Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Dziwne działanie klimy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

mój klimatronik jakoś szaleć zaczął. Przy dłuższej jeździe w trasie, w wysokich temperaturach przestaje chłodzić. Tzn. odpalam silnik ruszam w trasę, klima ładnie chłodzi z początku, ale po upływie 1,5 - 2h powietrze z nawiewów robi się letnie, a wiatrak daje prawie na maks obrotach. Po pewnym czasie robi się naprawdę za ciepło w środku.

Jak zgaszę silnik, auto trochę postoi, po czym znów odpalę - klima działa wzorowo.

Przy codziennej jeździe (małe przebiegi 20-40km) wszystko chodzi jak złoto.

Nie wiem czy dobrze kombinuję, ale gdyby się czynnik kończył to chłodzenie byłoby słabe cały czas, nie?

Ma ktoś pomysł o co chodzi?

Pozdrawiam!

Opublikowano

Na początek: przepraszam modów za odgrzewanie tak starego kotleta, ale problem jest ten sam, a wątek już istnieje, więc uznałem, że nie ma sensu zakładać nowego.

Wracając do problemu. Gdy ostatnio pytałem o dziwne działanie klimy i kolega augustA4 doradził sprawdzenie czynnika wyszło, że ilość "chłodziwa" jest ok. Nie miałem jakichś dłuższych tras w upale, więc problem się nie pojawiał. Przestałem o tym myśleć. Po zimie przestało chłodzić zupełnie, więc do serwisu klimy, gdzie okazało się, że skruszała wiązka od sprężarki. Czynnik nadal w normie. Pomyślałem, że to musiała być przyczyna tego dziwnego działania, ale w weekend miałem małą traskę w upale i tak po 120km już letnie leciało powietrze, wiatraki podkręcone, a jak dojeżdżałem do celu powietrze było ciepłe, wiatraki latały na max. Co ciekawe zauważyłem, że najpierw powietrze ogrzewa się w wylotach po stronie kierowcy.

Myśląc nad przyczyną problemu doszedłem do wniosku, że może układ ma problem z oddawaniem ciepła i może dobrze by było potraktować chłodnicę klimy jakimś karcherem, bo syfu na niej trochę jest. Co o tym myślicie? Jakieś inne refleksje?

Pozdrawiam!

Opublikowano

osuszacz do wymiany i bedzie :good:

Opublikowano

Myślisz? Znasz takie przypadki? Bo wiesz, jak klima działa poprawnie to osuszacz też daje radę. Tzn. tak na chłopski rozum - nawet podczas największych ulew na szybie absolutnie zero pary.

Opublikowano

takich przypadków na forum jest mnogo

nie dalej jak tydzien u siebie tez musiałem wymienic

Opublikowano

Poważnie? To coś słabo szukałem chyba. I miałeś takie same objawy jak ja? A ile Cię wyniosła wymiana (części i robocizna)?

Opublikowano

A co to może być jeśli chwilę po włączeniu klimy, sprężarka zaczyna coraz ciężej pracować aż w końcu się zatrzymuje i pasek od klimy ślizga się po kole pasowym sprężarki i wydaje przeraźliwy pisk? czyżby się sprężarka zacierała? czy może wystarczy podjechać do zakładu gdzie sprawdzą lub ewentualnie nabiją klimę? dodam że przed zimą klima chodziła bez zarzutu , a w zimę czasem była włączana żeby przesmarować układ.

Opublikowano

A co myślicie o wiatraku? Bo zobaczcie, gdy czynnik osiąga jakieś ciśnienie (lub silnik temperaturę) to włącza się wiatrak. Wiatraki te mają 2-3 prędkości chyba. Dobrze mówię jak dotąd? Może wiatrak nie wyrabiana tej maksymalnej prędkości, wysiada i układ automatycznie wyłącza sprężarkę.. :mysli: Co myślicie? Ma to sens?[br]Dopisany: 06 Czerwiec 2011, 11:09_________________________________________________Byłem dziś u klimiarzy. Sprężarka chodzi idealnie. Wiatrak to samo i okazuje się, że ten dźwięk jak by coś się rozkręcało to któryś z nawiewów wewnątrz, bo pod maską cichuteńko wszystko pracuje (no może poza V6). Ponoć te wiatraki mają jedną prędkość, ale jakoś nie jestem tego pewien. Czynnika nic nie ubywa. Olej na miejscu. No wszystko perfekt. Chłodnicę facet oglądał z ultra fioletową lampką i choć z początku mówił, że coś słabo wygląda to potem się z tego wycofał. Chłodnica ciepło odprowadza dobrze, bo ponoć wzrastałoby ciśnienie w układzie i widoczne byłoby to na maszynie. Osuszacz gość wyeliminował, bo ponoć nie włączałaby się klima po postoju 15 minutowym. Kilka godzin musiałby odstać wóz. Także na ten moment postawiona diagnoza brzmi: wszystko gra. Sprawdzę w środę, będę jechał do Poznania akurat. Chłodnicę potraktowałem rano sprężonym powietrzem. Karcherem się bałem. Może po przeczyszczeniu chłodnicy problem zniknie. Gdyby nadal się rypało, to mam przyjechać na dalsze kombinowanie. W takiej sytuacji Panowie obstawiali niedrożność układu. Poczekamy, zobaczymy.

Opublikowano

Po mojemu zaciera się kompresor.Miałem podobny efekt i właśnie szlag trafił mi kompresor.

Powalczyłem trochę ze sprężarką, w sensie psiknięcia na próbę WD40 na łożysko sprzęgiełka kompresora i od razu bolączki zniknęły, dalej trochę popiskuje ale psikne jeszcze smarem w sprayu i zobacze jak się sytuacja rozwinie, a klima chłodzi elegancko.

Opublikowano

No i wyjaśniło się. Padł wiatrak. Musiał już wcześniej niedomagać, a dziś padł na amen - do tego stopnia, że wywalił błąd na FISie. Rano było dość chłodno, więc nie czułem czy coś jest nie tak, ale w drodze powrotnej z Poznania był już upał. Klima chłodziła ładnie i nagle po jakichś 100km błąd na FISie. Nie widzałem dokładnie co pokazuje, bo jest już zmęczony LCD i przy wysokich temperaturach mało widać od góry (czyli tam, gdzie pokazuje błędy). Klima chłodziła wzorowo cały czas, ale po chwili z prawego centralnego nawiewu poleciała taka biało-szara mgiełka. Nie mam pojęcia co to było. W każdym razie zaraz zwolniłem, wyłączyłem klimę i przeszło. Dalsza droga w trybie ECON, przy 28 stopniach... W domu obadałem temat - po włączeniu klimy nadal robi się chłodno, ale wiatrak ani drgnie, a powinien załączać się od razu. Muszę go teraz wyciągnąć i obadać czy to łożysko, wiązka czy jakiś przekaźnik. Mam nadzieję, że nie przegrzał się układ i nie narobiłem szkód. Dziwi mnie tylko, że klimatronic nie przełączał się automatycznie w tryb ECON jak tylko coś się działo. Wygląda to tak, jak by wcale nie odłączał sprężarki, tylko jak by cały czas chodziła, a układ nie wyrabiał przez brak wentylatora.. Zobaczymy. Zdam relację jak wyciągnę wiatrak i będę wiedział co jest grane.[br]Dopisany: 08 Czerwiec 2011, 13:09_________________________________________________Panowie, mały update.

1. Błąd na FISie to nie wiatrak. Nie ma takiego błędu w ogóle. Dopiero dziś zajrzałem do instrukcji i jest to chyba system regulacji wysokości świateł :embarrassed:

2. Próby odpalenia wiatraka z VAGa (bez odpalania silnika) nie udały się, ale wiatrak załącza się. Pierwszy i drugi bieg działają normalnie wg mnie. Wiatrak pada chyba przy najwyższych obrotach. Duże szanse są wg mnie, że to opornik albo jakaś kabelkologia.

Spróbuję ogarnąć ten opornik, choć nie mogę znaleźć informacji gdzie się znajduje.

Opublikowano

kolego VicVega dołączam się do tematu, tez mam taki problem ze na trasie po dłuższej jeździe wiatrak klimatronica coraz szybciej się kręci a powietrze nie jest chłodne tak jak na początku i w samochodzie robi sie ciepło. wymieniłem teraz czynnik w układzie na nowy myślałem że to on jest przyczyną, ale jeszcze nie wiem dokładnie bo w żadną dłuższą trasy jeszcze nie pojechałem.

Opublikowano

Jak to wymieniłeś na nowy? To robi się w ogóle takie rzeczy? Zawsze myślałem, że czynnik się wyciąga i nabija ten sam z ewentualnymi dodatkami w razie ubytków. A na nowy wymiana to pierwsze słyszę.

Odnośnie naszego problemu, to sam już nie wiem. Wiatrak jednak działa, mimo wcześniejszych podejrzeń. Sterownik działa (rezystorów żadnych nie ma, za wszystko odpowiada moduł sterujący, jak się dowiedziałem :decayed: ). Ilość czynnika w normie. Sprężarka spoko.

Dochodzę do wniosku, że wcześniej niepotrzebnie kombinowałem. Teraz wezmę pod uwagę to, o czym napisał kolega devastation czyli osuszacz. Pewnie miał rację. Mogłem od razu się za to wziąć w sumie. Zastępczaki firmy Behr (czy Hella Behr) są na allegro za ok. 130PLN, także nie tak źle, a i tak trzeba to co jakiś czas wymieniać.

Wymienię pewnie jakoś w tym tygodniu, a najdalej za dwa tygodnie będę jechał w trasę, to dam znać jaki rezultat.

Opublikowano

osuszacz kupuje sie tylko nowe

zadnej uzywki

korki z osuszacza zdejmuje sie przed samym montazem

pamietaj tez o nowych oringach

Opublikowano

osuszacz kupuje sie tylko nowe

zadnej uzywki

korki z osuszacza zdejmuje sie przed samym montazem

pamietaj tez o nowych oringach

Ok, dzięki za rady :good:

A Ty gdzie kupowałeś? W ASO są trochę drogie (koło 500PLN) i myślałem o czymś takim: http://allegro.pl/nowy-osuszacz-klimatyzacji-audi-a4-sk-superb-hella-i1673036421.html

Opublikowano

kupowalem w ICarsie 56zl plus dwa orini 2zl

bede w domu to zajrze do ETKI i podam ci nr

Opublikowano

Super, będę wdzięczny, bo znalazłem dwa numery 8E0820193C i 8E0820193E i nie wiem wg którego dobierać.

Opublikowano

osuszacz:

8E0 820 193 C jest do nr 8E-3-285000

8E0 820 193 E jest od nr 8E-3-285001

oringi:

7H0 820 749 do nr 8E-2-350000

8E0 260 749 A od nr 8E-2-350001 do nr 8E-3-285000

4E0 260 749 C od nr 8E-3-285001

sprawdz VIN i juz bedziesz wiedziec

Opublikowano

Dzięki, ale.. nadal nie wiem :embarrassed: Założę się, że to banalnie prosta sprawa, ale nie umiem porównać tych numerów z VINem. Gdybyś był tak miły - mój VIN: WAUZZZ8E53A321030

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...