Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL] Czy interface-m VAG KKL zczytam PIN z deski ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Niedawno kupilem uzywany kluczyk typu scyzoryk (grot juz dorobiony) i chcialbym go dopasowac

do immo zeby smigal jako zapasowy. Wyczytalem w necie ze w tym kluczyku siedzi transponder typu CRYPTO 48

ktory jest jednorazowo programowany i trzeba go zmienic na swiezego a jak sie juz to zrobi

to jeszcz potrzeba 7-cyfrowy PIN zeby go zakodowac.

Dotychczas uzywalem interfacu VAG KKL i ponoć można tym zakodować immo w kluczyku ale pinu sie nie zczyta.

Czy to co napisalem to prawda :tongue4: a jezeli tak to czy taki VAG TACHO 2.5 jak ponizej bedzie odpowiedni? Jeśli nie to jaki?

http://allegro.pl/item1094728660_vag_tacho_2_5_liczniki_pin_immo_eeprom_warszawa.html

Moje autko:

AUDI A4/B5 1999 po lifcie

Silnik 1,9TDI 90KM AHU

Nadwozie: Sedan

Opublikowano

KODOWANIE KLUCZY ZA POMOCA VAG KKL

Potrzebujemy:

- Interfejs VAG

- Prawidłowy kluczyk do stacyjki (taki, którym można uruchomić silnik)

- Kod immobilizera (powinien znajdować sie na przywieszce pod zdrapka przy plastikowym kluczyku)

Podlaczamy interfejs VAG. Wkładamy kluczyk i włączamy zapłon. Uruchamiamy program VAG-COM i wchodzimy w opcje [25 - Immobilizer]. Jezeli nie nastąpiło połączenie, oznacza to że immobilizer obsługiwany jest przez sterownik liczników. Należy wiec wybrać opcje [17 - Instruments], dalej [Login - 11]. Podajemy PIN poprzedzony cyfra 0. Jezeli PIN jest prawidlowy nie pojawia sie zaden komunikat. Jeżeli PIN jest nie prawidłowy wyswietlony zostanie komunikat o niewłaściwym pinie. Powinna zapalić sie kontrolka IMMO. Nastepnie wybieramy [Adaptation - 10] i wpisujemy 21 w "Channel Number". Wybieramy [Read]. Widać ile kluczyków jest obecnie w pamieci. Wpisujemy 0 w pole "new value". Ta opcje powoduje wykasowanie aktualnie zapamiętanych kluczykow. Wybieramy [Test], a nastepnie [save]. W tym samym miejscu gdzie wcześniej wpisaliśmy 0, podajemy ile kluczyków chcemy zaprogramować (np. 2). Nastepnie wybieramy [Test] i [save]. W tym momencie kluczyk, który jest obecnie w stacyjce powinien sie zaprogramować a kontrolka zgasnąć. Wybieramy [Done, Go Back], [Close Controller, Go Back - 06]. Wyłączamy zapłon. Wkładamy kolejny klucz i włączamy zapłon. Kontrolka powinna w ciągu 2s zgasnąć. Wylaczamy zaplon. Jezeli chcielismy zakodowac wiecej kluczy to teraz wkladamy kolejny i powtarzamy procedure. Na koncu uruchamiamy silnik ostatnim zakodowanym kluczem.

Uwagi:

- Ten sposob działa w autach z niebieskim podświetleniem. Nie wiem jak ma sie do aut wcześniejszych, ponieważ auta z podświetleniem zielonym miały inny rodzaj immobilizera, a co za tym idzie kluczyk który da sie zakodować tylko raz.

- Po wpisaniu samego pinu (bez procedury kodowania kluczy) zapala sie kontrolka od IMMO i nawet gdy rozlaczymy interfejs i wlaczymy/wylaczymy zapłon, nie gaśnie! Należy wtedy odłączyć klemę akumulatora na 30s.

- Gdy chcemy zakodować 2 klucze, a przez pomyłkę wpisalisny np. 3 to kontrolka będzie migać dotąd aż włożymy 3 klucz. Jezeli go nie mamy należy cala procedure powtórzyć podajac poprawna liczbe kluczy do zakodowania.

Jak by to nie działało,to daj mi maila na PW podeśle inny programik.

Opublikowano

Ok. dzieki za procedure.

Pozostaje jeszcze pytanie czy dam rade VAG-iem KKL zczytac pin z dechy czy kupowac tego VAG TACHO (bo nie mam niestety pinu na plastiku)

oraz czy moj kluczyk ma transponder wielokrotnie programowalny czy nie a jak nie to czy CRYPTO 48 jakich pelno na allegro bedzie pasowal?

po otworzeniu kluczyka udalo mi sie odczytac (4DO.837.231.A) jesli to w czyms pomoze.

Opublikowano

Dlatego napisałem że jeśli ta procedura nie zadziała,to mam programik który powinien to zczytać,nie jest to tacho,ale powinno dać radę

Opublikowano

witam, mianowicie spotkała mnie przykra niespodzianka jaką jest wymiana komputera i bardzo by mnie interesowała sprawa dotycząca ustawienia immo w nowym kompie, może ktoś coś wie więcej na ten temat, czy potrzebny jest pin do ustawienia. Ktos mi mówił że do rocznika 2000r nie jest potrzebny pin. Prosze o wypowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...