Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Poważny brak mocy. Turbina ?


Kajkosz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dawno nie zaglądałem, ale niunia zaczęła się buntować chyba, coś jej jest, a ja nie wiem co.

Odnotowałem kompletny brak mocy, auto jeździ wprawdzie, ale max 120.

Zaczęło się od takich wahnięć/szarpnięć mocy. Najpierw zauważyłem je tylko przy hamowaniu silnikiem.

Potem stwierdziłem że auto jeździ jak ostatni muł. Nie opcji rozpędzić się więcej niż 120 i to też niezbyt szybko.

Turbinka powinna zdaje się ok 2000 obr podbić zauważalnie mocy, a niunia jedzie jakby turbiny nie było :]

Co robić ?

Odszukałem Kablek do Vaga i vaga - zrobić logi ?

Jeśli tak to jakie ?

Edit ---------------------------

Odpaliłem Vaga,

I wyczytałem błędy z silnika.

2 Faults Found:

17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus

P1163 - 35-10 - - - Intermittent

17964 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1556 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Ten pierwszy o czujniku temp, to chyba już był wcześniej i nie robiło to problemów.

Drugi po skasowaniu błędów nie pojawił się więcej, w pełnej wersji softu też już nie wyskoczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 99,9% turbo do wyjecia i do czyszczenia kierownica spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy żadna obejma sie nie poluzowała, moze dostaje lewego powietrz, masz tzw nieszczelnosć, u mnie tak było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to są pierwsze wyniki śledztwa.

Wystarczyło otworzyć maskę, i plastik żeby stwierdzić że coś syfi wszystko dokoła.

Po dodaniu gazu tumany powietrza zasyfionego wyleciały z wężyka ciśnieniowego, ot takie małe kolanko gumowe.

Dziura w nim jasny pieron. Objeździłem tabun punktów z częściami.

Byłem nawet w takim punkcie z używkami, ale nie mieli takiego samego, chcieli dociąć z innego, ale tak docinali,

że zrezygnowałem. Chcieli za docięty kawałek 100PLN.

W końcu zamówiłem w ASO za 128PLN i teraz czekam do czwartku, aż przyjdzie.

Nazywa się toto, waż cisnieniowy intercoolera podobno i ma nr: 8D0 145 834 A

Zaklajstrowali mi to tymczasowo taśma do rur :D

Mówiłem im że to nie ma szans, ale się uparli że dwa dni tak pojeżdżę. Niezbyt to trzyma, ale zawsze trochę mniejsza dziura.

Modlę się teraz żeby to było tylko to :-)

Czy ktoś potrafi mi powiedzieć gdzie jest G81 - czujnik temperatury paliwa ?

Skoro komp mówi że czujnik nie bangla, to odrazu bym popatrzył czy się kabelek nie urwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj mniej wiecej czegos takiego. idź po wężykach paliwowych z filtra to pompy za silnikiem

http://images35.fotosik.pl/73/ba8683163afea433med.jpg

moze byc ze na 99.9% masz racje co do kabelka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja panowie mam jeszcze większy problem mianowicie chodzi o to ze też mam brak mocy w aucie i zrobiłem wszystko co trzeba było zrobić: czyszczenie turbiny i kierownicy powietrza, wymieniłem egr'a uszczelniłem wszystko jak należy, wymieniłem przepływkę i dalej kreci się do 100km/h a później lipa na trasie dałem rade ciut więcej i auto nie chce się wkręcać na wysokie obroty czy ktoś wie co to może być?? bo jeżdżę od mechanika do mechanika i nic z tego nie ma prócz straty czasu i kasy;/

To co vag mechanika wywalał było robione na bieżąco i dalej nic;/

Powiem szczerze gul mi skacze jak mnie cinquacento wyprzedza na autostradach ;( ;( :wallbash:

Bardzo proszę o jakąś pomoc;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem nawet bo niedawno kupiłem ten samochód i nie sprawdzałem katalizatora czy jest czy już ktoś coś kombinował, rano sprawdzę czy jest i się odezwę a jeżeli będzie to mam go wydłubać?? czy po prostu wymienić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1 to załatw vag-com pełną wersję, bo tylko 1 błąd jest pokazany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam podobny problem. Autko niema mocy. Rozpędza sie powoli i max do ok. 120km/h. Obroty zatrzymują się na 4 – biegu przy 3200 a na 5 biegu 2500. Jakiś czas temu podczas jazdy tak ok 160 km/h było słychać wyraźny świst powietrza (myślałem że szyba była niedomknięta).

AUDI A4 2000 AJM 1.9 TDI

Jak myślicie co mogło się stać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem nawet bo niedawno kupiłem ten samochód i nie sprawdzałem katalizatora czy jest czy już ktoś coś kombinował, rano sprawdzę czy jest i się odezwę a jeżeli będzie to mam go wydłubać?? czy po prostu wymienić??

Jaki masz przebieg i czy jestej jego w 100% pewny? Jeżeli duużo pow. 200.000 to zapewne katalizator może być zapchany i blokuje prwaidłowe odprowadzenie spalin. Poczytaj na forum bo jest trochę opinii... Ja rónież przymierzam się do wydłubania go :)

Witam.

Mam podobny problem. Autko niema mocy. Rozpędza sie powoli i max do ok. 120km/h. Obroty zatrzymują się na 4 – biegu przy 3200 a na 5 biegu 2500. Jakiś czas temu podczas jazdy tak ok 160 km/h było słychać wyraźny świst powietrza (myślałem że szyba była niedomknięta).

AUDI A4 2000 AJM 1.9 TDI

Jak myślicie co mogło się stać ?

Kolego po pierwsze to podepnij VAG, sprawdź błędy i zrób pełne logi. Na foru jest kilku specjalistów od czytania logów. Napewno ci pomogą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam podobny problem. Autko niema mocy. Rozpędza sie powoli i max do ok. 120km/h. Obroty zatrzymują się na 4 – biegu przy 3200 a na 5 biegu 2500. Jakiś czas temu podczas jazdy tak ok 160 km/h było słychać wyraźny świst powietrza (myślałem że szyba była niedomknięta).

AUDI A4 2000 AJM 1.9 TDI

Jak myślicie co mogło się stać ?

Zrob jak kolega otworz maske daj w gaz druga osoba patrzy czy gdzies nie ma nieszczelności oraz czy slychac turbo. Jak nie pomoze to VAGuj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem i narazie nic nikt nie grzebał przy katalizatorze można powiedzieć ze jest nieruszany. Vag podpinało mi ze 4 znachorów i nie ma błędów i to mnie właśnie skromnie mówiąc irytuje...;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wężyki od podcisnien posprawdzane- wymienione - na pewno prawidłowo podłączone wszystko...??

synchronizacja rozrządu sie zgadza??

paliwo- gdzie zalewane i kiedy był F.paliwa zmieniany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem i narazie nic nikt nie grzebał przy katalizatorze można powiedzieć ze jest nieruszany. Vag podpinało mi ze 4 znachorów i nie ma błędów i to mnie właśnie skromnie mówiąc irytuje...;/

Jak podpinali stacjonarnie w warsztacie, to pewnie tylko błędy oczytali.

Trzeba zrobić dynamiczne logi i popatrzeć w parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem i narazie nic nikt nie grzebał przy katalizatorze można powiedzieć ze jest nieruszany. Vag podpinało mi ze 4 znachorów i nie ma błędów i to mnie właśnie skromnie mówiąc irytuje...;/

dokładnie rób logi dynamiczne a nie odczytanie błędów u heńka w garażu

Jeśli nie wiesz co to jest to :szukaj: jest o tym cała "encyklopedia" na forum

Jak podpinali stacjonarnie w warsztacie, to pewnie tylko błędy oczytali.

Trzeba zrobić dynamiczne logi i popatrzeć w parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj musiałem przeciągnąć auto na 1-szym biegu żeby się wcisnąć z wydechu wyleciało mi kupę czarnego dymu i autko zbiera się ciut lepiej więc chyba macie rację co do tego zatkania katalizatora za tydzień się za to wezmę z powodu braku czasu i na pewno dam znać co i jak czy się polepszyło czy dalej będzie to samo...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...