Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wymiana rozrządu a ... zębatka wałka rozrządu


soolek

Rekomendowane odpowiedzi

:hi:

Przybieram się do wymiany rozrządu, ale najpierw mechanior kazał mi sprawdzić z Wami ( :decayed:), czy nie powinienem wymienić także zębatki wałka rozrządu - mam nadzieję, że dobrze zapamiętałem nazwę :mysli:

Jakby mnie ktoś dokładnie oświecił co to jest i czy trzeba to wymienić, a może najpierw jakoś sprawdzić, to byłbym wdzięczny.

Schemacik z numerkiem pewnie też by nie zaszkodził :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy słyszę, żeby przy wymianie rozrządu trzeba było wymieniać koło pasowe wałka rozrządu :gwizdanie: . Wymień tylko pasek, napinacz, rolkę prowadzącą i ewentualnie pompę wody bo choć nie jest napędzana paskiem rozrządu to przy ewentualnej wymianie raczej jej nie wymienisz bez rozbierania przodu auta, a nie kosztuje dużo :wink4: . Po wymianie oczywiście sprawdzić kąt wtrysku Vagiem i w razie potrzeby ustawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd wiem co i jak. Uszczelniacze też będę pewnie wymieniał, bo prawdopodobnie coś się poci.

Natomiast mechanik stwierdził, że w niektórych samochodach od razu się wymienia właśnie to koło i kazał mi sprawdzić, czy i u mnie.

Ja osobiście też wcześniej o tym nie słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik ma racje - jest coś takiego jak wymiana kół rozrządu. bynajmniej moja miała w Niemczech zmieniany rozrząd ze wszystkim kołami i uszczelniaczami(szkoda ze musiałem poprawić serwis i wymieniać dolne koło bo nie dokręcili śruby centralnej)

W silnikach dizla nie stosuje się śruby centralnej 2gi raz. wymagana nowa- około 13zł kosztuje.

przede wszystkim zwraca sie uwage na koła górne(wałka i pompy) słyszeliscie napewno ze komus przeskoczył rozrzad na pompie czy tam na wałku... :) no właśnie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po jakim przebiegu wymienia się te koła?

Chyba nie przy każdej wymianie rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź stan koła zębatego nie tylko na wałku rozrządu ale na wale oraz pompie.

Średnica koła na wale jest dużo mniejsza niż na wałku rozrządu i teoretycznie to ono powinno się wytrzeć pierwsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy rozrządzie wymieniałem właśnie to koło zębate na na wale korbowym 028 105 263 D cena w ASO coś koło 140 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak teraz sobie myślę, że to chyba chodziło jednak o koło na wale korbowym :embarrassed:

Czyli obejrzeć, sprawdzić i wymienić jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że lepiej wymienić 140 zł więcej do ceny rozrządu to nie dużo a jak już wymieniać to wszystko i mieć przez 90 tys. km spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że lepiej wymienić 140 zł więcej do ceny rozrządu to nie dużo a jak już wymieniać to wszystko i mieć przez 90 tys. km spokój.

Też tak myślę, ale oprócz rozrządu robię jeszcze inne rzeczy i się już k... trochę nazbierało ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie też tak było pękł mi wąż(jedyne 210 zł w ASO) gdzieś tam przy głowicy i płyn spier... ale żeby tam dojść to masakra a że za 10 tys i tak miałem rozrząd robić to mówię przód zrzucamy i wszystko się przy okazji zrobi i też tak się pozbierało a to to a to tamto a na koniec jeszcze mi ciekło z uszczelniacza pomiędzy skrzynią a silnikiem więc myślę jak robić to wszystko i skrzynia out bo inaczej nie ma jak tego wymienić to jak już skrzynia wyjeta to i sprzęgło by trza bo jedna robota :) a miałem je jeszcze od nowości i jak już byłem na programie u Witka to musiał niutona dać mniej bo się ślizgało więc pewnie by niedługo padło.Więc też troszkę mi się tego nazbierało :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że wymienia się koło pasowe paska mikro wału korbowego w którym jest gumowy amortyzator drgań, ale zębate koła pasowe rozrządu :mysli: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja byłem zmuszony osatnio u siebie zmienic dolne koło rozrządu ale kupiłem zamiennik Hansa prisa za 70zł i śrubę centralną i jak narazie wszystko dobrze fafa... np koło rozrządu pompy wtryskowej w ASO miałbym za 90zł bo z zamienika niedostępne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odgrzewam kotleta.

Zabieram sie za wymiane rozrzadu plus wymiane szklanek i zastanawialem sie nad wymiana koła pasowego wału ale......powiedzcie mi czy warto jesli nic sie nie dzieje a jesli nalerzy wymienic to jakie sa objawy i wogole czy warto !!

Z gory dzieki bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie rozrządu producent zabrania odkręcania dolnej śruby wału.

Objawy, przy których należy się tym zainteresować - bicie dolnego koła pasowego z tłumikiem drgań. Nie ma bicia - nie ruszaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemy z dolnym kołem występowały w silniku 1Z ja u siebie w AFN rozbierałem bo mi sie kąt wtrysku przestawił okazało sie winą był pasek rozrządu ale jak już rozebrałem to nowe koło założyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy z dolnym kołem były w 1.9 TD czyli AAZ ;-) 1Z ma to samo co AFN. Jednak producent zabrania odkręcać tej śruby przy wymianie rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zeby zdjac kolo pasowe odkrecamy jedynie 5 srubek? i po ptokach czy dobrze zrozumialrm iz nei powinno sie tego robic przy wymianie rozrzadu jedynie gdy chcemy owe kolo wymienic??

ok objawy drgan??

a darcie paska tez gdzies slyszalem ze przychodzi czas na kolo pasowe poniewarz zaczyna szczepic pasek??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...