Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Znany problem z turbiną (overboost condition) ?


bzx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jakiś czas temu miałem taki objaw podczas jazdy na autostradzie, że w pewnym momencie zaczęło totalnie brakować mocy, obroty stawały na około 2.7 i ani rusz dalej. (podobny problem był opisywany przez kogos przy okazji właśnie błędu overboost condition). Żadnych innych objawów nie było, żadne kontrolki ani nic.

Podjechałem do mecha, który sprawdził wszystko na maszynce LAUNCH.

Błąd: 16618 P0234 Turbo super charger (overboost condition): Signal outsite tolerance.

Sprawdzaliśmy na postoju i podczas jazdy. Podczas jazdy było ewidentnie widać że przeładowuje (normalne ciśnienie 2.2 bodajże, a on mi przeładowywał do ponad 2.3, a potem spadało do poniżej 2.0), więc diagnoza mechanika brzmiała: turbina do czyszczenia.

Jednocześnie mam awarię świecy na 2 cylindrze - 17056 P0672 Cylinder 2 glow plug circuit-Q11: electrical fault.

Pytanka:

1. Czy diagnoza mechanika jest prawidłowa?

2. Inny mechanik twierdzi że przeładowaniem nie należy się przejmować - ja się z tym nie zgadzam, bo jest to błąd pokazywany przez kompa. Jak to jest z tym przeładowywaniem turbiny?

3. Czy te braki mocy, których doświadczałem, mogły być spowodowane tą zrypaną świecą?

Pozdrawiam

bzx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykonaj logi dynamiczne VAG iem (VCDS) grupy 011 i 010....i zamieść na forum... sprawdzimy ktory mechanik ma racje...

Braki mocy nie sa spowodowane zrypaną swiecą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swieca zarowa słuzy do rozruchu silnika jak masz swiece zepsute to co najwyzej mozesz miec problemy z rozruchem.

no fakt, bez sensu myslalem ;) dzieki za info. VAGa sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez mialem taki blad,

przeczyscilem u Janusza na mokrej 2a i do dzisiaj cisza. Mowil mi, ze ten problem mozna wyeliminowac m.in. wgraniem nowego softu, ktory bedzie prawidlowo podawal cisnienie, bo 'podobno' fabrycznie podawane wartosci nie sa odpowiednie.

Jesli przebieg masz w miare rozsadny to przeczysc turbinke i troszke bardziej agresywnie uzywaj tego 'przycisku' pod prawa noga, ten z prawej blizej 'scianki' :) jesli nie chcesz mocniej dusic pedala to zmien na pande bo furaka trzeba uzywac, ja niestety ostatnimi czasy turlalem sie po miescie za wolno i mam nauczke ;)

pzdr

s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@saintos dzięki za odpowiedź.

w międzyczasie mechanik sprawdzał mi auto na takim "oryginalnym" VAGu i błędów turbiny które pokazał poprzednio "LAUNCH" już nie było...

mechanik jednak stwierdził że ta turbinka nadaje się do czyszczenia bo wkręca się trochę długo, tzn przy depnięciu auto się zbiera ale brak mu mocy w początkowym zakresie, dobrze zbiera się dopiero od ponad 2 tys. obrotów (o czym oczywiście wiedziałem ale myślałem że to tak jest..).

ale przejechałem się potem Passatem 130KM z podobnego rocznika, który zbierał się o wiele żwawiej i miał o wiele lepszego kopa...

przebieg mojej A4 jest dość spory: 240 tys. km - i napewno turbina nie była czyszczona...

aha, miałem podjechać do jakiegoś mechanika, który miał mi ponoć wytłumaczyć dlaczego nie powinno się czyścić turbiny o zmiennej geometrii (którą to posiada ponoć A4 BLB).. ale w końcu nie podjechałem do niego, więc nie znam tej teorii <---- ale czy to ma jakiś sens z tym nie-czyszczeniem?

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...