baskecior Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Klekot pojedzie i na 5 biegu na wolnych obrotach Niemniej tocząc się w korkach wolę jechac na 2-ce na wolnych obrotach niż zarzynac jedynkę. Na wyższych biegach raczej nie schodź niżej niż 1700 rpm.
krzyniek Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Opublikowano 21 Sierpnia 2007 ja mojego przedmuchałem ostatnio trochę bo mi escort wszedł na opinie... ale dałem sobie na wstrzymanie bo droga z zakrętami i wsie, droga od Kołbieli do Siennicy ( MorgothV8 bedzie wiedział gdzie)
Gość MorgothV8 Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Wiem dokładnie gdzie, wracając do 1Z-ta (miałem 1Z-ta) minimalne sensowne obroty przy jakich jeździłem to 1500-1700 RPM (niżej nie ma sensu, mowa o wyższych biegach), oszywiście zdarzyło sie jechać na 5-tce z 1200 RPM, ale wtedy albo redukcja albo delikatne przyspieszanie i but dopiero od gdzieś 1700 co do max to przy normalnej jeździe 3500, czasmi 4000 (ostrzej), sporadycznie do odcięcia (około 4900-5000 w moim byłym 1Z)
Pelex Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Mi się wydaj że 1Z jest dużo mniej elastyczny od np. AFN wnioskuje to tym że miałem 80 z silnikiem 1Z i tam jazda na zbyt niskich obrotach kończyła się niezłym drganiem karoseri dotyczy to 4 i 5 biegu bo na pierwszych trzech to sam jejżdził bez dodawania gazu
baskecior Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Mi się wydaj że 1Z jest dużo mniej elastyczny od np. AFN wnioskuje to tym że miałem 80 z silnikiem 1Z i tam jazda na zbyt niskich obrotach kończyła się niezłym drganiem karoseri dotyczy to 4 i 5 biegu bo na pierwszych trzech to sam jejżdził bez dodawania gazu AFN posiada turbo ze zmienna geometrią. Stąd ta wyższa elastyczność. 1Z pojedzie na 5 biegach bez dodawania gazu - 2 razu tak wracałem z Łodzi jak strzelił mi łacznik przy pedale gazu, 5-ka i 43 km/h.
Gość MorgothV8 Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Nie próbowałem, serio jedzie na piatce 43 km/h, nie szarpie ?? Próbowałem na trójce max
baskecior Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Jak wspomniałem mialem do dyspozycji tylko biegi i sprzęgło. Rozpedzasz go i zmieniasz biegi, oczywiście wszystko z głową Jak już złapie 5-ty bieg i zacznie ciągnąć - wjedzie nawet pod spore wzniesienie. Testowane nieraz :th:
Pelex Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Kolego BASKECIOR oczywiście wiem że te dwa silniki różnią się turbinami co ma ogromne znaczenie w kulturze jazdy a poza tym jest jeszcze jedna znacząca różnica pomiędzy 80 a A4 silnik w B-4 jest zawieszony na poduszkach gumowych a w A4 na olejowych co daje spora różnice w przenoszeniu drgań na karoserie
vetto Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Jak jezdzilem do 3tys w ciezkim ruchu miejskim to spalanie bylo 7.5 a teraz to do 2 tys i jazda jest plynna a i spalanie jest ok zadnych szarpan nie mam. Uwazam ze rozsadnie jest trzymac obroty pomiedzy 1.5 a 3 czyli okolo 2.3 i jak koledzy powiedzieli pociagnac na drugim do ok 4.3 oczywiscie zeby silnik niewyl pozdrawiam
Luqas26 Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Zmiana biegów w granicy 3tyś. obrotów to odpowiedni moment :th: np.mój 1Zecior bardzo lekko sobie wtedy jedzie i cichutko a jak sie pojawia jakis wiraszka np. Opelkiem bardzo szybkim to przy 3tys. obrotów natychmiast reaguje na przycisnięcie gazu i poznaje gostek wtedy że toTDI Nie gadaj nowe vectry c lub sotanie omegi z silnikiem 2.2 dti nie maja co robic z naszymi 1.9tdi, zwlaszcza z twoim 90-konnym moj 115-konny wysiadl na autobanie przy 200 a vectra dobrze przy tej predkosci odeszla. No chyba ze ktos ma jakiegos wiruska to inna sprawa
Piotrek98igo Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Nie gadaj nowe vectry c lub sotanie omegi z silnikiem 2.2 dti nie maja co robic z naszymi 1.9tdi, zwlaszcza z twoim 90-konnym moj 115-konny wysiadl na autobanie przy 200 a vectra dobrze przy tej predkosci odeszla czy on gada o nowych vectrach itd ? tak samo S4 nie maja co robic z takimi smiesznymi oplami itp ... chodzilo o porownanie aut mniej wiecej podobnych...2 kwestia czy kolega ma wirusa?tego nie mozna zaprzeczyc
Norbi TDI Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Zmiana biegów w granicy 3tyś. obrotów to odpowiedni moment :th: np.mój 1Zecior bardzo lekko sobie wtedy jedzie i cichutko a jak sie pojawia jakis wiraszka np. Opelkiem bardzo szybkim to przy 3tys. obrotów natychmiast reaguje na przycisnięcie gazu i poznaje gostek wtedy że toTDI Nie gadaj nowe vectry c lub sotanie omegi z silnikiem 2.2 dti nie maja co robic z naszymi 1.9tdi, zwlaszcza z twoim 90-konnym moj 115-konny wysiadl na autobanie przy 200 a vectra dobrze przy tej predkosci odeszla. No chyba ze ktos ma jakiegos wiruska to inna sprawa Jest wiele autek bardzo szybkich kolego np. taki piekielny AJM jak ten twój . Temat wątku jest całkowicie inny dlatego nie będe starał się ciebie uświadamiać bo kolega Doman13 zapytał o coś innego
A-max Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Prześledziłem temat,bo to mój pierwszy diesel i trochę jestem oświecony.Wczoraj rozpędziłem auto do 180 i jeszcze było czuć moc.
Pelex Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Opublikowano 25 Sierpnia 2007 A-Max powinieneś dojść do 210 mi się już udało i musze powiedzieć że jestem pod wrazeniem bo 1.9 TDI w B-4 to tylko do 180 jechał
Doman13 Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2007 dzieki wszystkim Po waszych wywodach to zapanowała piekna jasność w mojej głowie Silnik przedmuchałem na drugim biegu (pod górke z obciążeniem 4 dużych osó wykręciłem 5 tys i auto poszło pięknie... Aż miło wiedzieć że takie obroty nie powodują awarii silnika i czasami jak jest sytuacja awaryjna to 1Z ucieknie przed jakimś wariatem co chce go staranować. Dzięki raz jeszcze
Gość MorgothV8 Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Opublikowano 29 Sierpnia 2007 No 5000 RPM to radzę uzywać bardzo sporadycznie i na krótko (i nie na krótko przed zmiana rozrządu), w sumie nie ma sensu ciągnąć powyżej 4300
dawkol-d1 Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Opublikowano 29 Sierpnia 2007 A przy silniku 1.9TDI AFN przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi?? Mam na myśli wmiarę spokojną, normalną jazdę. Wydaje mi się że przy 3tyś to jednak za dużo, silnik pociągnie max gdzieś do 5tyś. a przy 3tyś zmiana biegu Ja się na tym nie znam, zawsze mieliśmy benzyniaka, ale tutaj przy 3tyś to już trochę silnik hałasuje To przy normalnej jeździe przy ilu obrotach zmieniać biegi, tak aby silnik nie cierpiał ??
krzyniek Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Opublikowano 29 Sierpnia 2007 No 5000 RPM to radzę uzywać bardzo sporadycznie i na krótko (i nie na krótko przed zmiana rozrządu), w sumie nie ma sensu ciągnąć powyżej 4300 no przy 4300 to zmieniałem biegi w olsztynie jak z Kaśką ze świateł startowaliśmy, ale nigdy więcej, silnik przedmuchałem że hej....
Gość MorgothV8 Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Ja w Olsztynie przy powrocie zmieniałem przy 6200
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się