Labiel Opublikowano 4 Lipca 2010 Opublikowano 4 Lipca 2010 Witam Przeglądam tak sobie ETKĘ i w ADR z 99 natknąłem się na taki element w kolektorze ssącym. Co to w ogóle jest? Bo u mnie czegoś takiego nie ma.
motor144 Opublikowano 4 Lipca 2010 Opublikowano 4 Lipca 2010 To element zmieniający geometrię kolektora dolotowego.Daje lepsze przyspieszenie przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu do dechy (takie niby turbo z 1.8T). Sterowany podciśnieniowo dodatkowymi zaworami. Z tego co wiem o ADR-ch został dołożony po tak zwanym 1-wszym lifcie(czyli w 2-giej połowie 1997r).
Labiel Opublikowano 4 Lipca 2010 Autor Opublikowano 4 Lipca 2010 Takie buty. Podejrzewam że był to kolektor wykonany z plastiku, a nie tak jak przy moim obecnym z odlewu aluminium.
Xsystoff Opublikowano 5 Lipca 2010 Opublikowano 5 Lipca 2010 Czesto sie to lamie i nie dziala, plastik is not fantastic Ale poprawia przebieg niutona i mocy w funkcji obrotow, mimo ze maksymalna wartosci sa niezmieniona (dalej 125hp).
Labiel Opublikowano 6 Lipca 2010 Autor Opublikowano 6 Lipca 2010 A powiedźcie mi czy ECU bierze jakiś udział w sterowaniu tymi klapkami i generalnie jak wygląda sam mechanizm sterownia. Bo w ETCE widzę że jest tam kilka jakiś zaworów elektromagnetycznych. Jak one są sterowane? Pytam bo widziałem na sprzedaż ten typ kolektora (aluminiowy) wraz z tym sterowanie za przyzwoite pieniądze [br]Dopisany: 05 Lipiec 2010, 14:38_________________________________________________Nie ma nikt jakiś dodatkowych informacji?
mati91lv Opublikowano 7 Lipca 2010 Opublikowano 7 Lipca 2010 Według mnie nie zaprzątaj sobie tym głowy,bo pewnie i tak ta gumowa membrana w środku ma dziure(nie da się zakleić)kupić nowe to ok 8 stówek!!!Sterowanie tego idzie z ecu na elektrozawór,a ten z kolei puszcza podciśnienie na membrane i klapy w kolektorze się obracają...Poprawia to nieco moment na niskich obrotach i "ciąg"na ok powyżej 4000-nic nadzwyczajnego,raczej więcej z tym problemów szczególnie w mercach i bmkach bo te klapy lubią się rozpadać motor to wciąga no i .......koniec
Labiel Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Opublikowano 7 Lipca 2010 Dzięki za info. Też tak właśnie słyszałem też z innych źródeł że więcej z tym kłopotów niż pożytku.
Xsystoff Opublikowano 7 Lipca 2010 Opublikowano 7 Lipca 2010 Ja bym chetnie porownal ADR`a z koncowki B5 z moim dziadkiem (maj `95). Ciekawi mnie ile daja ta zmienna geo kolektora ssacego i czujnik temp. zasysanego powietrza. Wiem, ze w bmw e60 530d potrafily sie te klapki urwac i zdemolowac silnik w srodku przy wiekszych przebiegach. W Audi z tego co czytalem to tylko lamie sie "sztanga" i geo sie nie zmienia... Swoja droga im prostszy silnik tym mniej problemow, vide 1Z vs cholerne kierowniczki w AFN
marko367 Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 Witam. Korzystając z sytuacji chciałbym się podpiąć do tematu i moje pytanie bo czujnik zasysanego powietrza ma taką samą kostkę 2 pin jak elektrozawór jakie mogą być skutki zamiany tych wtyczek
TasieK79 Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Witam.Mam to cięgno uszkodzone,jest możliwość dostania nowego tego plastiku,czy tylko szukanie po szrotach?
motor144 Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Może tu coś co potrzebujesz będzie http://katalog.fota.pl/Katalog/Article.aspx
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się