Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Fotel kierowcy - do czego służy ta część?


steve69

Rekomendowane odpowiedzi

Parę dni temu podczas jazdy usłyszałem metaliczny trzask jakby cos się złamało. W pierwszej chwili pomyślałem, że "poleciał" podłokietnik, ale to nie było to. Dopiero po chwili zauważyłem metalowy pręt sterczacy z okolic zatrzasku/zamka pasa bezpieczeństwa kierowcy.

Wczoraj wymontowałem fotel i ujrzałem coś takiego:

DSC04233b_apxaxxw.jpg

Po porównaniu z fotelem pasażera okazało się, że koniec pręta oznaczonego na czerwono (1) powinien znajdować się w metalowym oczku w miejscu oznaczonym na żółto (2). Niestety oczko to zostało właśnie ułamane.

Tutaj widać dokładniej miejsce uszkodzenia:

DSC04234b_apxaxxa.jpg

A tutaj cały pręt (1) po wyciągnieciu z fotela:

DSC04236b_apxaxnx.jpg

Jako, że mocowanie zostało ułamane, to wyjąłem pręt z siedzenia i zamontowałem je z powrotem w samochodzie już bez niego.

Wszystko działa tak jak przedtem (regulacja pochylenia oparcia, wysokości siedzenia, odcinka lędźwiowego).

Zatem pytanie: do czego to właściwie jest?

Wydaje mi się, że to jakiś rodzaj sprężyny, ułatwiającej pochylanie oparcia albo podnoszenie/opuszczanie siedziska.

No i czy jeżdżąc bez tego, nie popsuję sobie czegoś jeszcze bardziej?...

--

Pozdrawiam.

Sławek

Edytowane przez steve69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też ostatnio coś fotel kierowcy skrzypi :mysli:

u mnie nic nie skrzypiał :) strzelil tak sam z siebie ale to tak przywalilo ze myslalem ze kolo urwało :polew:[br]Dopisany: 27 Luty 2011, 16:16_________________________________________________czyli nie znamy odpowiedzi na to pytanie?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jeżeli to się stało w czasie jazdy, czyli podczas siedzenia na fotelu to ja bym obstawiał że ma to związek z regulacją fotela na wysokość, ale pewności nie mam. Sprobuj trochę pogrzebać przy regulacji fotela, może zauważysz jakąś różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko dziala tak jak przedtem tylko drut sterczy :>

Zrób to co ja i wywal go, bo kiedyś gacie rozedrzesz... :>

--

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dniach będę wywalał fotel z auta w celu naprawy linki do poziomego przesuwu fotela przód tył to zrobię Wam fotę o ile u mnie ten pręt jest nadal oryginalnie zamontowany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jest to jakieś wzmocnienie. Jeśli tam było oryginalnie to na pewno było tam z jakiegoś powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale egr czy kat nie ma nic do bezpieczeństwa. A to może być dodatkowe wsparcie fotela i dopiero zobaczysz różnice jak gdzieś przypieprzysz... (nie życzę ofc)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byś się zdziwił. Możliwe, że parunastu inżynierów siedziało nad tym kawałeczkiem przez pare dni a ty mówisz, że nie potrzebny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pręt ma za zadanie spełniać rolę sprężyny. Po włożeniu go trzeba mocno nagiąć i zaczepić w miejsce tego zółtego koła gdzie zaznaczyłeś!

gdy jest wszystko założone fotel łatwiej podnosi do góry.

Łatwiej jest naciągnąć pręt gdy fotel jest w pozycji góra.

Radzę go założyć bo z czasem mechanizm podnoszenia może nie domagać, a częsci brak.

Pręt nie jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo tylko za funkcjonalność, jednak z czasem gdy układ podnoszenia rozsypie sie pod wpływem twojego cieżaru.

Może sie okazać że przy 140km?h siedzenie sie opuści na dół i bedziesz widział droge pomiędzy kierownicą a deską rozdzielczą.

Może sie wymądrzam ale kiedyś składałem takie foteliki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow, dzieki wielkie za info, tez mi sie wydawalo ze ten pret jest powiazany z jakas regulacja. Rozumiem ze skoro zwykle mam siedzenie maxymalnie opuszczone to nie musze sie nim przejmowac?

Da sie ten element jakos dospawac by mozna bylo napiac ten pret?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się to ułamało jakieś 2 lata temu. Rzeczywiście regulacja góra dół chodzi gorzej ale jak ktoś jeździ z siedzeniem w jednej pozycji cały czas to nie ma się czym przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...