Rogerinho Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Witam. Mam instalację gazową zwykłą na wtrysku w silniku 1.8, instalacja ma 3 lata. Do niedawna na pełnym zbiorniku 34 l mogłem przejechać od 300 do 320 km. Ostatnio wykręciłem tylko 240 km przy jeździe 80 km/h, rzadko jeżdżę w mieście. Pojechałem na regulacje gazu i po ustawieniu spalania zrobiłem za pierwszym tankowaniem 290 km i za kolejnym już tylko 240 km. Znów pojechałem na regulacje i na razie mogłem uzyskać zaledwie 280 km. Czy spalanie może wrócić do dawnego poziomu, czy instalacja jest za stara aby to uzyskać ?
Bogumił Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 A czy był wymieniany filtr gazu? A jak wygląda parownik - a dokładnie jego membrana? Czy mechanik poza pokręceniem śrubek na reduktorze coś wymieniał?
honzik07 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 ile km zrobione na instalacij czy cos było robione przez ten czas przy reduktorze
prady1 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 kolego tankuj na renomowanej stacji gaz to zrobisz więcej km
Rogerinho Opublikowano 29 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2010 Filtr gazu był niedawno wymieniany, parownik jest w porządku. Na instalacji jeżdże już ponad 3 lata i zrobiłem około 80 tys km.
Buba Opublikowano 29 Czerwca 2010 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Filtr gazu był niedawno wymieniany, parownik jest w porządku. Na instalacji jeżdże już ponad 3 lata i zrobiłem około 80 tys km. ale sprawdzali parownik czy gazownik ci tylko powiedzial ze jest dobry bo to zasadnicza roznica. tankowanie na dobrych stacjach to w trasie ok 20-30km wiecej
Bogumił Opublikowano 29 Czerwca 2010 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Tankowanie na lepszych stacjach w przypadku instalacji starszego typu raczej nie ma wpływu na ilość spalanego gazu. Mój pierwszy samochód to była Mazda 323 ze zwykłą instalacją gazową i nie widziałem różnicy między gazem "firmowym" a ze stacji przydrożnej gdzieś na wsi. W przypadku sekwencji to się zgodzę ze względu na możliwość zapaprania wtrysków gazowych "frakcjami mazutowymi" z wtryskiwanego gazu. A gdy chodzi o zwiększenie spalania to ja stawiam na parownik a nie na jakość gazu (w tym konkretnym przypadku).
Buba Opublikowano 29 Czerwca 2010 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Tankowanie na lepszych stacjach w przypadku instalacji starszego typu raczej nie ma wpływu na ilość spalanego gazu. Mój pierwszy samochód to była Mazda 323 ze zwykłą instalacją gazową i nie widziałem różnicy między gazem "firmowym" a ze stacji przydrożnej gdzieś na wsi. W przypadku sekwencji to się zgodzę ze względu na możliwość zapaprania wtrysków gazowych "frakcjami mazutowymi" z wtryskiwanego gazu. A gdy chodzi o zwiększenie spalania to ja stawiam na parownik a nie na jakość gazu (w tym konkretnym przypadku). dlatego mowie czy sprawdzili czy tylko powiedzieli
sylwiasty Opublikowano 29 Czerwca 2010 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Witam! Obstawiam kończący się parownik (a konkretnie membrany). Przy przebiegu 80 tyś. km membrany straciły swoją elastyczność i nie ma możliwości precyzyjnego (jeśli można to o II gen. powiedzieć) dawkowania gazu. Żywotność reduktorów II gen. wynosi 40-50 tyś. km, jedynie chyba Lovato potrafią dociągnąć w okolice 80-100 tyś. Masz dwie opcje: 1. regeneracja polegająca na wymianie membran, jeśli zrobisz to sam to koszt nie duży 50-70 PLN za kpl. naprawczy, jeśli regenerację zlecisz zakładowi montującemu LPG to koszt imprezy wyniesie pewnie min. 150 PLN więc warto zastanowić się nad opcją nr 2; 2. wymiana reduktora na nowy (taki sam jak masz), koszt w zależności od reduktora ale od stu kilkudziesięciu PLN wzwyż.
honzik07 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Opublikowano 30 Czerwca 2010 zgadzam sie z kolega dobry reduktor przy wymianiw filterków na czas 80-100 ale zdarzaja sie takie przypadki ze 50 nie wytrzyma jesli nie wymieniamy filtrów i palimy zima odrazu na gazie
Rogerinho Opublikowano 1 Lipca 2010 Autor Opublikowano 1 Lipca 2010 Byłem u gazownika i powiedział że parownik jest w porządku, stwierdził że była zła mieszanka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się