Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Silnik zapowietrza się podczas jazdy.


ocinus

Rekomendowane odpowiedzi

:hi:Witam.

Problem z autem jest jak w temacie zapowietrza się podczas jazdy. Wymieniłem filtr paliwa i zaworek, przewody paliwowe które idą od przegrody czołowej do filtra są nowe, a od filtra do pompy tandem są stare. Myślałem że to pompa tandem i ją wymieniłem na drugą którą miałem ze starego silnika. Wcześniej przed wymianą pompy auto gasło raz w tygodniu aż doszło do tego że gasło nawet dwa razy dziennie. Po wymianie pompy przez dwa tygodnie było ok i zrobiłem w tym czasie 600km i myślałem że już będzie ok ale wczoraj znowu zgasło. Po długim kręceniu (15-20s) odpala i jest ok. Rano nie ma problemu z odpaleniem jak jest ciepły też odpala od razu. Dziś chcę wymienić przewody paliwowe od filtra do pompy na przezroczyste i zobaczę czy jak się zapowietrzy będą pęcherzyki powietrza. Zauważyłem że jak jadę na 1 albo 2 biegu bez gazu to częściej auto gaśnie. Pompa paliwa w zbiorniku była sprawdzana pod względem ciśnienia jakie daje i z tego co znalazłem na necie to jest ok. Z tego co pamiętam to po przekręceniu stacyjki dawała około 0.5bar a po odpaleniu i dodawaniu gazu spadało do 0.2-0.4bar. Silnik ma nalatane 50 tyś, po podłączeniu pod kompa nie ma błędów. Wyczytałem że na kanale bodajże 18 albo 23 można wyczytać czy wtryski są nie szczelne, jak są 0 to jest ok i u mnie były 0 jak dodawałem gazu ale jak puszczałem gaz to wskakiwało 4. Nie wiem już co mam robić ostatnia opcją są wtryski, a dokładnie ich nie szczelność ale to ostateczność z racji kosztów. Dodam że oleju nie przybywa co by świadczyło że nie dostaje się paliwo przez nieszczelności.

Proszę Was o pomoc bo autem jeździ żona z 6 tygodniowym synkiem i o Nich się boję najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy w środę auto gasło i odpalało kilka razy ale do domu już nie dojechałem. Na następny dzień auto odpaliło po 5s kręcenia wynika na to że jak ostygną to odpala. Oczywiście po odpaleniu i rozgrzaniu auta gdy gaszę to odpala bez problemu. Może to Wam coś podpowie co do diagnozy.[br]Dopisany: 30 Lipiec 2010, 10:35_________________________________________________ :hi:

Koledzy powracam z problemem jak męczy moje auto. Od ostatniego wątku założyłem pompę tandem co była na początku w tym silniku z nową uszczelką i dostałem się do pompy w zbiorniku i ją wyjąłem pomacałem i 2 wtyczki od kabli ( te blaszki co są w środku baku przy pompie ) były luźne to je trochę ścisnąłem i po tym zabiegu było ok. przez 700km aż do wczoraj. Myślałem że to przez te luźne kable ale widocznie się myliłem. Byłem Wcześniej w serwisie żeby sprawdzić ciśnienie na pompie tandem ale jak im powiedziałem jakie są korekcje na wtryskach i że auto odpala bez problemu czy zimne czy gorące po nocy to powiedzieli że ta pompa jest ok. i nie ma sensu sprawdzać bo tylko wydam kasę i nic się nie dowiem. jak by coś było z ciśnieniem na pompie albo nieszczelność na oringach wtrysków to by był problem z odpalaniem. Powiedzieli żebym przyjrzał się przekaźnikowi od pompy i samej pompie pod kontem jaj zatarcia ponieważ może czasami się zacinać i nie podaje paliwa tylko idzie powietrze do układu. Twierdzą że mieli takie przypadki z pompami że na pierwszy rzut oka działa po jakimś czasie przestaje.Co wy na to koledzy bo już tracę nerwy do tego auta.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze Ci mówią z ta pompą w zbiorniku.

Na początek posprawdzaj czy pojawia się na bezpieczniku 18 lub 28 (sprawdza sobie rozpiskę bo nie pamiętam) prąd za każdym razem jak przekręcisz stacyjkę, prąd chyba płynie przez okolo 2s. a po odpaleniu cały czas.

Jeśli tu będzie coś nie tak to problem będzie z przekaźnikiem.

Przekaźnik od dodatkowej pompy będziesz miał albo pod kierownicą nr. 168 jak dobrze pamiętam lub w komorze komputera od silnika nr. 367 bodajże.

Jeśli nie to to może sama pompa jak Ci powiedzieli sie zawiesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o prąd na bezpieczniku to jest bo po przekręceniu kluczyka płynie paliwo przez chwilę, spróbuję prze lutować ten bezpiecznik może coś pomoże tyle tylko że ja nic przy nim nie robiłem a znów auto zrobiło spory przebieg do zgaśnięcia. Wygląda na to że przez to co robię na jakiś czas jest spokój tylko nie wiem czy pompa tandem czy w zbiorniku bo akurat przy tych coś robiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale masz przekaźnik, który to potrafi szwankować i raz działać raz nie (wyjąc go i rozebrać), dwa może coś przy nim nie łączy (ja miałem taki przypadek, ze wszystkie styki i przekaźnik od pompy el. były zaśniedziałe bo szwaby połamały obudowę od kompa jak wymieniali mechanizm wycieraczek co było przyczyną dostawania sie wody do kompa), po trzecie pompa się może zawieszać ta elektryczna oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie był to przekaźnik 395 w skrzynce kasety silnika (czyli za bład przepraszam), a na forum ktos mial podobny problem i pisał o przekaźniku pod kierą i z numerem 167 ja takiego u siebie nie znalazlem.

Tu masz tego gościa:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=75203.msg837986#msg837986

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy podajcie dokładnie numer przekaźnika i gdzie go szukać.

Może to pomoże:

avfskrzynkabezpiprzekaz.th.jpg

avfskrzynkaprzekazwkomo.th.jpg

--

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy w tygodniu zabiorę się za przekaźnik bo w weekend nie mam czasu, a co gorsza wczoraj padł wąż od turbo i muszę coś poszukać na necie bo w ASO 600-700zł wołają.

Pozdrawiam.[br]Dopisany: 04 Wrzesień 2010, 20:50_________________________________________________Witam koledzy wracam z problemem gaśnięcia auta ponieważ mam już dosyć. U mnie pod kierownicą nie znalazłem przekaźnika 167-styku roboczego pompy paliwa tylko w podszybiu pod kompem mam 404, 202 i 219-styku roboczego. Teraz się zastanawiam czy przeoczyłem pod kierownicą przekaznik 167 od pompy czy u mnie jest tylko 219. Koledzy potrzebuję jakieś zdjęcie przekaźników pod kierownica bo może żle szukam a jutro chcę zamówić przekaźnik i nie wiem jaki. wczoraj auto zgasło 2 razy w czasie 3 min. i zaobserwowałem że nie zawsze słychać pompe w zbiorniku jak przekrecam kluczyk w stacyjce. W garażu też zgasło ale jak wypiołem bezpiecznik od pompy i doprowadziłem od akumulatora kablem zasilanie do gniazda bezpiecznika to auto chodziło i dziś zgasło tylko raz ale raczej dla tego że odpiął się kabel o aku i brakło zasilania dla pompy. Jak podpiąłem spowrotem kabel do aku to auto nie gasnie. Wydaje mi się że ominąłem przekaźniki tylko który wymienić.Proszę o szybką pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjmij bezpiecznik S28 po lewej stronie deski rozdzielczej, zamiast niego, podepnij zasilanie pompy paliwowej na krotko z akumulatora, do konektora bezpiecznika (koniecznie poprzez przewod z bezpiecznikiem ryzyko pozaru). ktory pin wybrac bedzie wiadomo poniewaz zagada pompa. w ten sposob obejdziesz przekaznik. jezeli problem ustapi wymien przekaznik, jezeli nic sie nie zmieni, wymien pompe w zbiorniku. lub jej wklad - silniczek napedowy.

mialem sytuacje w ktorej auto czasami pracowalo czasami nie chcialo. po podpieciu pompy i zanurzeniu w paliwie okazalo sie ze paliwo pompuje gorzej niz krew z nosa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjmij bezpiecznik S28 po lewej stronie deski rozdzielczej, zamiast niego, podepnij zasilanie pompy paliwowej na krotko z akumulatora, do konektora bezpiecznika (koniecznie poprzez przewod z bezpiecznikiem ryzyko pozaru). ktory pin wybrac bedzie wiadomo poniewaz zagada pompa. w ten sposob obejdziesz przekaznik. jezeli problem ustapi wymien przekaznik, jezeli nic sie nie zmieni, wymien pompe w zbiorniku. lub jej wklad - silniczek napedowy.

mialem sytuacje w ktorej auto czasami pracowalo czasami nie chcialo. po podpieciu pompy i zanurzeniu w paliwie okazalo sie ze paliwo pompuje gorzej niz krew z nosa.

Tak właśnie robię i auto od wczoraj nie zgasło. Dziś zamówiłem przekaźnik 219 bo z tego co wyczytałem taki jest od pompy i taki mam pod kompem w podszybiu. Zobaczymy czy to wina tego przekaźnika.

Pozdrawiam.[br]Dopisany: 26 Październik 2010, 20:55_________________________________________________Koledzy dziś wymieniłem przekaźnik 219 na nowy i auto dalej gasnie. Jak mam podpięty plus do bezpiecznika od pompy jest ok, zaobserwowałem że nie zawsze słychać pompę w zbiorniku jak przekręcam stacyjkę. Dziś po podpięciu kompa wyskoczył błąd 17932 dotyczący przekaźnika pompy i to mnie dziwi bo wczesniej tego nie było. Wczoraj po kolei wyciągałem przekaźniki pod kompem i przekręcałem zapłon żeby sprawdzic czy chodzi pompa i może od tego zapisało błąd. Wcześniej wyciągnąłem tylko przekaźnik 219 żeby sprawdzić czy chodzi pompa i błędu nie było. Może u mnie za pompę odpowiada inny przekaznik niż 219. Jeszcze zauważyłem że jak auto chodzi na biegu jałowym to jest ok ale jak tylko dodam gazu to gasnie oczywiście nie zawsze ale później jak przekręcę kluczyk to nie zawsze słychać pompę. Dodam że pod kompem mam przekażniki 202, 219, 404 a pod kierownicą 370x2, 373 i 53. Poradźcie coś bo już mam dosyć. [br]Dopisany: 27 Październik 2010, 21:34_________________________________________________Koledzy od czego jest przekaźnik 404 bo nigdzie nie mogę znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, steve69, pokazał Ci lokalizację przekaźnika, jest to polowa wielkości normalnego przekaźnika.

Jeśli wymieniłeś ten przekaźnik to może było sprawdzić piny, czy nie są zaśniedziałe.

Jak nie to, to zostaje pompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nie denerwujcie się na mnie bo walczę z tym tak długo że już mam dosyć. Z tego co widzę na tych schematach to nie mam przekaźnika od pompy pod kierownicą tylko pod kompem ostatni z lewej, wychodzi na to że u mnie za pompę odpowiada przekaźnik 404 bo to on jest na samym końcu po lewej i jest 1/2 zwykłego przekaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nie denerwujcie się na mnie bo walczę z tym tak długo że już mam dosyć. Z tego co widzę na tych schematach to nie mam przekaźnika od pompy pod kierownicą tylko pod kompem ostatni z lewej, wychodzi na to że u mnie za pompę odpowiada przekaźnik 404 bo to on jest na samym końcu po lewej i jest 1/2 zwykłego przekaźnika.

Nikt sie nie denerwuje, każdy chce pomóc.

I to jest właśnie ten przekaźnik o którym piszesz "404"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzwoniłem do serwisu i nawet mają na miejscu więc dziś kupię i zobaczymy co będzie dalej. Mam nadzieję że w końcu będzie wszystko grało jak należy.

Pozdrawiam.

Daj znac jak poszlo :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jak już pisałem nic nie znalazłem na temat przekaźnika 404 a co się okazało to jak byłem w serwisie i sprawdzali na systemie to w modelu 2003 a taki mam ja jest dodatkowy przekaźnik od pompy paliwa nr. 404 więc możliwe że w końcu trafiłem w samo sedno. Wieczorem jak zdążę to go wymienię bo teraz muszę spadać do mieszkania robić remont. [br]Dopisany: 28 Październik 2010, 16:55_________________________________________________Przekaźnik wymieniony auto męczyłem z 40 min w garażu dodając gazu i na wolnych obrotach i jak na razie nie zgasło. Zobaczymy jutro jak bede jechał do pracy mam nadzieję że nie zgaśnie.

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za pomoc i wyrozumiałość. :hi: [br]Dopisany: 28 Październik 2010, 21:13_________________________________________________Koledzy jeszcze pozwolę sobie wtrącić wiadomość z rana mianowicie Teść zabrał przekaźnik do pracy bo w pracy ma magika od takich rzeczy i okazało się że przekaźnik przerywał i czasami dawał napięcie czasami nie więc mamy winnego moich problemów. Dodam że auto nie zgasło w drodze do pracy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to poinformuj za jakiś czas jak auto się sprawuje.

Z tego co pisałeś, to miałeś kłopoty ze znalezieniem tego przekaźnika - 404- zrobiłeś może foto gdzie dokładnie był u ciebie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...