geo78 Opublikowano 3 Lipca 2010 Opublikowano 3 Lipca 2010 Witam, od razu zaznaczam, że nie jestem fachowcem i mogę trochę mylić pojęcia Przy wymianie rozrządu mechanik stwierdził, że regeneracji wymaga turbina (całkowity koszt 1400 zł). Pokazał mi, że w takim grubym wężu/rurce która prowadzi z turbiny do intercoolera jest olej. Stwierdził, że po tym jak rozłączył ten wąż to wypłyneło ze 3 setki oleju (to jest dla mnie dziwne bo nie zuważyłem spadku jego poziomu, chociaż może nie zwracałem tak uwagi). Kazał mi jeździć i obserwować co dzieje się ze stanem oleju. Codziennie rano przed pierwszym uruchomieniem silnika mierzyłem stan i jest bez zmian. Fakt, że to tylko parę dni i mało kilometrów przejechanych ale dziś po ponownym sprawdzeniu tej rury/węża znowu pokapało olejem. Jego wniosek Turbina. Poczytałem trochę w necie, że nie musi to jednak być turbo tylko coś o odmie wspominali (dla mnie to czarna magia). Czy ktoś może mi w prosty sposób wytłumaczyć jak sprawdzić czy to z tej odmy czy jednak z turbo? Nie uśmiecha mi się wydawać 1400 zł jeśli nie miałoby to nic poprawić. Z góry dziękuję za pomoc
mech15 Opublikowano 3 Lipca 2010 Opublikowano 3 Lipca 2010 wypnij wąż od turbo, tak żeby mieć dostęp do wirnika sprężarki i sprawdź luzy na tym wirniku zrób logi
geo78 Opublikowano 3 Lipca 2010 Autor Opublikowano 3 Lipca 2010 niestety brak odpowiedniego sprzętu żeby zrobić logi dodam, że praca turbo wg mnie jest normalna, samochód nie zamula, zbiera się odpowiednio (na tyle na ile pozwala mu jego moc) i nigdy bym nie przypuszczał, że coś z turbiną może być nie tak... z własnej woli to bym nie zaglądał do dolotu ale jakoś mechanik tam zajrzał i stwierdził to co opisałem powyżej
Armi Opublikowano 3 Lipca 2010 Opublikowano 3 Lipca 2010 Moja rada: nigdy do końca nie wierz mechanikom albo inaczej ufaj i sprawdzaj. Mechanik jak tylko widzi, że właściciel auta nie ma pojęcia to może go tak załatwić :gwizdanie: I nawet jak inny powie, że wymiana turbiny była niepotrzebna to ten może się uprzeć i mówić, że olej leje się litrami, że podpinał pod komputer i wyszło że turbina jest uszkodzona :bla: Olej gościa, podjedź na spot albo umów się z kimś ogarniętym z okolicy - zróbcie logi i wszystko będzie jasne.
SotoM Opublikowano 3 Lipca 2010 Opublikowano 3 Lipca 2010 olej w ukladzie jak u kazdego z nas. założysz nowe turbo nie regenerowane tez będziesz miał olej w układzie-to nieuniknione, w turbinie nie ma gumowych uszczelnień czy jakiś uszczelek na ośce i nie ma bata aby to nie przepościło oleju. po za tym mechanikowi coś się poeroliło 300ml...?? prędzej 30ml!! jak by to było 300ml uwierz ze w tym momencie nie masz turbiny ! tak jak kolo wyzej napisał Mechanik jak tylko widzi, że właściciel auta nie ma pojęcia to może go tak załatwić poprostu gosc chce wiecej chleba... i kutafon zdzierca serca nie ma łach.
geo78 Opublikowano 3 Lipca 2010 Autor Opublikowano 3 Lipca 2010 Moja rada: nigdy do końca nie wierz mechanikom albo inaczej ufaj i sprawdzaj. Mechanik jak tylko widzi, że właściciel auta nie ma pojęcia to może go tak załatwić :gwizdanie: I nawet jak inny powie, że wymiana turbiny była niepotrzebna to ten może się uprzeć i mówić, że olej leje się litrami, że podpinał pod komputer i wyszło że turbina jest uszkodzona :bla: Olej gościa, podjedź na spot albo umów się z kimś ogarniętym z okolicy - zróbcie logi i wszystko będzie jasne. czy logi wykluczą pochodzenie oleju z turbo a nie z odmy? mechanik to taki w sumie znajomy więc nie posądzam go o chęć wzbogacenia się moim kosztem, prędziej, że to jedyne co przychodzi mu do głowy więc każe robić regenrację. muszę poszukać kogoś z kuj-pom kto kto mi pomoże z tymi logami P.S. Ile kosztuje zrobienie logów? Może opłaca się kupić odpowiedni sprzęt (laptopa już mam)?
Armi Opublikowano 3 Lipca 2010 Opublikowano 3 Lipca 2010 Moja rada: nigdy do końca nie wierz mechanikom albo inaczej ufaj i sprawdzaj. Mechanik jak tylko widzi, że właściciel auta nie ma pojęcia to może go tak załatwić :gwizdanie: I nawet jak inny powie, że wymiana turbiny była niepotrzebna to ten może się uprzeć i mówić, że olej leje się litrami, że podpinał pod komputer i wyszło że turbina jest uszkodzona :bla: Olej gościa, podjedź na spot albo umów się z kimś ogarniętym z okolicy - zróbcie logi i wszystko będzie jasne. czy logi wykluczą pochodzenie oleju z turbo a nie z odmy? mechanik to taki w sumie znajomy więc nie posądzam go o chęć wzbogacenia się moim kosztem, prędziej, że to jedyne co przychodzi mu do głowy więc każe robić regenrację. muszę poszukać kogoś z kuj-pom kto kto mi pomoże z tymi logami Jeśli turbina jest uszkodzona to wyjdzie to w logach. Przy okazji mogą wyjść (ale nie muszą) rzeczy typu termostat, przepływomierz. Vagiem można sprawdzić bardzo dużo: http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html Btw, mechanik to ma być dobry a nie znajomy
geo78 Opublikowano 3 Lipca 2010 Autor Opublikowano 3 Lipca 2010 dobry mechanik to pojęcie nieco jak dobry lekarz :gwizdanie: 50 % to wyłącznie chybił/trafił a po przeczytaniu (części) posta w linku wyżej stwierdzam że sam się za to nie biorę
Armi Opublikowano 3 Lipca 2010 Opublikowano 3 Lipca 2010 dobry mechanik to pojęcie nieco jak dobry lekarz :gwizdanie: 50 % to wyłącznie chybił/trafił a po przeczytaniu (części) posta w linku wyżej stwierdzam że sam się za to nie biorę Dobry mechanik, sam wszystko sprawdzi i nie rzuca tekstami turbinę trzeba wymienić ale jeszcze można jeździć. To są właśnie opinie na chybił trafił. Takim mechanikiem to i ja mogę być. Przykładowo: ucieka płyn chłodniczy. Kiepski mechanik powie: to pewnie uszczelka pod głowicą. A dobry mechanik powie: trzeba sprawdzić szczelność całego układu a uszczelka pod głowicą to ostateczność. Twój mechanik zobaczył olej w IC i od razu palnął, że to turbina. A jak sam poszukałeś informacji to przekonałeś się o tym, że turbina to ostateczność. _________________________________________________ Vagowanie wydaje się trudne ale jak masz laptopa, kupujesz kabel i sprawdzasz. Interpretacja wyników jest trudniejsza ale od tego jest forum
geo78 Opublikowano 3 Lipca 2010 Autor Opublikowano 3 Lipca 2010 dobry mechanik to pojęcie nieco jak dobry lekarz :gwizdanie: 50 % to wyłącznie chybił/trafił a po przeczytaniu (części) posta w linku wyżej stwierdzam że sam się za to nie biorę Dobry mechanik, sam wszystko sprawdzi i nie rzuca tekstami turbinę trzeba wymienić ale jeszcze można jeździć. To są właśnie opinie na chybił trafił. Takim mechanikiem to i ja mogę być. Przykładowo: ucieka płyn chłodniczy. Kiepski mechanik powie: to pewnie uszczelka pod głowicą. A dobry mechanik powie: trzeba sprawdzić szczelność całego układu a uszczelka pod głowicą to ostateczność. Twój mechanik zobaczył olej w IC i od razu palnął, że to turbina. A jak sam poszukałeś informacji to przekonałeś się o tym, że turbina to ostateczność. _________________________________________________ Vagowanie wydaje się trudne ale jak masz laptopa, kupujesz kabel i sprawdzasz. Interpretacja wyników jest trudniejsza ale od tego jest forum Troszkę na komputerach się znam to może i to jakoś ogarnę Poleć mi tylko jakiś kabel żeby to w miarę chodziło
Armi Opublikowano 3 Lipca 2010 Opublikowano 3 Lipca 2010 dobry mechanik to pojęcie nieco jak dobry lekarz :gwizdanie: 50 % to wyłącznie chybił/trafił a po przeczytaniu (części) posta w linku wyżej stwierdzam że sam się za to nie biorę Dobry mechanik, sam wszystko sprawdzi i nie rzuca tekstami turbinę trzeba wymienić ale jeszcze można jeździć. To są właśnie opinie na chybił trafił. Takim mechanikiem to i ja mogę być. Przykładowo: ucieka płyn chłodniczy. Kiepski mechanik powie: to pewnie uszczelka pod głowicą. A dobry mechanik powie: trzeba sprawdzić szczelność całego układu a uszczelka pod głowicą to ostateczność. Twój mechanik zobaczył olej w IC i od razu palnął, że to turbina. A jak sam poszukałeś informacji to przekonałeś się o tym, że turbina to ostateczność. _________________________________________________ Vagowanie wydaje się trudne ale jak masz laptopa, kupujesz kabel i sprawdzasz. Interpretacja wyników jest trudniejsza ale od tego jest forum Troszkę na komputerach się znam to może i to jakoś ogarnę Poleć mi tylko jakiś kabel żeby to w miarę chodziło Kurde do b6 jest inny niż do b5. Ale tu jest wątek http://www.a4-klub.pl/smf/all_vagcom_jaki_kupic-t4810.0.html. Ja kupowałem na allegro od użytkownika viaken_pl. Wysyłka trochę się opóźniła mimo, że zamówiłem kurierską ale reszta bez zarzutów. Większość klubowiczów kupowała kable od tego użytkownika.
geo78 Opublikowano 3 Lipca 2010 Autor Opublikowano 3 Lipca 2010 trochę się boję kupować z allegro kabel za 30 zł muszę o tym troszkę poczytać, dzięki za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się