txc Opublikowano 3 Lipca 2010 Opublikowano 3 Lipca 2010 Witam, Niedawno kupilem uzywany kluczyk typu scyzoryk (grot juz dorobiony) i chcialbym go dopasowac do immo zeby smigal jako zapasowy. Wyczytalem w necie ze w tym kluczyku siedzi transponder typu CRYPTO 48 ktory jest jednorazowo programowany i trzeba go zmienic na swiezego a jak sie juz to zrobi to jeszcz potrzeba 7-cyfrowy PIN zeby go zakodowac. Dotychczas uzywalem interfacu VAG KKL i ponoć można tym zakodować immo w kluczyku ale pinu sie nie zczyta. Czy to co napisalem to prawda a jezeli tak to czy taki VAG TACHO 2.5 jak ponizej bedzie odpowiedni? Jeśli nie to jaki? http://allegro.pl/item1094728660_vag_tacho_2_5_liczniki_pin_immo_eeprom_warszawa.html Moje autko: AUDI A4/B5 1999 po lifcie Silnik 1,9TDI 90KM AHU Nadwozie: Sedan
AudiB4 Opublikowano 3 Lipca 2010 Opublikowano 3 Lipca 2010 KODOWANIE KLUCZY ZA POMOCA VAG KKL Potrzebujemy: - Interfejs VAG - Prawidłowy kluczyk do stacyjki (taki, którym można uruchomić silnik) - Kod immobilizera (powinien znajdować sie na przywieszce pod zdrapka przy plastikowym kluczyku) Podlaczamy interfejs VAG. Wkładamy kluczyk i włączamy zapłon. Uruchamiamy program VAG-COM i wchodzimy w opcje [25 - Immobilizer]. Jezeli nie nastąpiło połączenie, oznacza to że immobilizer obsługiwany jest przez sterownik liczników. Należy wiec wybrać opcje [17 - Instruments], dalej [Login - 11]. Podajemy PIN poprzedzony cyfra 0. Jezeli PIN jest prawidlowy nie pojawia sie zaden komunikat. Jeżeli PIN jest nie prawidłowy wyswietlony zostanie komunikat o niewłaściwym pinie. Powinna zapalić sie kontrolka IMMO. Nastepnie wybieramy [Adaptation - 10] i wpisujemy 21 w "Channel Number". Wybieramy [Read]. Widać ile kluczyków jest obecnie w pamieci. Wpisujemy 0 w pole "new value". Ta opcje powoduje wykasowanie aktualnie zapamiętanych kluczykow. Wybieramy [Test], a nastepnie [save]. W tym samym miejscu gdzie wcześniej wpisaliśmy 0, podajemy ile kluczyków chcemy zaprogramować (np. 2). Nastepnie wybieramy [Test] i [save]. W tym momencie kluczyk, który jest obecnie w stacyjce powinien sie zaprogramować a kontrolka zgasnąć. Wybieramy [Done, Go Back], [Close Controller, Go Back - 06]. Wyłączamy zapłon. Wkładamy kolejny klucz i włączamy zapłon. Kontrolka powinna w ciągu 2s zgasnąć. Wylaczamy zaplon. Jezeli chcielismy zakodowac wiecej kluczy to teraz wkladamy kolejny i powtarzamy procedure. Na koncu uruchamiamy silnik ostatnim zakodowanym kluczem. Uwagi: - Ten sposob działa w autach z niebieskim podświetleniem. Nie wiem jak ma sie do aut wcześniejszych, ponieważ auta z podświetleniem zielonym miały inny rodzaj immobilizera, a co za tym idzie kluczyk który da sie zakodować tylko raz. - Po wpisaniu samego pinu (bez procedury kodowania kluczy) zapala sie kontrolka od IMMO i nawet gdy rozlaczymy interfejs i wlaczymy/wylaczymy zapłon, nie gaśnie! Należy wtedy odłączyć klemę akumulatora na 30s. - Gdy chcemy zakodować 2 klucze, a przez pomyłkę wpisalisny np. 3 to kontrolka będzie migać dotąd aż włożymy 3 klucz. Jezeli go nie mamy należy cala procedure powtórzyć podajac poprawna liczbe kluczy do zakodowania. Jak by to nie działało,to daj mi maila na PW podeśle inny programik.
txc Opublikowano 3 Lipca 2010 Autor Opublikowano 3 Lipca 2010 Ok. dzieki za procedure. Pozostaje jeszcze pytanie czy dam rade VAG-iem KKL zczytac pin z dechy czy kupowac tego VAG TACHO (bo nie mam niestety pinu na plastiku) oraz czy moj kluczyk ma transponder wielokrotnie programowalny czy nie a jak nie to czy CRYPTO 48 jakich pelno na allegro bedzie pasowal? po otworzeniu kluczyka udalo mi sie odczytac (4DO.837.231.A) jesli to w czyms pomoze.
AudiB4 Opublikowano 3 Lipca 2010 Opublikowano 3 Lipca 2010 Dlatego napisałem że jeśli ta procedura nie zadziała,to mam programik który powinien to zczytać,nie jest to tacho,ale powinno dać radę
txc Opublikowano 4 Lipca 2010 Autor Opublikowano 4 Lipca 2010 Pinu niestety nie posiadam więc ta procedura raczej nie ma szans zadziałać. Jeśli możesz to podeślij ten programik na [email protected]
prady1 Opublikowano 5 Lipca 2010 Opublikowano 5 Lipca 2010 witam, mianowicie spotkała mnie przykra niespodzianka jaką jest wymiana komputera i bardzo by mnie interesowała sprawa dotycząca ustawienia immo w nowym kompie, może ktoś coś wie więcej na ten temat, czy potrzebny jest pin do ustawienia. Ktos mi mówił że do rocznika 2000r nie jest potrzebny pin. Prosze o wypowiedzi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się