Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Pierwszy raz wpadł w tryb awaryjny


YATES

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio jadąc do pracy chciałem trochę przeczyścić turbinkę i w okolicach 4500 obrotów auto dostało odcięcie i wpadło w tryb awaryjny. Do ponownego odpalenie straszny muł. Do VAG-a bede miał dostęp dopiero w weekend , a chciałbym wstępnie już coś wiedzieć więc tak na szybko - jakie są najczęstsze powody wpadania przy wysokich obrotach w tryb awaryjny ??? Kończąca się turbina, nieszczelny dolot, zapchany katalizator czy macie jeszcze jakieś pomysły ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest kilka powodów. Najczęstsze to np: kończy się T (przycina się zmienna, uszkodzona wirówka....), nieszczelny dolot (proponuję sprawdzić węże od od IC do T)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro problem wystąpił pierwszy raz i nie pojawił się przy kolejnych próbach przeciągania na wysokich obrotach to podejrzewam, że ani odczyt błędów ze sterownika silnika ani logi dynamiczne na chwilę obecną nic nie pokażą, błąd przeładowania lub niedoładowania jest zapisywany dopiero gdy zaczyna występować często lub jest trwała usterka ale w tym przypadku nie sądzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno miałem podobny problem. Po przeciągnięciu, zaczynał strasznie mulić. Opisałem swój problem na mitingach kuj-pom i koledzy określili, że najprawdopodobniej zatarte kierownice turbiny lub EGR szwankuje. Postawiłem wszystko na jedną kartę i zacząłem go wkręcać ile Bozia dała, nawet przez chwilę do 5200 obr\min. Po parunastu takich przeciągnięciach, problem znikł jak ręką odjął. Koledzy orzekli, że najprawdopodobniej przyczyną były zapiekające się kierownice, a przez wysokie obroty, a co za tym idzie, wyższe ciśnienie spalin, rozruszały się. Jednocześnie dodali, że powodem zapiekania się owych kierownic, jest uprawianie PSJ. Od tej pory częściej pozwalam sobie na rozhuśtanie silniczka.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro problem wystąpił pierwszy raz i nie pojawił się przy kolejnych próbach przeciągania na wysokich obrotach to podejrzewam, że ani odczyt błędów ze sterownika silnika ani logi dynamiczne na chwilę obecną nic nie pokażą,

dynamiczne moga pokazac ze suszarka dmucha ponad stan ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd przeładowania lub niedoładowania jest zapisywany dopiero gdy zaczyna występować często lub jest trwała usterka ale w tym przypadku nie sądzę.

Całkowita nie prawda,ale żyj z ta niewiedza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd przeładowania lub niedoładowania jest zapisywany dopiero gdy zaczyna występować często lub jest trwała usterka ale w tym przypadku nie sądzę.

Całkowita nie prawda,ale żyj z ta niewiedza.

marewel gdybym tego nie wiedział z autopsji to bym takich rzeczy nie pisał, z notlaufami miałem problemy od kilku miesięcy, najpierw sporadycznie występowały potem coraz częściej a mimo to VAG nie zapisał żadnego błędu (silnik ALH, sterownik 038 906 018 AE). Dopiero kiedy najpierw zardzewiała wewnątrz grucha podciśnienia i zablokowało na stałe w niej sztangę to pojawił się błąd 17965. Po wymianie siłownika podciśnieniowego spokój na kolejnych kilka miesięcy a potem ponowne notlaufy i błąd ten sam jak dźwignią kąta natarcia kierownic spalin przy turbo nie dało się już wcale ruszyć. Mimo logów dynamicznych 011, w których turbo z początku zaczęło znowu przeładowywać po zmianie siłownika podciśnienia i trybów awaryjnych błąd się nie pojawiał - dopiero pod koniec zanim postanowiłem wyczyścić zmienną geometrię.

Nie pisz mi więc, że są to bzdury skoro o vagowaniu i diagnozowaniu błędów mam jako takie pojęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam ten sam problem, wymieniłem zawór ciśnienia doładowania było dobrze przez 2 dni teraz problem powrócił :kwasny: mechanik coś nawija o jakiś regulacjach albo wymianie turbo, co nie bardzo mi pasuje jak czytam forum :confused4: jest ktoś w stanie z śląska porobić logi? najlepiej dziś albo jutro bo w środę mam oddać auto mechanikowi, auto ma przejechane ponad 251 tys. Może jakieś propozycje? bo w piątek mam jechać na Chorwację :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...