uciu Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 witam!!! Mam problem jak w temacie.Może napiszecie mi co może być przyczyną takiego zachowania klimy. Niedawno miałem nabitą klime 605 gram. Według urządzenia które mi nabijało tyle powinienem mieć w A4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hipppek Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 1. Czy jak włączysz klimę, włącza się wenylator? 2. Czy klima przestaje działać jak stoisz w korku, kiedy auto się grzeje? 3. Czy temeperatura silnika "stoi" na 90* czy się zmienia (rośnie, maleje) 4. Co na to VAG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek26 Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Ja mam podobna sytuacje czasami spręzarka sie sama wyłacza i za chwile znowu włacza, dzieje sie to sporadycznie i jak sa wysokie temp. Na razie nie grzebie i nie szukam przyczyny bo klima chłodzi jak nalezy 0 błedów itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uciu Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Temperatura 90 i ani drgnie nawet na postoju przy wysokich temperaturach. Na VAGu zero błędów, a problem mam taki sam jak kolega wyżej klimatyzacja dopiero wariuje jak temperatura otoczenia wynosi ok. 30 stopni. Gdy temperatura jest ok. 25 i niżej działa bez żadnych problemów. Zastanawiam się czy czasem to nie jest czujnik wysokiego ciśnienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skeeber Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 primo sprawdz czy działa Ci wentylator od klimy po jej włączeniu, lubią się sypać - w układzie rośnie ciśnienie przy wysokiej temperaturze na zewnątrz i zawór odłącza kompresor, miałem identyczne objawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uciu Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 jak jest niższa temperatura wentylator załącza się za każdym razem po włączeniu klimy. Kiedy już jest wysoka temperatur również załączy się w momencie załączenia klimy ale po pewnym czasie wszystko się wyłączy, a po kilku minutach wentylator załączy się w chwili pojawienia się śnieżynki Jest jakiś sposób żeby samemu sprawdzić działanie wentylatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek26 Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 U mnie cały czas pracuje wentylator i przy takich temp to wiekszosc na 2 biegu ( chyba ze jade poza miastem to nie) i nie gasnie snieżka, tylko słysze pykniecie przekaźnika sprężarki ( i widac po obrotach) i za 5-10 sek załacza sie ponownie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hipppek Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Jest jakiś sposób żeby samemu sprawdzić działanie wentylatora? musisz zasterować włączenie z komputera. zobaczysz czy działa. sprawdź też czy masz wystarczająco płynu chłodzącego, jak masz za mało, auto broni się przed przegrzaniem i odłącza klimę, ale na mój gust to masz padnięty czujnik ciśnienia w klimie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zgredek27 Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 U mnie taki objaw występował w sytuacji gdy wiatrak się nie włączał, ciśnienie w układzie z 2barów rośnie nawet do 30 z tego co dowiedziałem się od speca od klim. W wiatraku najczęściej ścierają się szczotki, trzeba wyjąc wyczyśćić, zmienić jeśli już ich nie ma, wyczyścic komutator i cieszyć się. Czujnik ciśnienia odłączał klime w upałąch bo ciśnienie jak inni pisali było zbyt wysokie. Może też być mało czynnika i oleju w klimie, uzupełnić Obok zbiorniczka z płynem hamulcowym pod plastikową osłona/zasłonką (trzeba szarpnąć do góry) masz wtyczki/złączki chyba wtyczka najbardziej po prawej (stojąć przed samochodem) jest od wentylatora (grube przewody). Rozepnij, dołóż tam napięcie i będziesz wiedział bez vaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz1528 Opublikowano 16 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 Ja mam ten sam problem co w temacie. Ostatnio przy tych upalach jak auto stalo na sloncu to je zapalilem i wlaczylem klime zeby sie troche schlodzic. I tak samo: chwile chłodzi i za chwile sie wylaczy ( widac i czuc po obrotach silnika) i tak w kolko ale podczas jazdy jest wszystko ok nawet przy tych upałach. Chłodzi bardzo dobrze. Co to moze byc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wihajster Opublikowano 16 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 Ja mam ten sam problem co w temacie. Ostatnio przy tych upalach jak auto stalo na sloncu to je zapalilem i wlaczylem klime zeby sie troche schlodzic. I tak samo: chwile chłodzi i za chwile sie wylaczy ( widac i czuc po obrotach silnika) i tak w kolko ale podczas jazdy jest wszystko ok nawet przy tych upałach. Chłodzi bardzo dobrze. Co to moze byc ? nie działający wentylator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vauxhall95 Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 Panowie ja mam to samo,tylko ze u mnie w zime tez tak bylo,niezalezne od TEMPERATURY,ale mam zastrzezenia co do wiatraka od razu po wlaczeniu sniezynki powinien sie zalaczyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek78 Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 u mnie sytuacja wygląda podobnie, jedna rurka zimna a druga gorąca jak jadę klima chłodzi aż milo jak stoję w korku 34C na słońcu wentylator chodzi na 2 biegu,chłodnice przeczyszczone sprężarka klimatyzacja się nie wyłącza ale zimne powietrze nie leci raczej letnie błędów nie ma klimatyzacja nabita 3 tyg temu niepokoi mnie tylko piszczenie kompresora widocznie ten typ tak ma :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal1985 Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 Witam , dołączę się do tematu. A więc jak autko stoi w korku to wszystko jest cacy klima nawet chłodzi. Problem zaczyna się jak zaczynam jechać, wtedy kompresor co chwile włącza się i wyłącza i słychać tylko jak przekaźnik pracuje. Wentylatory sprawdzone na vag-u 1 błąd dotyczący klapy : 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 41-00 - Blocked or No Voltage Ale chyba nie powinno to przeszkadzać. Dodam tylko że nie wiem ile czynnika jest w układzie i czy mniejsza ilość może powodować takie zachowanie się kompresora ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonn Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 Witam, i ja się podłącze do tematu. Również przy włączonej klimie na sterowniku (śnieżynka wskazuje ciągłą pracę klimy - nie gaśnie), przekaźnik (chyba od kompresora - słychać go gdzieś po lewej stronie) załącza się i wyłącza ciągle. Tylko że u mnie dzieje się tak cały czas - nieważne czy jadę czy stoję. Przez jakiś czas klima chłodziła - teraz mimo włączenia, nie chłodzi. Dodatkowo czuć spadek mocy i "ciężką" pracę silnika przy załączeniu przekaźnika (widoczny spadek obrotów na obrotomierzu). Dziwna sprawa .. ktoś wie co może być nie tak? Z góry dzięki za wszelkie sugestie, pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skeeber Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 Witam, i ja się podłącze do tematu. Również przy włączonej klimie na sterowniku (śnieżynka wskazuje ciągłą pracę klimy - nie gaśnie), przekaźnik (chyba od kompresora - słychać go gdzieś po lewej stronie) załącza się i wyłącza ciągle. Tylko że u mnie dzieje się tak cały czas - nieważne czy jadę czy stoję. Przez jakiś czas klima chłodziła - teraz mimo włączenia, nie chłodzi. Dodatkowo czuć spadek mocy i "ciężką" pracę silnika przy załączeniu przekaźnika (widoczny spadek obrotów na obrotomierzu). Dziwna sprawa .. ktoś wie co może być nie tak? Z góry dzięki za wszelkie sugestie, pozdr pracuje went od klimy po włączeniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonn Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Tak, wentylacja się załącza i dmucha aż miło - tylko że ciepłe powietrze wieje :/ Nadmuch z klimy pracuje ciągle (dokładnie tak jak wskazuje "śnieżynka" na panelu klimatronika), niezależnie od przełączeń tego przekaźnika.[br]Dopisany: 26 Lipiec 2010, 06:56_________________________________________________No i wyjaśnione ... podjechałem do fachowców i wiem co było - generalnie to sporo tego się naskładało. Przede wszystkim to już jest ta pora kiedy trzeba regenerować kompresor; spowodowało to że dławik (filtr) był całkowicie zapchany opiłkami z kompresora - przez co praktycznie cały układ klimy był niedrożny; kompresor starał się wyrabiać na maksa (przez co ciężka praca silnika) a "zatkana" klima tylko się włączała i wyłączała. Dodatkowo miałem praktycznie brak cieczy chłodzącej - i to niestety może być powodem poprzedniego "fachowca" u którego miałem nieprzyjemność napełniać klimę, albo po prostu układ jest gdzieś nieszczelny. Teraz piszę co zostało zrobione: 1) wymieniony filtr (dławik) 2) przeczyszczony układ jakimś gazem celem udrożnienia go 3) nabita całkiem od nowa klima + dodany olej i jakiś barwnik fluoroscencyjny (celem wykrycia szczelności/nieszczelności układu) 4) dodatkowo odgrzybianie (ale to poza tym tematem) Całość kosztowała mnie 360zł Wszystko byłoby super gdyby to było na tyle, jednak przy nabijaniu klimy wyszło że kompresor nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia, tzn. generalnie układ chłodzi, ale przy wyższych temp może nie wyrabiać i "ciężko" pracować. Zalecenia to: 1) Jeśli na razie będzie działać to mogę sobie jeszcze z sezon pojeździć na tym kompresorze (w tym przypadku jeszcze jedna wymiana tego dławika za jakiś miesiąc będzie konieczna, bo reszta opiłków się zbierze i znowu przytka układ klimy; no i ewentualne uszczelnienie układu) 2) Jeśli natomiast za jakiś czas (1-2 tyg) klima znowu siądzie, albo niepokojąco się będzie zachowywać, to niestety tylko i wyłącznie regeneracja kompresora (~1200zł) plus możliwe dodatkowe rzeczy (teraz nie pamiętam wszystkich, jakieś płukanie, czy osuszanie itp + jakieś elementy możliwe do wymiany) (dodatkowe 1000zł) Podsumowując nie jest ciekawie ... bardzo możliwe że przez poprzedniego fachowca - który gdyby wymienił mi ten tłumik już wtedy (rok temu) i przeczyścił cały układ - to prawdopodobnie kompresor by się aż tak nie zużył jak to jest teraz - i mógłbym się już teraz cieszyć pięknie i sprawnie działającą klimą. Uważam, że nawet jeżeli nie macie jeszcze takiego problemu teraz, to warto wydać te 300zł na przeczyszczenie układu klimy i zmianę filtra .. przedłużając przez to jej żywotność (i oszczędzając tym samym sporą ilość gotówki ) Troszkę długo, ale mam nadzieję, że komuś się te informacje przydadzą. Ja prawdopodobnie nie będę w tym roku jeszcze regenerował kompresora, i postaram się napisać za jakiś miesiąc, czy operacje na razie wykonane pomogły przynajmniej w stopniu takim, że klima będzie jeszcze jako tako działać (tzn. w miarę chłodzić) Pozdrawiam Simon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się