Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Przybywa oleju.


andy_sky

Rekomendowane odpowiedzi

czy w silnikach diesla podobnie jak w benzynowych na krótkich odcinkach może przedostawać się paliwo do oleju :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie powinno a świadczyć to może o nieszczelności w pompkach jeżeli problem dotyczy twojej motorowni. Dokładnie nie pamiętam ale na forum ktoś już poruszał ten problem. Ponadto w takiej sytuacji nie powinno się jeździć ponieważ paliwo rozcieńcza olej a ten traci właściwości smarujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też po zakupie wydawało się że przybywa ..... a sprawdzasz olej po nocy :cool1:

odessij trochę tego oleum po nocy tak żeby było 1/2 stanu, pojeździj i znów po całej nocy stania w tym samym miejscu najlepiej, sprawdź jeszcze raz. Olej długo spływa po odpaleniu a w szczególności po krótkich odcinkach, więc jak sprawdzasz bez odpowiedniego odstania może się wydawać że jest za mało ... dolewasz, a potem jak dobrze ścieknie masz ponad stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem dziś rano przed odpaleniem,było w nocy dość chłodno no i mam więcej niż 3 miechy temu,dodam że 3 miechy temu było dużo chłodniej,czy to może być przyczyna przybyło raptem ze 3mm na bagnecie :([br]Dopisany: 19 Lipiec 2010, 14:34_________________________________________________dodam że parę razy zaświeciła się kontrolka oleju z sygnałem dźwiękowym kilka seund i zgasła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a płynu chłodniczego Ci czasem nie ubywa ..

jaka kontrolka żółta czy czerwona ??

Jeśli nic z tych rzeczy to albo uszczelniacze na pompkach albo pierścienie puszczają ON do oleju :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to znaczy że był brak ciśnienia oleju :kwasny:

Proponuję nie jeździć tylko natychmiast zdiagnozować porządnie auto, może smok się zapchał a może pompa szwankuje, może filtr oleju, a może za dużo ON w oleju tak czy inaczej musisz to szybko zdiagnozować bo zatrzesz silnik i wtedy dopiero zaczną się koszty :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to smok :(

Element pompy oleju za pośrednictwem którego pompa pompuje olej z miski olejowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych głowicach tych silników słabym punktem są gniazda pompowtrysków, a właściwie ich niepewne mocowanie.

W czasie pracy pompki kiwają się na boki, wyrabiając gniazda pompek w głowicy.

Ostatnio robiłem u siebie uszczeleczkę pod głowicą ( a głowicę mam taką samą jak u Ciebie ), przebieg 112 kkm i mechanior powiedział że jak gniazda pompekwytrzymają jeszcze do 200 kkm to będzie dobrze :angry:

Ich zużycie objawia się właśnie przedostawaniem paliwa do oleju.

Powinieneś sprawdzić lepkość oleju , jak jest bardzo rzadki to diagnoza jest niemal 100% pewna. :gwizdanie:

Jaki masz przebieg motorówki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

150 tyś :([br]Dopisany: 20 Lipiec 2010, 20:40_________________________________________________dzisiaj w nocy było bardzo zimno okazało się rano że oleju jest tyle samo co kilka miesięcy temu,zatem temperatura atm.ma wpływ na poziom oleju,dodam że wycieków nie mam a olej nie capi ropą,martwi mnie jednak ta kontrolka,nie zapaliła się jednak od ostatniego razu,byłem na vagu i mam błąd czujnika temp.paliwa,dodam też że ta kontrolka zapaliła się po zamknięciu maski,czy może miec na nią wpływ czujnik otwarcia maski :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Watpie zeby auto majace 10 lat bedzie mialo 150 tysiecy przebiegu :D Masz ju zajechany motor i trzeba troche powymieniac :D Powodzenia.. Jedz do mechanika jak najszybciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Watpie zeby auto majace 10 lat bedzie mialo 150 tysiecy przebiegu :D Masz ju zajechany motor i trzeba troche powymieniac :D Powodzenia.. Jedz do mechanika jak najszybciej

jak masz pisać pierdy to lepiej nic nie pisz,jakbym nie był pewien przebiegu to nie piszę nie wszystkie stare auta muszą być zajechane :wallbash:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam też że ta kontrolka zapaliła się po zamknięciu maski,czy może miec na nią wpływ czujnik otwarcia maski :(

często w 2.0 benzynie ALT są takie przypadki, że wyskakuje kontrolka oleju, a po otworzeniu i zamknięciu maski gaśnie. W dziale z benzynami jest długi wątek popytaj tam, może wiadomo jaki to ma związek. Sprawdź ciśnienie na garnkach i ciśnienie oleju, korekcje, będziesz coś więcej wiedział o motorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego najlepiej jest poziom oliwy sprawdzać gdy silnik jest rozgrzany i po zgaszeniu postoi na równej powierzchni z 5-10min wtedy masz pewność 100%.

jeśli przybywa olej czyli paliwo przedostaje sie do oleju -będzie czuć bardzo dizla w oliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najbardziej powtarzalny wynik daje sprawdzenie gdy silnik jest zimny. olej potrzebuje czasu aby splynac do miski po zgaszeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy oby na pewno Marcienie...? przelej sobie olej rozgrzany i zimny - który przeleje sie szybciej i w większej ilości...?? :) dlatego wymienia sie olej w silniku gdy motorownia jest rozgrzana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy oby na pewno Marcienie...? przelej sobie olej rozgrzany i zimny - który przeleje sie szybciej i w większej ilości...?? :) dlatego wymienia sie olej w silniku gdy motorownia jest rozgrzana...
masz rację ale powinno się sprawdzać na zimnym bo wtedy jest go mniej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...