Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ASN] Pytanie o błąd wałka rozrządu


tommylee

Rekomendowane odpowiedzi

hejka,

mam pytanie od mojego ziomka z ukrainy, który ma takie same autko (silnik) jak ja. Wyskoczył mu błąd na VAG:

3 Faults Found:

16730 - Camshaft Position Sensor (G163): Implausible Signal

P0346 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

Dzwonił, że jakiś metaliczny odgłos wali z silnika. Zakładam że stało się coś z rozrządem.

Pytanko takie, czy wiadomo w której to głowicy coś się wysypało, czy przeskoczył mu pasek rozrządu.

Niestety u niego w miejscowości speców od audi brak, a do Lvova ma trochę km.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przestawionym rozrzadzie pojawia sie:

17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation

Ale byc moze u niego bedzie sie dalo rozebrac wszystko i ustawic rozrzad ponownie, nie jest to wielka filozofia

(15min mnie to zajelo).

Bywa tez, ze przy zalozonym nieodpowiednim pasku(ilosc zabkow), lub jego slabym naciagu(przeskoczyl) tez sie to pojawia.

Jednakze metaliczny dzwiek z silnika, moze swiadczyc o tym, ze zle ustawiony rozrz.spowodowal uszkodzenie silnika

poprzez uderzenie tloka w zawory, ktore sie posypaly. Ale to moja teoria, zatem prosze jakiegos fachmana, zeby zweryfikowal teorie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie straszcie chłopaka przestawionym rozrządem... LUDZIE!!! :)do wymiany czujnik pozycji wałka rozrządu chyba około 60-100 zł w ASO szukaj czujników w głowicy od sciany grodziowej są 4 po 2 w każdej głowicy od strony przedziału pasażerskiego :)

pozdrawiam

Łukasz

ps. Jeśli rozrząd był na czas zrobiony to wszystko powinno być ok, spytaj sie kolegi czy nie zauważył dziwnego falowania obrotów lub przytrzymywania obrotów nienaturalnie powyżej jałowego tj. 1100 rpm- 1300 jeśli tak to na 100% czujnik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej znajomek odpisał mi dziś, że ten dźwięk to takie terkotanie jakby zawór chyba klepał.

Natomiast silnik trzyma obroty ale zdarza się mu falować. Generalnie jest cały blady ze strachu i silnika nie odpala.

Tak się tylko zastanawiam, skoro w tych silnikach są 4 czujniki położenie na wałkach to skąd wiadomo będzie w której głowicy się posypał czujnik albo zawory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem u siebie to samo,stukanie delikatne zaworow i blad walka i walu,okazalo sie ze pasek przeskoczyl przy ostrej jezdzie tylko o 1 zabek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeskoczyl mi pasek przy wyprzedzaniu, redukcja z 4 na 3,raczej ostra i w miare szybka jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie pitu pitu... atu jeszcze żadna konkretna odpowiedź nie padła ten " 2 bank (g163)" gdzie się znajduje w lewej czy prawej głowicy z przodu czy z tyłu????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...