Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Osiągi, czasy po chiptuningu


Bugatti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jakie osiągi mają Wasze autka po modach ..zarówno samym chipie jak i po mechanice.

Raczej nie interesuje mnie parametr 0-100 km/h tylko przyspieszenie na 3. biegu 60-100 km/h

Seryjny BKD w Pasku B6 ma ten drugi jako 6.3-6.5 s.

Pytam bo bardzo często tunnerzy żalą się na forach że klienci mają pretensje że w ich autku wyszło o przysłowiowe 5 PS mniej niż u kogoś innego (z tym samym silnikiem)... wiadomo silnik silnikowi nie równy.

WIęc zamiast kłócić się o cyferkofobię koni i niutonometrów może lepiej sprawdzić które autko ma lepsze przyspieszenia, lepiej wyprzedza inne pojazdy i szybciej pokonuje znaczne obciążenia (wzniesienia - elastyczność).

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co mamy mierzyć to stoperem jadąc autem?

bez sensu, mało kto ma gtecha lub podobne urządzenia, dla mnie temat bez sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można nakręcić film cyfrówką ;) ale to i tak da tylko poglądowy rezultat.

Mnie bardziej ciekawi jak ruszać w aucie po czipie bo są kosmiczne problemy z trakcją jak chce sie ruszyć szybko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ruszać w aucie po czipie bo są kosmiczne problemy z trakcją jak chce sie ruszyć szybko

po czipsie problemy z trakcją :gwizdanie: :kox: kolega chyba nie miał nigdy mocnej ośki :hi: (i nie mówię tu o mojej audi :polew:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można nakręcić film cyfrówką ;) ale to i tak da tylko poglądowy rezultat.

Mnie bardziej ciekawi jak ruszać w aucie po czipie bo są kosmiczne problemy z trakcją jak chce sie ruszyć szybko

zaloz do seryjnego 1.8t 195/65/15 i sprobuj ruszyc ostro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To lepiej się podniecać cyferkami z wykresu, tak ? Dwa autka będą miały takie same moce i Nm a jednak któreś z nich będzie ciut szybsze bo przebieg krzywych będzie inny.

Ja nie mówie żeby z bawić się z Gtechem (choć w sumie on przekłamuje więc jego też nie należy brać poważnie) lecz stoper w zupełności wystarczy. Faktem jest że stoperem też osiągniemy jakiś błąd ze względu na błąd ludzki czy przekłamania licznika (bo inny rozmiar koła) ale z drugiej strony hamownia nie poda Nam jak szybko wyprzedzimy pojazd.

Autko IMO nie służy do tego aby się ślinić do kartki z wykresem lecz osiągać frajdę latając po winklach...a to jak szybko osiągniemy x prędkość po y metrach po wyjściu z zakrętku (owszem na to ma także wielki wpływ zawias, trakcja i umiejętności kierowcy) zależy właśnie od czasów osiągania przedziałów prędkości na poszczególnych biegach.

Na forum nie widać wielu danych zw. z czasami (parę może widziałem) ... tylko same mody i wykresy.

Druga kwestia to diagnostyka...

Nie każdy ma notebooka i VCDSa i przy zakupie autko warto byłoby wiedzieć czy czas 8 sec. na 3. 60-100 kmh w AFNie jest prawidłowy czy o 2 sec. za długi.

Więc nie śmiałbym określić że ten temat jest głupi...(nie dlatego że ja go napisałem ;-P ;-P) ale właśnie dla w/w. argumentów.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy ma notebooka i VCDSa i przy zakupie autko warto byłoby wiedzieć czy czas 8 sec. na 3. 60-100 kmh w AFNie jest prawidłowy czy o 2 sec. za długi.

już widzę kupującego ze stoperem w ręku przed komisem w niemczech :gwizdanie: :kox:

Temat nie jest głupi ale...

błąd ludzki wciskania guzika stopera będzie spory, do tego większość tu ma już różne koła co też da zmianę przełożenia jak i zmianę wskazania licznika, do tego u jednego wiatr zawieje z pleców a drugiemu od frontu, trzeci nie zauważy że jedzie lekko z górki a czwarty że ma pod górkę a piąty pojedzie z włączoną klimą.... szósty będzie właściciel 2,5tdi który później 2 miesiące będzie pisał tematy że auto kopci, wałki się wysrały a pompa jest u boscha :kox:

Tak oczywiście żartobliwie to napisałem ale zobacz jakie będą różnicę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest gdzieś watek z filmikami liczników i opisem co za silnik jakie mody, mozesz sobie porównać, i tam są rózne opcje nie tylko od 0-100km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy ma notebooka i VCDSa i przy zakupie autko warto byłoby wiedzieć czy czas 8 sec. na 3. 60-100 kmh w AFNie jest prawidłowy czy o 2 sec. za długi.

już widzę kupującego ze stoperem w ręku przed komisem w niemczech :gwizdanie: :kox:

Temat nie jest głupi ale...

błąd ludzki wciskania guzika stopera będzie spory, do tego większość tu ma już różne koła co też da zmianę przełożenia jak i zmianę wskazania licznika, do tego u jednego wiatr zawieje z pleców a drugiemu od frontu, trzeci nie zauważy że jedzie lekko z górki a czwarty że ma pod górkę a piąty pojedzie z włączoną klimą.... szósty będzie właściciel 2,5tdi który później 2 miesiące będzie pisał tematy że auto kopci, wałki się wysrały a pompa jest u boscha :kox:

Tak oczywiście żartobliwie to napisałem ale zobacz jakie będą różnicę :)

Zgadza się...będą różnice

Ale zobacz na PS i Nm i dywagacje klientów po modach:

Jednemu AWX wyjdzie 165 PS i 380 Nm. Drugiemu ciut mniej bo temp. podczas pomiaru była wysoka. Trzeci będzie robił w zimie ale wyszło jeszcze ciut mniej bo korekcje ja pompkach znaczne.

Kolejnemu wyszło 168 i 390 Nm i ścigał się z tym pierwszym...lecz przegrał bo mu tunner dawkę przesunął o 200 obr. dalej z obawy o sprzęgło....... :>

Przyjechał piąty ... FMIC, GT20 i 220 koni ... i wreście wygrał z tym pierwszym....ale do domu już nie dojechał ... bo mu się wirnik od turba ukręcił :> :polew::decayed:

I też tak można sobie że wszystkiego żartować.

Każdy znajdzie coś co mu się nie spodoba - i dobrze...każdy jest inny i ma swoje zdanie. Lecz możne warto stworzyć taką "tabelkę" czasów, każdy kto może niech napisze...wyniki będą pewnie jak zawsze w rozkładzie Gaussa...wybierze się najczęściej występujące dane...lub zrobi się średnią i będziemy mieć jakiś pogląd na to co potrafią nasze autka (i co Ci tunerzy Nam "podarowali").

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pomiaru czasów można użyć ELM327 na BT + Torque na telefon. Aplikacja mierzy czas od momentu ruszenia do osiągnięcia przez licznik równej setki, według mnie pomiar jest bardzo dokładny ponieważ dane są pobierane bezpośrednio z kompa, jednak musimy mieć założony zalecany przez producenta rozmiar kół, w innym przypadku mogą pojawić się minimalne przekłamania, również ze względu na delikatną rozbieżność prędkości licznikowej i rzeczywistej.

W moim przypadku pomiar A4 B6 1.8T po lekkim chipie przy mocy 180KM i 285NM robiony pół roku temu wypluł czas 8,2s, 8,1s i 8,3s, trzy pomiary były robione niestety na zimowych oponach, warunki trakcyjne nie były zbyt sprzyjające, jednak wynik jest według mnie miarodajny i łatwiej to zmierzyć niż stoperem bo za każdym razem pomiar wykonywany jest w ten sam sposób.

Potrzebujemy takiego zestawu:

Aplikacja Torque na androida (wymaga drobnej konfiguracji/personalizacji)

+ ELM327 BT

up268058-mini_elm327_bluetooth_obd2_adap

Screenshot_2015-03-25-09-09-47.pngScreenshot_2015-03-25-09-56-49.png

Przy okazji Torque może działać jak Boost Gauge - ma drobne lagi ale pokazuje doładowanie tak jak VAG od Viakena czyli prawidłowo.

Edytowane przez ShatyMK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

określanie jak dobrze auto się odpycha na podstawie wykręcanych czasów jest najważniejsze, co z tego że na świstku który często co najwyżej może się przydać tylko w łazience piękne koniki widnieją jak przed każdym wyprzedzaniem trzeba się żegnać :)

przy byle wyprzedzaniu jak z 90 robi się 180 tym mniej stwarzasz niebezpiecznych sytuacji na drodze, im większa moc tym większe bezpieczeństwo na drodze, 4 bieg 1700-4000obr afn 12,5s to takie miń by było czym wyprzedzać pod warunkiem że turbo szybko reaguje na zachcianki sternika, ja takie czasy wykręcałem kiedyś a moc była 150 kilka km, nic do 200km nie miało szans, a z 300km cięższym autem potrafiło iść jak równy z równym, został wymieniony silnik na trupka(26bar), założony mocniejszy all osprzęt, moc wzrosłą a czasy nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie nie ma co walić gruchy nad cyferkami z wykresów,liczy się pomiar czasów ewentualne clipy z przyśpieszeń dla porównania,niekiedy może nawet niejednokrotnie auta słabsze objeżdżały mocniejsze,mówie o zbliżonej wadze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...