peter0711 Opublikowano 24 Lipca 2010 Opublikowano 24 Lipca 2010 Witam Przy przekręconym kluczyku na zapłon (silnik nie odpalony) zawór N75 cały czas "pyka". Czy to normalne czy nie powinno tak być ? Dodam jeszcze że w VAG'u wychodzi błąd 575.
pieckinn Opublikowano 24 Lipca 2010 Opublikowano 24 Lipca 2010 jeżeli błąd związany jest z n75 to do wymiany, proste
Sztomel Opublikowano 24 Lipca 2010 Opublikowano 24 Lipca 2010 pykanie N75 nie świadczy o jego uszkodzeniu ale przy turbo z zaworem upustowym czyli takim jakie występuje u Ciebie peter0711 przyczyną błędu 00575 zazwyczaj jest niesprawny pod względem mechanicznym N75 - lubi w nim pękać sprężyna (aby się o tym przekonać trzeba go rozebrać ale najpierw wskazane jest wykonanie logów dynamicznych i sprawdzenie szczelności wężyków ciśnieniowych).
Hoodek Opublikowano 25 Lipca 2010 Opublikowano 25 Lipca 2010 przepraszam ze sie tu wpisuje ale mam pytanie gdy dodaje gazu słyszę pykanie czy to jest N75 bo bylem na Vagu i jest tam błąd 575
AUDIANA Opublikowano 25 Lipca 2010 Opublikowano 25 Lipca 2010 Witam mam też problem z n75 przy 3,5 tys odcina mi moc. jak go dokładnie sprawdzic?
Sztomel Opublikowano 25 Lipca 2010 Opublikowano 25 Lipca 2010 Witam mam też problem z n75 przy 3,5 tys odcina mi moc. jak go dokładnie sprawdzic? w Twoim przypadku wszystko wskazuje, że masz przeładowanie turbo spowodowane zapieczeniem kierownic spalin ale jeśli chodzi o sprawdzenie N75 to tak : najlepiej odkręcić N75 i na wyjętym podpiąć do jego pinów multimetr, włączyć zakres pomiaru rezystancji na ten najniższy i sprawdzić czy rezystancja pomiędzy jego pinami wyniesie 14-20 ohmów - jeśli ww. wartość nie zostanie osiągnięta to N75 jest uszkodzony elektrycznie a jeśli pomiar będzie w ww. zakresie to podpinamy wtedy z akumulatora kawałkami kableków masę i plus na piny N75 (kolejność gdzie + a gdzie - nie ma tutaj żadnego znaczenia) i sprawdzamy wtedy zasysając ustami do siebie powietrze przez jego górny króciec oznaczony jako VAC - powinniśmy wtedy swobodnie zaciągać przez niego powietrze ale tylko i wyłącznie przez krócieć oznaczony jako ATM czyli ten z którego wychodzi wężyk do obudowy filtra powietrza (przy zatkaniu palcem króćca ATM powietrza nie powinno się dać zaciągnąć krócem VAC) jeśli zaś odłączymy zasilanie od N75 to przez króciec VAC powinniśmy zasysać powietrze tylko poprzez króciec OUT czyli ten, z którego wężyk idzie do gruchy siłownika podciśnienia przy turbo. Jeśli tak będzie to N75 jest sprawny pod względem czystości jego kanałów. Oczywiście powyższe sprawdzenie dotyczy tylko i wyłącznie N75 podciśnieniowego stosowanego do regulacji ciśnienia dołądowania w turbosprężarkach ze zmienną geometrią.
Hoodek Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 No tak tylko jak zdjelem waz i z drugiej strony odkrecilem te 3 sruby to to lopatki chodzily plynnie chociaz nie wiem co tam bylo w srodku bo nie mam dojscia aby ja odkrecic musialbym odkrecic kolektor
Sztomel Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 No tak tylko jak zdjelem waz i z drugiej strony odkrecilem te 3 sruby to to lopatki chodzily plynnie chociaz nie wiem co tam bylo w srodku bo nie mam dojscia aby ja odkrecic musialbym odkrecic kolektor nie wiem o jakich trzech śrubach piszesz ale jeśli dostałeś się do wirnika turbinki to owszem, będzie on chodził swobodnie - niezależnie od tego czy zmienna geometria jest zacięta czy nie. Aby sprawdzić zmienną geometrię trzeba pociągać za sztangę siłownika podciśnieniowego - tego u góry turbosprężarki pomiędzy jej muszlą zimną i gorącą.
Hoodek Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Przeczytalem na innym jakims forum Twoja wypowiedz i odrazu mnie olsnila:p Co to jest sztanga i grucha, I te foty sa dla mnie zbawieniem zaraz zobacze co i jak:)[br]Dopisany: 26 Lipiec 2010, 15:00_________________________________________________Czyli jak ten wezyk co wychodzi tak do gory to musi isc do tego N75??? bo ja mam wezyk ktory jest w tej gruszcze ale jest tylko wsadzony a z drugiej nie jest wolny i nie wiem do czego wogole on tam jest[br]Dopisany: 26 Lipiec 2010, 15:07_________________________________________________ja wzielem to sztange i moge Ja pociagnac do gory czy to dobrze???[br]Dopisany: 26 Lipiec 2010, 15:10_________________________________________________ Obejzalem taki o to filmik pozniej chcialem takie samo zjawisko zobaczyc u siebie lecz go nie bylo Czyli mam zapieczone kierowniczki??? Czy do wymiany czujnik N75
kowal1020 Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 u mnie przyczyną pykającego zaworu był załamany wężyk idący od sztangi turbiny, do zaworu n75. może masz to samo.
Sztomel Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Czyli jak ten wezyk co wychodzi tak do gory to musi isc do tego N75??? bo ja mam wezyk ktory jest w tej gruszcze ale jest tylko wsadzony a z drugiej nie jest wolny i nie wiem do czego wogole on tam jest[br]Dopisany: 26 Lipiec 2010, 15:07_________________________________________________ja wzielem to sztange i moge Ja pociagnac do gory czy to dobrze??? wężyk wychodzący z gruszki musi być podpięty do króćca oznaczonego jako OUT w elektrozaworze N75 bo w przeciwnym razie masz stałe niedoładowanie turbo, jeśli sztangę możesz podciągać w stronę gruchy na około 1.8 cm bez wyczuwalnych zacięć to znaczy, że zmienna geometria nie jest zapieczona, załóż tylko ten wypięty koniec wężyka do N75 i będzie turbo pompowało jak trzeba.
Hoodek Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 no tak ale ja nie wiem gdzie to wpiac bo przeciez tam juz wszystko jest wpiete zadnego wolnego miejsca na wezyk nie ma:/[br]Dopisany: 26 Lipiec 2010, 18:43_________________________________________________no tak sztange moge spokojnie na taka wysokosc podciagnac[br]Dopisany: 26 Lipiec 2010, 18:44_________________________________________________chyba zesmy sie zle zrozumieli jak znajde to foto to Ci pokaze o jaki mi wezyk chodzi[br]Dopisany: 26 Lipiec 2010, 19:41_________________________________________________http://obrazki.elektroda.net/87_1265765225.jpg chodzi mi o ten obrazek jest taki wezyk gdzie pisze ze jest on do N75
Sztomel Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 http://obrazki.elektroda.net/87_1265765225.jpg[/url] chodzi mi o ten obrazek jest taki wezyk gdzie pisze ze jest on do N75 no i dokładnie o tym wężyku pisałem aby go podpiąć pod króciec OUT w N75 tak jak na tym schemacie : skoro piszesz, że przy N75 jest wszystko podpięte i nie ma już miejsca to sprawdź gdzie biegną od niego wszystkie wężyki i podaj nam tutaj bo chyba masz obcięty ten wężyk w połowie
Hoodek Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 a moze lepiej poprostu zamienic ten wezyk i wsadzic ten wolny ale owszem zobacze co to za wezyk jest[br]Dopisany: 27 Lipiec 2010, 01:29_________________________________________________to by bylo jedyne wytlumaczenie ze moze sie rozlaczyly te wezyki albo cus bo przyjechalem nim az z konca Niemiec i bylo wszystko ok[br]Dopisany: 27 Lipiec 2010, 01:31_________________________________________________No i wszystko sie wyjasnilo Moja Bejbe znowu jedzie do przodu:D Wężyk był rozlączony a mechanik chcial mi czyscic turbine za 300 zl dobrze ze sie opamietalem Wielkie dzieki Sztomel żeby nie Ty to pewnie bym mu zaplacil a on mi by wężyk za 300 zl podlaczyl a nie czyscil turbine. Jeszcze raz dzieki:)[br]Dopisany: 27 Lipiec 2010, 10:53_________________________________________________Teraz mam kolejny problem gdy zrobilem ten wezyk bylo wszystko si do czasu.... teraz znowu tak robi czy myslcie ze to przez wezyk ktory moze na tym laczeniu przepuszczac prosze o pomoc bo sprwdzalem i i sa polaczone te wezyki a przez jeden dzien bylo wszystko si
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się