BigYaroslav Opublikowano 16 Lipca 2010 Opublikowano 16 Lipca 2010 Witam! Wygląda to tak jakby turbina sie zacinała. Jest kilka różnych problemów -podczas przyspieszania przy 120km/h turbina jakby sie zacina -woda dziwnie sie zachowuje (albo jest stale ok 75st albo 90) -gdy podczas jazdy wrzucam na luz i ponownie po przejechaniu znacznego odcinka włączam 5tke to turba juz nie ma Problemy te nie zawsze występują choć niekiedy nakładają się na siebie! nie wiem co robić . . . Gdy zgaszę silnik podczas jazdy i na nowo go odpalę wszystko jest w porządku . . . Podlączalem komputer i wykazał mi 3 błędy: -Miernik masy powietrza -Ciśnienie w kolektorze ssącym -Zawór regulujący ciśnienia doładowania czy jest szansa ze sam naprawie usterkę i co to jest? z tego co wiem to mój model (1z) jest wyposażony w turbinę ze stalą geometrią - nawiązuje tu do tego słynnego problemu z zacinaniem sie łopatek w turbinach o zmiennej geometrii. Wiec mnie chyba? ten problem nie dotyczy choć oznaki są podobne
michał69 Opublikowano 16 Lipca 2010 Opublikowano 16 Lipca 2010 trzeba by podłączyć vaga i zrobić logi
lutas Opublikowano 17 Lipca 2010 Opublikowano 17 Lipca 2010 -woda dziwnie sie zachowuje (albo jest stale ok 75st albo 90) takie objawy to raczej tylko uszkodzony termostat może dawać. Nie mieszałbym tego z innymi objawami bo robi się bałagan wtedy ze znalezieniem przyczyny. Często jeździsz tzw. PSJ ?
prokuski Opublikowano 17 Lipca 2010 Opublikowano 17 Lipca 2010 sprawdz wszystkie objemki czy nie sa luzne ???
BigYaroslav Opublikowano 18 Lipca 2010 Autor Opublikowano 18 Lipca 2010 Wszystko juz sprawdzałem. wszystkie złaczki popryskalem kontaktem w sprayu a i najwazniejsze sprawdzilem filtr powietrza, ktory byl bardzo zabrudzony! przeczyscilem go i pojechalem ja sprawdzic. no poki co wszystko jest dobrze, ale jutro jade w trase i sie okarze. a co do PSJ to nie bardzo do mnie sie to tyczy . . .
lutas Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 a co do PSJ to nie bardzo do mnie sie to tyczy . . . No i bardzo dobrze. To jest szkodliwe dla turbodiesla. Zresztą w każdym silniku od czasu do czasu trzeba przeczyścić zawory
BigYaroslav Opublikowano 23 Lipca 2010 Autor Opublikowano 23 Lipca 2010 Witam! Jutro jadę do lekarza od Diesli bo już nie mam na to siły . . . Audika nie szaleje już tak jak na początku, co prawda nie jeżdżę już w ogóle na luzie, ale teraz gdy w trasie ok 150km drogi to z 2-3 krotnie mi jakby odetnie zapłon przy ok 115-120 i już dalej nie chce iść, a wiem co ona potrafi. Nie idzie może jakoś imponująco szybko ale daje rade, i czuje kiedy przyspieszam na 5 biegu to ciągnie ciągle od 90 tak do 160km/h i jest to przyspieszenie jednostajne, ale już nie teraz ;( to tak jakbym nagle odjął gazu . . . na obrotach sie nie zmienia ale zaczyna zwalniać. . . a żeby była jasność to droga jest prosta. potrafi mi nawet to z górki zrobić! a najgorzej jest przy wyprzedzaniu . . . Koledzy pomóżcie! może ktoś miał już podobny problem . . .
Bugatti Opublikowano 23 Lipca 2010 Opublikowano 23 Lipca 2010 a co do PSJ to nie bardzo do mnie sie to tyczy . . . Każdy tak mówi (nie twierdze że kolega kłamie ;-)) ale co 2-3 post w tym dziale to problem zapieczonych kierownic. Te kilkaset PLN w skali roku oszczędności na paliwie idą w tysiące na nowe turba...ehh... Pozdr.
Pandzior Opublikowano 23 Lipca 2010 Opublikowano 23 Lipca 2010 a co do PSJ to nie bardzo do mnie sie to tyczy . . . Każdy tak mówi (nie twierdze że kolega kłamie ;-)) ale co 2-3 post w tym dziale to problem zapieczonych kierownic. Te kilkaset PLN w skali roku oszczędności na paliwie idą w tysiące na nowe turba...ehh... Pozdr. 1Z nie ma turba ze zmienną geometrią.
pawelwor Opublikowano 24 Lipca 2010 Opublikowano 24 Lipca 2010 (...)najwazniejsze sprawdzilem filtr powietrza, ktory byl bardzo zabrudzony! przeczyscilem go i pojechalem ja sprawdzic. (...) Jak często wymieniasz filtr powietrza?
tokarka606 Opublikowano 24 Lipca 2010 Opublikowano 24 Lipca 2010 Witam! Wygląda to tak jakby turbina sie zacinała. Jest kilka różnych problemów -podczas przyspieszania przy 120km/h turbina jakby sie zacina -woda dziwnie sie zachowuje (albo jest stale ok 75st albo 90) -gdy podczas jazdy wrzucam na luz i ponownie po przejechaniu znacznego odcinka włączam 5tke to turba juz nie ma Problemy te nie zawsze występują choć niekiedy nakładają się na siebie! nie wiem co robić . . . Gdy zgaszę silnik podczas jazdy i na nowo go odpalę wszystko jest w porządku . . . Podlączalem komputer i wykazał mi 3 błędy: -Miernik masy powietrza -Ciśnienie w kolektorze ssącym -Zawór regulujący ciśnienia doładowania czy jest szansa ze sam naprawie usterkę i co to jest? z tego co wiem to mój model (1z) jest wyposażony w turbinę ze stalą geometrią - nawiązuje tu do tego słynnego problemu z zacinaniem sie łopatek w turbinach o zmiennej geometrii. Wiec mnie chyba? ten problem nie dotyczy choć oznaki są podobne Co do temperatury to termostat do wymiany lub za mała ilość płyny. Ciśnienie w kolektorze -niedoładowanie, nieszczelny wężyk pomiędzy IC a kompem, -przeładowanie,zawór N75 do wymiany,nieszczelne wężyki na tym zaworze lub zacinająca się sztanga turbo.(doładowanie 0,9Bara) Najlepiej podpiąć VAGA ale można też manometr i będzie wszystko widać.
BigYaroslav Opublikowano 25 Lipca 2010 Autor Opublikowano 25 Lipca 2010 Wraz z olejem wymieniam filtry. Czyli co jakies 4 mce
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się