Gość mancer Opublikowano 22 Lipca 2006 Opublikowano 22 Lipca 2006 Grzebałem ostatnio trochę przy MAF`ie. Oto efekt: http://img80.imageshack.us/my.php?image=maftm8.jpg Samochód A4 1.8T Q 2001 + chip (nastawiony raczej na w miarę płaski moment i max moc, a nie max moment jak najniżej ;-) . Wykresy z Vaga - Engine, Blok 002. Oś X obroty. Oś Y zmierzony przepływ masy powietrza w czasie [gramy/sek.] Wszystkie pomiary w podobnych warunkach (słońce i ~30C) 1) "4,5 letni MAF" to stan zastany Nawet nieźle jak na taki wiek. Ale chciałem żeby było lepiej. Wykres trochę poszarpany jednak nie było tego w ogóle czuć podczas przyśpieszania. 2) "Po umyciu" - Dokładna kąpiel i płukanie przepływomierza w izopropanolu > 99% . Wykres się wygładził. Miedzy 3,5k -4,5k rpm troszkę się poprawiło (a może mały boost spike się trafił ? ) . Jednak w pozostałym przedziale porażka. Czuć było zmniejszenie mocy. 3) "Nowy" - wymieniłem MAF w ASO. Zostawia się stary (razem z obudową) i za jedyne 403zł dostaje regenerowany (oczywiście o sprawności nowego). Nie zapomnijcie zdjąć ze swojego z "rurki" gumowej uszczelki Ogólnie zmierzona masa powietrza jest czynnikiem kluczowym i wprost proporcjonalnym do generowanej mocy. W 1.8T dzieląc maksymalny odczyt z MAF`a przez 0,8 można uzyskać dość trafne przybliżenie mocy na silniku (w większości przypadków jakie widziałem dawało to zawyżony o ~2-3% wynik). Jaki wniosek z tego ? IMHO Nie warto czyścić takiej przepływki. Poprawę przyniesie to co najwyżej gdy jest w stanie agonalnym. Inaczej można go tylko bardziej popsuć. Polecam od razu zakup nowej ;-) No chyba że komuś zwisa i nie widzi różnicy między 190KM a 210KM
poziek Opublikowano 22 Lipca 2006 Opublikowano 22 Lipca 2006 bardzo to ciekawe co pokazałeś, i pomocne bo sam będe zmieniał przepływke po powrocie do kraju jaki masz kod silnika i kto pisał ci program ?? jeśli można wiedzieć
szogun0 Opublikowano 24 Lipca 2006 Opublikowano 24 Lipca 2006 Napisz jeszcze kilka rzeczy. 1. Próby robiłeś podczas jazdy czy na postoju. 2. O ile masz zwiększone ciśnienie doładowania. 3. Jakie masz oznaczenie silnika. Ja ostatnio na postoju sobie trochę z lapkiem pogazowałem i przepływ jest mniejszy niż 100 g/sec, co prowdopodobnie kwalifikuje przepływomierz do wymiany. Zrobię mu jeszcze test drogowy i zobaczę jakie wtedy ma wartości. PS: czy masz jakiś wzorcowy wykres powiązania obrotów silnika z przepływem powietrza dla silnika 1.8T nie czipowanego (najlepiej AEB) aby móc porównywać sprawność przyepływomierza :?:
poziek Opublikowano 25 Lipca 2006 Opublikowano 25 Lipca 2006 Szogun na postoju to można sobie w nosie podłubać zobacz jak to się będzie przedstawiało np na 3 biegu od 2000rpm do odcinki i napisz co wyszlo
szogun0 Opublikowano 25 Lipca 2006 Opublikowano 25 Lipca 2006 Masz razję Poziek. Tylko czekam na odpowiedzi od Mancera na moje pytania, żebym mógł mieć jakiś punkt odniesienia. No bo jeśli ma znacznie podniesione ciśnienie doładowania to musowo tłoczy więcej powietrza i nie ma go co porównywać z seryjnym silnikiem.
Gość mancer Opublikowano 28 Lipca 2006 Opublikowano 28 Lipca 2006 Hej! Sorki że nie odpowiadałem.. byłem na urlopie . Mam podniesione ciśnienie. Jakoś tak się złożyło że program robił EX . Silnik seryjny AWM (nie sprzedawany w EU), turbina K03s. Do ilu podniesione, to ciężko określić, bo w 1.8T ważny jest przepływ masowy (czyli to co wskazuje przepływomierz), nie samo ciśnienie doładowania. MAP chyba służy głównie od wykrywania boost leak`ów i sterowania N75. Jak jest zimno to ciśnienie dochodzi do ok 0.9-1.0bara i stara się to utrzymać jak najdłużej. Jak bardzo gorąco potrafi wskoczyć w peeku na 1,2 (ale przy ~5000rpm spada już do ok 1bara - mała turbinak nie wydaje ). BTW. Po powrocie z trasy 450km wrażenia takie, że coś to moje Audi słabo lata... Chyba quattro troche waży i strasznie moc zjada przy wyższych prędkościach. Dupohamowania mówi, że napędza się jak coś w okolicach ~170KM w ośce... Albo mam jeszcze wypaczone oczekiwania po moim starym 1.8T zrobionym na 320KM :roll:. Jak znajde chwile to przejade się do VTG zmierzyć ile jest na prawde.
Sławek_M Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Opublikowano 22 Sierpnia 2006 mancer, Witam. Posiadam identyczny silnik w moim świerzo sprowadzonym z USA A4. Jaki silnik z wersji EU jest najbardziej zbliżony do AWM z USA bo jeśli pytać o części do tego silnika to "nie ma takiego oznaczenia". Chodzi mi między innymi o rozrząd. A jak w ogóle się sprawuje ten moto jakie jest faktyczne spalanie i na co trzeba uważać? Z góry dzięki za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się