Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Gasnący silnik i Kontrolka EPC


robak1305

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich :)

mam problem z gaśnieciem silnika na wolnych obrotach i żeby zapalić to musze troche go pokrecić i jak już zapali to pojawia mi sie kontrolka EPC i silnik jakby slabszy byl po ponownym odpaleniu kontrolka gasnie :(

Podlonczylem komp pod VAG i wyskoczyly mi nastepujace bledy

17927.P1519 Przestawienie walka rozrzadu rzad cylindrow 1 niesprawnosc

16684.P0300 Kilka cylindrów -stwierdzona przerwa w zaplonie

16706.P0322 Czujnik obrotów walu korbowego czujnik liczby 0 obrotów brak sygnału G28

16804.P0420 Układ katalizatora rzad cylindrów 1 sprawnosc ponizej wartości progowej

17698.P1290 Czujnik temperatury płynu chłodzacego sygnał wejsciowy za wysoki

18010.P1602 Komputer sterójący śilnika napięcie zasilania akumulatora za niskie

Prosze o pomoc w odczytaniu tych błedów i które odpowiadaja za gaśniecie silnika

Dziekuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem to samo

czeka cie wymiana czujnika polozenia walu. jesli jestes w anglii to sie nazywa Engine SPeed Sensor i kosztuje okolo 80 funtow plus wymiana.

ja zrobilem to sam. nic trudnego tylko troszke gimnastyki, po wymianie czujnika wszystkie bledy znikna.

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem

zaraz poszukam zdjecie, taka tylko sugestia ze latwiej jest dojsc od gory

tu jest pelny opis i zdjecia: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/104097-B6-A4-1.8T-Engine-Speed-Sensor-%28G28%29-Replacement

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki koleszko !!! jutro pojade kupic ten czujnik i go wymienie :)

pozdrawiam [br]Dopisany: 15 Lipiec 2010, 20:41_________________________________________________wymieniłem tak jak kolega podpowiedział i juz 3 dzien jest ok nie gasnie i kontrolka EPC sie nie pojawia :) a dodam ze błedy skasowałem i po 2 dniach sprawdziłem ponownie i z posród 5 dwa pojawiły sie ponownie ale to chyba nie dotyczy tego gaśniecia

moze ktos wie co one oznaczaja i co trzeba wymienić ??

17927.P1519 Przestawienie walka rozrzadu rzad cylindrow 1 niesprawnosc

16804.P0420 Układ katalizatora rzad cylindrów 1 sprawnosc ponizej wartości progowej

dzieki za jakomkolwiek pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dodam od siebie,że numer czujnika się zmienił

078 906 433 A,już nie produkują-teraz jest 071 957 147

kupiony i wymieniony dziś błąd 16706 zniknął,wraz z kontrolką EPC i gasnącym silnikiem :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi też pada ten czujnik jaki powinienem kupić do 3.0 V6 multitronic ? i gdzie on się znajduje u mnie ?

według mojego źródła - do Twojego silnika 078 906 433 B do manualnej skrzyni, ale może się zmienił numer-podaj w ASO ten, a oni powiedzą, czy sie zmienił do V-6 tak, jak w przypadku 4-o cylindrycznych :wink4:

lokalizacja na pewno na dole silnika, gdzieś na wysokości wału korbowego, dla pewności odszukaj szarą wtyczkę pod zbiornikiem płynu chłodniczego i po kablu dojdziesz, gdzie jest czujnik-na pewno jest na jeden imbus :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj chciałem to wymienić i w dwóch warsztatach odmówiono :) nie chcieli się brać bo dużo roboty w 3.0 jest :wallbash: tzn jeden się wziął pościągał osłony od dołu by sprawdzić gdzie idzie ten czujnik ale go nie znalazł bo wszystko przeszkadza by go zobaczyć skrzynia itp. umówiłem się w Poniedziałek z jednym polecanym warsztatem tam zrobią koszt wymiany ok 100-150zł a ja myślałem że sam to zrobię ;) to nie takie łatwe jak w 1.8 gdzie jest wszystko na widoku .[br]Dopisany: 11 Styczeń 2012, 20:47_________________________________________________Zrobione jak na razie ok koszt 129zł czujnik zamiennik niemiecki i 120zł wymiana niezła zabawa jest w 3.0 by to wymienić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

od kilku dni, mam problemy z gasnącym silnikiem i pojawiającą się kontrolką EPC. W sumie, samochód zachowuje się dziwnie, na dwa poniższe sposoby;

1. Zapala się kontrolka EPC w trakcie jadzdy, gaśnie silnik a na zegarach miga "Ol druck" po niemiecku. Zdarzyło się to dwa razy w ciągu kilku dni, miedzy zdarzeniami przejechane około 150 km.

2. Druga sytuacja, która m miejsce właściwie na każdym krótkim odcinku ostatnio. Obroty spadają poniżej 1000, zaświeca się kontrolka EPC, obroty wracają do pierwotnego poziomu, kontrolka się świeci, ale silnik pracuje normalnie. Po zgaszeniu, i po odpaleniu po kilkunastu minutach, kontrolka się nie świeci, ale po kliku kilometrach to samo ponowny spadek obrotów i kontrolka EPC.

Dzisiaj byłem na kompie i pokazało mi poniższe błędy;

P0012 Za bardzo opóźniony rozrząd.

P0322 Brak sygnału wejść obrotu układu rozrządu

000562 Czujnik poziomu oleju G266 (pojawia mi się również sensor na zegarach)

Rozrząd wymieniony rok temu, przejechane jakieś 10-14 tys km.

Sensor oleju pokazywało mi wcześniej na zegarach, nie pojawił wraz z kontrolką EPC.

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady.

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...