83piotrek Opublikowano 11 Lipca 2010 Opublikowano 11 Lipca 2010 Witam moje 1.6 ahl 99 rok lubilo "podjesc" troche oleju. Od zakupu zrobilem nim ok 10tys km i po zalozeniu lpg mam wrazenie ze pobiera coraz wiecej. Sumarycznie na 10 tys wzial jakies 1-1.5l. Po zakupie zalalem mobil 1 10w40 i zastanawiam sie nad zmiana na tez polsyntetyk ale sa moze jakies duzo lepsze i sprawdzone oleje ? Czy poprostu zostac przy mobilu ?
sylwiasty Opublikowano 12 Lipca 2010 Opublikowano 12 Lipca 2010 Witam! Jeśli nie masz wycieków z silnika na zewnątrz to proponuję nastawić się na wymianę uszczelniaczy na zaworach. Jest to najczęstsza przyczyna zwiększonej konsumpcji oleju w silnikach VAG. Olej masz dobry wiec sama zmiana oleju nie wiele pomoże. Po wymianie uszczelniaczy ja nawet zaryzykował bym i wlał full syntetyk.
MarioM1982 Opublikowano 12 Lipca 2010 Opublikowano 12 Lipca 2010 Kurde kolega ostro pojechał... 1-1.5L na 10Kkm i juz w silniku che rzeźbić. Na początek to przy okresowej wymianie inną oliwę zalać ( np motul) ewentualnie przejść na półsyntetyk. 1L Oleju to jakieś 50zł, weź się za robotę głowicy to szybko pojmiesz o co mi chodzi.
sylwiasty Opublikowano 12 Lipca 2010 Opublikowano 12 Lipca 2010 Kurde kolega ostro pojechał... 1-1.5L na 10Kkm i juz w silniku che rzeźbić. Na początek to przy okresowej wymianie inną oliwę zalać ( np motul) ewentualnie przejść na półsyntetyk. 1L Oleju to jakieś 50zł, weź się za robotę głowicy to szybko pojmiesz o co mi chodzi. Możesz rozwinąć myśl - bo nie wiem o co Ci chodzi ale chyba pijesz do mojej wypowiedzi. Wymiana uszczelniaczy zaworowych to żadne rzeźbienie, normalna sprawa w autach kilkunastoletnich. Całą operację robi się bez zwalania głowicy. Olejem silnika nie uszczelnisz. Proponuję też czytać ze zrozumieniem co inni piszą - kolega napisał, że jeździ na 10W40 a Ty proponujesz mu zmianę na półsyntetyk.
bossawka Opublikowano 17 Lipca 2010 Opublikowano 17 Lipca 2010 Ja jak kupiłem moją niunię na liczniku miała jakieś 176k. Od razu wymiana oleju na Mobila 10W/40 po jakiś 11k(ok 1 litra dolewki) w międzyczasie instalacja LPG BRC kolejna wymiana za radą forum na Motula 10W/40 plus płukanka Mobila do kolejnej wymiany dolałem jakieś 0,7 później płukanie przed wymianą (dolewka jakieś 0,7) znowu płukanie plus wymiana Motul Aż jeden mechanior stwierdził że mam wyciek pod chłodniczką oleju do której wkręca się filte. Po wymianie simeringu pod tą chłodniczką oleju nie dolewam w ogóle :decayed: :decayed: Nie wiem jak jest u Ciebie w 1,6 kolego :gwizdanie:
cypek80 Opublikowano 17 Lipca 2010 Opublikowano 17 Lipca 2010 Witam! Jeśli nie masz wycieków z silnika na zewnątrz to proponuję nastawić się na wymianę uszczelniaczy na zaworach. Jest to najczęstsza przyczyna zwiększonej konsumpcji oleju w silnikach VAG. Olej masz dobry wiec sama zmiana oleju nie wiele pomoże. Po wymianie uszczelniaczy ja nawet zaryzykował bym i wlał full syntetyk. ...bzdury piszesz Zmiana oleju bardzo dużo może pomóc. Sam byłem w takiej sytuacji. Jak kupiłem auto poprzedni właściciel jeździł na mobilu 1 10w40. Oleju od wymiany do wymiany (10 tyś.) dolewałem około litra. Teraz po wymianie na Motul synergie 6100 dolewam około 0,2l do 0,4l a "podobno V-ki lubią brać olej"... i jeżdżę na gazie ...uszczelniacze na zaworach są do wymiany jak zimne auto przy odpaleniu puszcza mocno niebieskiego dyma... pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się