Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prośba o analizę logów 1,9tdi AFN


przemek88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie i proszę o analizę logów, są to moje pierwsze logi więc proszę o wyrozumiałość:) Na razie zamieszczam logi statyczne ponieważ nie mam chwilowo dostępu do laptopa- mam nadzieję że da się coś z nich odczytać. Autko od niedawna zrobiło się mułowate (po wciśnięciu gazu muli i słabo przyspiesza)ale nie zawsze- błąd jaki pojawia się od czasu do czasu to 00550 start of injection regulation- jak go skasuje to od razu się nie pojawia- jeśli jednak pojeżdzę kilka dni do znowu jest- może to ma coś wspólnego z tym muleniem..jeśli możecie to zerknijcie:) z góry dziękuję

Logi Statyczne BS:

Bs 000

http://img689.imageshack.us/img689/5366/bs000.jpg

BS 003

http://img171.imageshack.us/img171/1889/bs003.jpg

BS 004

http://img31.imageshack.us/img31/8959/bs004.jpg

BS 011

http://img97.imageshack.us/img97/6299/bs011.jpg

Logi Statyczne nominalne:

http://img203.imageshack.us/g/ms000.jpg/

Logi dynamiczne- mam nadzieję że dobrze zrobione(proszę o ocene)

dyn000

http://img231.imageshack.us/img231/2391/dyn000.jpg

dyn001

http://img688.imageshack.us/img688/2539/dyn001.jpg

dyn003

http://img268.imageshack.us/img268/6528/dyn003.jpg

dyn004

http://img196.imageshack.us/img196/7642/dyn004.jpg

dyn008

http://img202.imageshack.us/img202/1333/dyn008.jpg

dyn010

http://img25.imageshack.us/img25/2258/dyn010k.jpg

dyn011

http://img801.imageshack.us/img801/9972/dyn011.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze są logi dynamiczne, z nich można dużo odczytać, więc moja rada jest taka: jeżeli chcesz a by dokładnie ze szczegółami opowiedzieć ci o twoim aucie co i jak to postaraj się o komplet jaki jest wymagany od dawien dawna tak jak forum nakazuje, nic się nie zmieniło :cool1:

Logi statyczne BS ładnie opisane i prawidłowo linki wklejone, natomiast lipa jest z grupami normalnymi, jeden link i se szukaj i klikaj po oknach :thumbdown:

PS kąt wtrysku za wczesny

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr powietrza i paliwa dawno wymieniałeś? Jak dawno to najpierw wymień filty i dopiero zrób komplet logów.

Poczytaj o czyszczeniu przepławki bo najprawdopodobniej cię to czeka. Filtr paliwa najlepiej kup KNECHT KC69.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS kąt wtrysku za wczesny

Pozdrawiam

Nie wiem co ty tu masz za wczesne??? Jest idealnie !!!!!!! Jak wystepuje ten blad moze byc pompa lub krzywki na wale.Chyba ze to stary blad.

Kolego CIAHCIAH gdzie masz logi dynamiczne ze twierdzisz ze przepylwka do czyszczenia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co ty tu masz za wczesne???

No i po co te aluzje??? Ja mam coś za wczesne a kolega vauxhall95 dokładnie nie czyta problemu:

...Chyba ze to stary blad...

niestety nie:

...jak go skasuje to od razu się nie pojawia- jeśli jednak pojeżdzę kilka dni do znowu jest...

Takie OT

Wg mnie to wątek powinien trafić do kosza a my się tu niepotrzebnie wywodzimy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd i wszystkie filtry wymienione- zrobiłem na tym ok 6000km także raczej temu dałbym spokój.

Jak słusznie zauważył kolega Darev błąd pojawia się tylko czasem- w tamtym tygodniu skasowałem go dwa razy- wczoraj rano jeszcze go nie było a po południu już był.. także nie wiem czemu występuje sporadycznie...

Jeśli chodzi o przepływkę to przekładałem inna i podczas próby nie odczułem żadnej różnicy w zachowaniu autka.

W czwartek wieczorem postaram się zrobić logi dynamiczne- tylko podpowiedzcie czy dynamicznie muszę logować wszystkie grupy tzn: 000 001 003 004 008 010 011 ??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...czy dynamicznie muszę logować wszystkie grupy tzn: 000 001 003 004 008 010 011 ??

Właśnie o te najbardziej chodzi :wink4: tylko robione pojedyńczo a nie trzy jednocześnie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vauxhall95 nie spinaj się tak, to nie wyścig szczurów czy zawody o złote kalesony, przeplywka przy otwartym ERG ma wartość 180, a przy zamkniętym 390, mi to daje do zrozumienia że przeplywka jest nie bardzo, oczywiście mogę się mylić bo jak na dworze w słońcu temp jest grubo ponad 30C może takie wartości będą, w każdym bądź razie dla mnie one są zastanawiające, bo w innym AFN maja wartości 215-250 i 430-490, dlatego też pytałem o filtr powietrza czy jest stary.

Pytałem też o filtr paliwa bo kąt wtrysku i synchronizacji jest zły, pompa ci szwankuje a dokładnie zawór magnetyczny n108, filtr paliwa też wymieniałeś 6000km? na jaki? wyjmowanie zaworka to demontaż rozrządu wiec nie takie chop siup, może zalanie do baku motul do czyszczenia układu paliwa coś pomoże choć najlepsza będzie wymiana pompy na inną jak w tej zaworek całkiem przestanie reagować. Powiało zgrozą? :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiało powiało kolego ciahciah- w końcu to nie kosztuje mało.

Sam zastanawiałem się właśnie nad zaworem n108.. tylko powiedzcie jak auto będzie sie zachowywało jeśli ten zaworek całkiem padnie??? jakie są objawy jeśli jest już na wykończeniu?? i czy da się jakoś w 100% sprawdzić że to on nawala???

Filtr paliwa również zmieniony ok 6000km temu Filtron.

Dodam jeszcze że przez ostatnie 2 miesiące zauważyłem że auto dymi na niebiesko przy odpaleniu- potem wszystko ok- może ma to coś wspólnego?? Oleju od wymiany nie ubyło ani trochę- cały czas taki sam stan na bagnecie. Więc z czego ten dymek?

Jutro zrobię logi dynamiczne to zapodam do oceny - może uda się coś wiecej wywnioskować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, filtron... nadaje się na filtr kabinowy, pozostałe lepiej mann a jeszcze lepiej KNECHT, ale czy to wina prawie nowego filtra marnej firmy tego nie wiem, jak miałeś na podmianę przepływke to podmień też filtr paliwa i zrób komplet logów. Może to żuci cień światła na problemy z pompą.

n108 kaput widać w logu 004bs będzie stała wartość non stop, może być np 1,5BTDC no i auto będzie mułowate.

Nie koniecznie nawala n108, mogą ze starości zatarte elementy w pompie być no i n108 nie ruszy.

Jak rozrząd zdemontujesz wyjmujesz pompę i wtedy można n108 wyjąc, na sucho pod napięciem ma wykonywać ruch kilka milimetrów, jak wykonuje jest sprawny, przy okazji sprawdzisz co znajduje się w otworze po zaworku, jak będą kryształki cukru(wiórki aluminiowe) pompa kaput, oczywiście jeździć się da ale gdzie te 110km. Często zbawiennym środkiem na jakie kolwiek podejrzane zachowania pompy jest wymiana filtra paliwa.

Dym niebieski odrazy po zapaleniu to oznaka że auto nie przepala ropy, i przy odpaleniu pluje z rury ropą, sam miałem takie coś i u mnie samo z siebie przeszło(auto wtedy paliło o litr więcej), ja bym stawiał podejrzenia na stacje cpn, potem na pompę, jeszcze mogą być wtryski ale logi mówią że wtryski ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

n108 kaput widać w logu 004bs będzie stała wartość non stop, może być np 1,5BTDC no i auto będzie mułowate.

Tego nie rozumiem.. czyli jaka ma być poprawna wartość dla tej 3 kolumny logu 004BS?? ma być tam jakaś stała czy zmienna?? jak powinno być prawidłowo??proszę kolego o wyjaśnienie jeśli można :)

Jeśli chodzi o ten niebieski dymek przez chwilę po odpaleniu to zaczęło się to jakoś w niedługim czasie po wymianie rozrządu, oleju, filtrów(powietrza, paliwa,oleju). Miałem wtedy robioną też turbinkę, zawór n75 i pompę vacum - dodam jeszcze że wtedy został wycięty katalizator- może przez jego brak ten dymek?? lub przez ten filtr słabej jakości?? czy to możliwe?

Jesli chodzi o spalanie to myslę że cały czas w normie ok5,5l/jazda mieszana. ON na pewno tankuje dobry bo zawsze na tej samej stacji, na której z resztą pracuje :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz przykład loga z wiórkami aluminiowymi w pompie, czyli można powiedzieć że z uwalonym n108(akurat w tym przypadku n108 był dobry ale w w pompie nie ruszał się przez zatarcie innych elementów:

861 Late 1.5 96.4

861 Early 1.5 96.4

a tu masz loga dobrej pompy:

861 Late 4.0 64.9

861 Early 7.9 73.3

a jak nadal nic ci to nie mówi naucz się używać opcji :szukaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę się do tematu, bo zaciekawiła mnie ocena 004BS.

Kolego ciahciah, patrząc na logi autora nie wnioskuję, że przestawiacz się zacina... Czy wartość pocentowa między LATE a EARLY jest zbyt mała?

Podajesz skrajne przypadki i masz rację, tylko trudno mi zauważyć błąd u autora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

wreszcie zrobiłem logi dyn - wklejone na początku tematu.

Mam nadzieję że uda się teraz ocenić w jakiej kondycji jest moje autko :>

Proszę o ocenę i dziękuję wszystkim którzy zainteresowali się tematem :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delikatnie przepływka niedomaga na wyższych obrotach. Można by ją przemyć lub w pierwszej kolejności wymienić filtr powietrza.

Kolejną rzeczą to niskie doładowanie w zakresie 2200obr./min.

Sprawdziwłbym wężyki podciśnienia, czy są szczelne i troche pogonił auto na wysokich obrotach... Może to wina lakko zapieczonych kierownic.

Po 011BS widać małe opóźnienie w reakcji ciśnienia gdy przechodzi z OFF na ON.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa nie tak dawno kolego wymieniałem. Turbo było czyszczone ok6000km temu także chyba raczej się nie zapiekły tak szybko kierownice..?? wężyki były wymieniane tekże raczej są szczelne..

ale zgadza się że ok2000-2300obr czuć tak jakby dziurę..

Co jeszcze o tym silniku można powiedzieć??

a przebieg stawiacie że jaki ma najechany??

a co z tą pompą??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pompy to ja nie widzę problemu, ale kolega inaczej wnioskuje, więc również czekam na jego wypowiedź.

Pisałem o filtrze powietrza, a nie paliwa. Z logów wynika, że na wyższych obrotach tnie ciut dawkę - mowa o przepływce.

Co do przebiegu to różnie... W swojej A4 miałem serwis w niemczech z 320 000 km na szafie i korekcje jak cała reszta była miodzio. NAwet dymka nie puścił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym się tej pompie przyjrzał. Nastawnik to raz a dwa to sama pompa. Vag nie jest specjalistycznym narzędziem do dokładnej oceny stanu pompy. Vag daje sygnał, że coś jest nie tak jak być powinno.

U mnie przy praktycznie identycznych logach bs 0004 były popękane sprężynki w pompie i niedomagała elektryczna regulacja takiej czarnej wajchy w nastawniku (no nie mogę sobie przypomnieć nazwy). Ja bym jechał do ogarniętego pompiarza i to w miarę szybko bo jak wiór ze sprężynki ze sprężynki porysuje sekcję to masz 1500zł w plecy na regenerację pompy. A tak za wymianę/naprawę nastawnika i sprężynek zapłacisz ~500zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...