostykę. Ja jak narazie jestem bardzo zadowolony z ASO. Podejście do klienta i w ogóle. Niestety autko dalej nie ma tego kopa :(

pojedź na hamowanię i zobacz ile wyjdzie - mi też się wydawało, że mój nie jedzie - pojechałem i wyszło 220PS - człowiek się przyzwyczaja i mu się wydaje później, że nie jedzie..

robiłeś w ogóle jakieś logi dynamiczne? ogarnij kogoś z vag'iem i pojęciem o analizie..

Opublikowano

Auto zaczyna ciągnąć od 4tyś obrotów, wcześniej przy agresywnym ruszaniu w trybie sport esp włączało sie obowiązkowo, czasem nawet przy 90 miało to miejsce, przyspieszenie 0-100km/h w granicach 6-7s, teraz 9-10. Ja nie przesadzam, że coś jest nie tak, czuje, że autko nie jedzie i tyle. Chyba juz nic na tym forum nowego nei wniesiemy do tematu. Pozostaje szukać nieszczelności w układzie. Dziękuję wszystkim za rady i sugestie.

Opublikowano

Jakby co służę VAGCANPRO + K-LINE, nie wiem czy można tym zrobić logi dynamiczne. Jeśli tak, musiałbyś tylko ogarnąć kogoś do sprawdzenia wyników.

Opublikowano

TFSI_fan mam taki sam sprzet jak Ty i robiłem już co trzeba z Adasia autem i jak narazie czekamy za nowym DV... mb83 wydaje mi sie ,że za szybko sie poddajesz nie taki TFSI straszny ;) ja stawiam na nieszczelnosc ew.DV nic innego raczej nie może powodować tego błedu :przebiegly:

pozdro

Lukasz

Opublikowano

Teraz juz na bank nieszczelność... przy przyspieszaniu słychać gwizd powietrza, którego nie było. Teraz zwróciłem na to uwagę. Też mam vaga ale nie wiem czy logi dynamiczne pomogłyby znaleźć nieszczelność. Ghost1717 napisz w tym wątku jak tam autko po wymianie DV. Ciekaw jestem niesamowicie. Pozdro

Znalazłem... peknieta odma. Rozebrałem wszystko i zobaczyłem to pęknięcie na tej gumce w środku. Jutro w serwisie kupię odmę i mam nadzieję problem zniknie. Na trop naprowadził mnie jeszcze jeden błąd, który pojawił sie tylko raz "mieszanka zbyt uboga". Dodam, że problem z odmą widoczny jest tylko na biegu jałowym, autko delikatnie przygasa i nieregularnie pracuje jednak nie widac tego na obrotomierzu ale słychać po włożeniu głowy pod maskę.

NIESZCZELNOŚCI W DOLOCIE

Jakiekolwiek nieszczelności w dolocie objawiać się będą przede wszystkim spadkiem mocy. Przy okazji problemom może towarzyszyć wydobywający się z okolic silnika dźwięk ulatującego powietrza (syk, świst, szum). Diagnozę elektroniczną można przeprowadzić podglądając korekcje na kanale 032 bloku pomiarowego silnika. Jeśli wartości w pierwszych dwóch kanałach bloku 32 są ujemne (osiągające np. -10%) możemy spodziewać się nieszczelności w dolocie – w ten sposób sterownik „broni się” przed jazdą na zbyt bogatej mieszance spowodowanej niedocieraniem do komory spalania zmierzonej ilości powietrza. Diagnoza polegać będzie na dokładnym sprawdzeniu szczelności dolotu i/lub cienkich przewodów podciśnieniowych (np. pęknięcie przewodu sterującego pracą DV rozszczelnia układ doładowania w sposób uniemożliwiający osiągnięcie pełnej mocy).

NIESZCZELNOŚCI W UKŁADZIE PODCIŚNIENIA

Którykolwiek z elementów dolotu za przepływomierzem (wliczając w to przewody podciśnieniowe sterowania turbiny, DV czy też odmy i układu „secondary air injection” (SAI)), może z wiekiem ulec uszkodzeniu (przetarciu/pęknięciu), a uszkodzenie objawiać się będzie wyłącznie podczas pracy na biegu jałowym. Sterownik zaalarmuje nas wtedy błędem z rodziny „System Too Lean” (mieszanka zbyt uboga). Weryfikację diagnozy potwierdzi obserwacja grupy 032 kanału silnika – powinniśmy zaobserwować tam wartości dodatnie przekraczające +5 do 10%. Należy dokładnie przyjrzeć się dolotowi oraz wszystkim elementom gumowym pod maską. Jakiekolwiek przetarcia przewodów kwalifikują gumę do natychmiastowej wymiany.

Opublikowano

Po wymianie zaworu DV na nowy (Forge), moc wrocila, wszystko gra i śmiga :> :> :> :>

Opublikowano

sprawdzałem z ciekawosci jak zachowuje sie cisnienie doładowania ( chyba kanał 115 lub 116 ) chodzi o wartosci wymagane i aktualne... Turbo z DV FORGE ładuje dokładnie tyle ile chce komputer i nie zauważyłem aby posiadał gorszy czas reakcji niż seryjny... Może Adam Ty sie wypowiesz ?? :)

Opublikowano

ponad pol roku jezdzilem padaka a teraz czuje jakbym nowe auto kupil :decayed: dzisiaj wciaz mokro bylo, wiec nie moglem za dobrze potestowac, na 2 biegu Mi czesto zrywalo przyczepnosc, a dawno juz tego nie robilo :decayed: jestem mega happy :naughty:

Opublikowano

Odgrzebuje tutaj temat poniewaz nie ma sensu zakladac nowego...

Jesli chodzi o OEM DV to te membranowe starszego typu 06F145710C zostały zastapione 06F 145 710 G w roku 2007.

Natomiast aktualnie od rodziny silnikow napedzanych łańcuchami rozrządu stosowana jest kolejna generacja DV o nr 06H 145 710 D o konstrukcji tloczkowej zamiast membranowej (z ktorymi nie ma juz praktycznie w ogole klopotu).

Pytanie moje jest konkretnie takie czy ktos w TFSI sprzed 2008r dokonal zamiany C lub G na D ???

Niestety na zagranicznych stronach rownie duzo jest informacji o tym że sa one zamienne, ale wiele jest też tamatów że u kogos nie zadzałało gdyż podobno rożnią się długościa skoku membrany a tłoczka, z powodu czego niektorzy pisza ze na nowych tłoczkowych DV maja lekka nieszczelnosc pow 4000rpm ?

Ktos to juz u nas przetrenował ?

Informacyjnie wrzucam wyglad zaworka G oraz nowych D (stosowanych w TSI):

06f145710g-06h145710d.jpg

Opublikowano

Wymieniałem ostatnio, ale na wersję 06F 145 710 G. Jak ktoś ma wymienione na 06H 145 710 D to niech da znać, ciekawe czy wszystko działa elegancko ??

Opublikowano

sam sobie odpowiem na pytanie....

Ustaliłem dziś w magazynie w poznaniu ze zaworki membranowe 06F 145 710 G są aktualnie zupełnie wycofywane i zamieniają się na 06H 145 710 D (tłoczkowe).

W związku z tym po wyczerpaniu zapasów ASO będą sprzedawały i wymieniały klientom tylko na D do wszystkich TFSI i TSI dla całej grupy VAGów.

Wniosek prosty że te najnowsze tłoczkowe muszą jednak pasować do starszych TFSI bo inaczej by nie mogli zastąpić G na D.

Podobno w najnowszych aktualizacjach ETKI powinno się to już automatycznie zamieniać, ja widocznie nie mam wystaracząjaco aktualnej bo u mnie zamienia się tylko C na G a dalej brak info).

Jak sprawdze to jeszcze w praktyce to dam znać, bo zamówiłem tłoczkowy D dla testu mimo ze mój ori C jeszcze dobry.

pozdr !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...