Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Paląca się kontrolka oleju i czujnik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

Mam taki problem. Pali mi się kontrolka oleju tylko nie zawszy tylko wtedy gdy wyhamuje np. z 100 do 40. co dziwne to nawet potrafi się zapalić jak jadę sobie spokojnie 50. Vag pokazuje takie błędy notorycznie:

- 771 czujnik poziomu paliwa-G -Brak sygnału

- 16724 czujnik położenia wałka rozrządu- obwód nie autoryzowanie

- 1278 Przekaźnik odcinający EDS-J263- nie osiągnięta wartość adaptacji

Dodam jeszcze że jakimś cudem wywaliło mi bagnet do oleju i teraz go tak włożyłem bo jest cały popękany...

Wie może ktoś co to może być??

Opublikowano

Poziom oleju jaki?

Opublikowano

napewno musiałes miał mało oleju i przy hamowaniu pokazywało że mało...jak teraz dolałes to musi być dobrze

Opublikowano

Olej miał po środku miarki, więc był to poziom optymalny a przy takim poziomie nie powinno dochodzić do takiej sytuacji.

Opublikowano

i ??

Opublikowano

a jak auto ci sie rozgrzeje i chodzi na jalowym biegu to nie ma stukow szklanek ??

Opublikowano

a jak auto ci sie rozgrzeje i chodzi na jalowym biegu to nie ma stukow szklanek ??

nie chodzi cichutko bez żadnych stuków tak jak powinno, tylko od czasu do czasu się kontrolka zapali.

i ??

i nic. dolanie oleju nie pomogło nadal potrafi się zapalić w nie odpowiednim momencie...

Opublikowano

Witam. A ja mam w sumie do was takie pytanie. Bo mam taki problem w sumie nie problem. Raz na jakiś czas odpalając Audi (zdarza się to bardzo rzadko) zaraz po odpaleniu zapala mi się kontrolka oleju, piknie 3 razy po czym gaśnie. Problem na pewno nie leży po stronie braku ciśnienia czy takich tam bo tu wiem że wszystko jest ok. Nie wiecie co to za powiadomienie/sygnalizacja. Co to oznacza?? Jakiś błąd czujnika czy co? VAG nie pokazuje żadnych błędów.

Opublikowano

Miałem to samo. Proponuję zmierzyć ciśnienie oleju, u mnie skończyło się wymianą pompy olejowej. W pompie jest zawór ciśnienia i on podobno się przycinał. Po wymianie jak ręką odjął.

Opublikowano

Miałem to samo. Proponuję zmierzyć ciśnienie oleju, u mnie skończyło się wymianą pompy olejowej. W pompie jest zawór ciśnienia i on podobno się przycinał. Po wymianie jak ręką odjął.

Ciśnienie sprawdzałem sobie zaraz po kupie i w sumie jakiś czas temu. Tak jak pisałem wszystko jest ok. Nie mam możliwości sprawdzenia ciśnienia w momencie kiedy to się dzieje bo tak jak mówiłem, pojawia się to bardzo rzadko. Może raz na 100 odpaleń samochodu. Po za tym wtedy też słyszę że silnik momentalnie się wycisza więc ciśnienie oleju musi być.

Opublikowano

Ja też mam problem z tą kontrolką oleju tylko u mnie zapala się ona gdy stanę w korku na dłuższą chwile (ok15 minut). Zrobiłem 3000km w 2 dni nawet nie mrugnęła, wjechałem tylko do polski stanąłem w korku i już piszczy. Jak zgaszę i odrazu zapale to nie świeci się.. Olej i filtry wymieniane co 10tys nie mam pojęcia od czego to się tak dzieje. :mysli:

Opublikowano

Kuba, sprawdź ciśnienie oleju. Bo taki efekt często występuje przy niskim ciśnieniu. Starszy też tak miał jak poszła mu panewka na wałku pośrednim.

Opublikowano

Chłopaki jest nowa teoria co do tej kontrolki oleju... a mianowicie może być zatkany smok w silniku... i to wszystko przez to. ja ten samochód kupiłem 2 miechy temu i może wcześniej jeździł na gęstszym oleju i się zbierał negar a teraz ma olej 10w40 i on może wypłukuje negar i zapycha smok...??? Co wy na to?? Dobrze kombinuje czy w przeciwną stronę mam to robić?? :mysli:

To jest tylko moja teoria, dodam tylko że nie jestem mechanikiem... :confused4:

Opublikowano

Kuba, sprawdź ciśnienie oleju. Bo taki efekt często występuje przy niskim ciśnieniu. Starszy też tak miał jak poszła mu panewka na wałku pośrednim.

Wczoraj podpiąłem się pod Vag-a no i miałeś racje, jedyny błąd jaki występuje jest informacja o słabym ciśnieniu. I co z takim problemem zrobić, od czego zacząć?? Jeżdżę już z takim fantem ok roku i nic nie wskazuje żeby się tam źle coś działo w silniku (żadnych niepokojących stuków).

Opublikowano

witam

słuchaj mam dokładnie to samoco TY chyba, taki sam silnik adr, a sprawdź takie coś przejedź się ostrzej samochodem i pozostaw go na 5-10 minut na wolnych obrotach i zobacz czy CI się kontrolka zapali lub jazda na rozgrzanym silniku z 10 kilometrów na 5 biegu i na niskich obrotach też mi się czasami zapalała,

w związku z tymi objawami zamiast czujnika zamontowałem ciśnieniomierz, i jak się okazało czujnik ok włancza się pomiędzy 1,2-1,6 bara

gdy się auto nagrzało i chodziło z 10 minut na jałowym biegu to mi ciśnienie oleju spadało do około 1,1 bara naturalnie po dodaniu gazu kontrolka gasła na przy maksymalnych obrotach to już nawetnie pamiętam ale 6 chyba barów było stwierdził że pompa ok tylko prawdopodobnie przytkany smok , olej wymieniałem 10 tyś temu na 10w40 castola magnatec ale gdy ogkręciłem korek ostatnio wlewowy oleju to zobaczyłem ze jest strasznie dużo nagaru po bokach koło wałkaów i na naktrętce dlatego chyba przez to przytkało pompe przez te właśnie nagary mam zamiar zciągnąć nedługo miskę olejową i zobaczyć jak tam sprawa wygąda

zastanawiam się również jak usunąć te nagary z silnika bo miskę zdejmę usunę ze smoka ale w " reszczei " silnika nadal pozostną

miałem taki pomysł żeby zalać na 2 -3 tyś syntetyka ( w celu wypłukania tych nagarów) i potem wymienić na pół syntetyk niby wszyscy pisza ze to mozę zaszkodzić silnikowi że go nieby rozszczelni ale trochę czytałem o tym i bardziej prawdopodobne jest że tymi wymytymi nagarami może przytkać jakieś kanały olejowe a nieżeli coś rozszczelnić

dodam żę od wymiany oleju nic nie dolewałem po 10 tyś tyle na szabelce ile było wlane sam się zdziwiłem nic nie kopci nawet przy ostrej jeździe w granicach 6 tyś obrotów

tylko się zastanawiam skąd te nagary czy jakiś tewn olej podrobiony (ten co zalałaem catrol ale niby z bańki nie z jakiejś beczki i ze sklepu) był czy wcześniej ktoś jakiego minerała zalał czy doktora ale po wymianie by brałolej gdyby był mineralny zalany albo doktor

Opublikowano

No właśnie dziwna sprawa z tym, ponieważ ja już tak mam od kiedy go kupiłem czyli rok już minął, żadnych niepokojących objawów nie ma oprócz tego że czasem mrugnie. W zimie bywało że mrugał co 30-40 km i odrazu znikał, pomyślałem że to czujnik i tak to zostawiłem bo zdarza się to bardzo sporadycznie. Nie wiem może jak znajdę czas to zdejmę tą michę i zobaczę tego smoga.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...